NA ZRAKU

Gibanje na prostem je najboljše zdravilo za vse

Objavljeno 27. december 2013 17.30 | Posodobljeno 27. december 2013 17.30 | Piše: Melita Meršol

Zima, zima bela ... Pa tudi če ni in še nekaj časa ne bo, je poleg radosti na snegu še veliko priložnosti za aktivnosti na svežem zraku.

Tudi sekanje drv je odlična in obenem koristna rekreacija.

Tudi sekanje drv je imenitna rekreacija. Poleg sprehodov vabi kakšen lep dan tudi na drsanje. Paziti moramo le na primerno zaščito pred mrazom. V mrzlih dneh mnogi zelo radi opuščamo športne dejavnosti kljub zavedanju, da sta gibanje in dihanje svežega zraka tedaj še kako pomembni. Pozimi se namreč po naravnem bioritmu metabolizem upočasni. To pomeni, da je naša energetska poraba manjša, telo porablja malo več energije za termoregulacijo, vendar pa dosledno skladišči maščobe za »hude čase«. Zato je pomembno, da najdemo v tem obdobju čas in predvsem voljo za aktivno preživljanje časa na odprtem, saj tako pospešimo presnovni metabolizem, vnesemo v telo več svežega zraka, ki sodeluje tudi pri energijskih procesih v celicah – razgradnji maščob.

Izberimo aktivnost, ki nam ustreza

Že polurni sprehod na prostem lahko zelo poveča oziroma utrjuje našo odpornost in nas napolni v teh kratkih, bolj ali manj depresivnih dneh s pozitivno energijo in dobro voljo. Prav tako je gibanje pozimi kompenzacija hranilno (pre)bogatim prazničnim dnevom. Pravzaprav je nujno in izgovorov ne sme biti. Brž se podajmo v bližnji park.

Izbira športne aktivnosti je odvisna od posameznika. Strokovnjaki pa za krepitev obrambne sposobnosti najbolj priporočajo učinkovite dejavnosti, kot so hitra hoja, plavanje, tek na smučeh, alpsko smučanje. Aktivnosti na prostem dokazano zmanjšujejo duševno napetost. Zaradi pomanjkanja sonca in svetlobe v kratkih zimskih dneh se zmanjša izločanje endorfinov, hormonov sreče, kar lahko vodi do najrazličnejših oblik anksioznosti, depresij, slabega razpoloženja in ne nazadnje nenadzorovanega hlastanja po sladki hrani. Telesna aktivnost je zato v takšnih trenutkih najboljše zdravilo za vse.

Namig: med zimskimi aktivnostmi je zelo priljubljeno drsanje na svežem zraku. Ob primerno nizkih temperaturah pogoste zamrzne tudi Blejsko jezero. Kraj z razgledom na okoliške vršace ponuja dobro kuliso za razgibavanje na poledeneli ploskvi. Okolica vabi tudi na pohodne poti ali sankanje ter na tek na smučeh.

Domača opravila

Gibanje na prostem so tudi opravila pred hišo, denimo pometanje, sekanje drv ali grabljenje listja. Pri kidanju snega pa naj velja tudi velika pazljivost, predvsem za srčne bolnike. Pri zunanjih aktivnostih se pogosto poraja vprašanje, ali se ljubitelji narave med tekom ali sprehajanjem lahko prehladijo. Takole je: če smo telesne aktivnosti na prostem vajeni, se težko prehladimo. Tudi na mrzel zrak se počasi navajamo, na začetku z manjšo intenzivnostjo, postopoma lahko z večjo in s tem tudi večjo ventilacijo. Tako se organizem privadi na temperaturne spremembe.

Namig: izbira oblačil in opreme je pomembna. Prvič zaradi morebitnih prehladov, drugič zaradi varnosti na drsečih ali mokrih tleh. Obutev mora biti pravšnja, prav tako oblačila – spodnja iz materiala, ki vpija pot, vrhnja iz materiala, ki zadržuje veter in vodo.

Poskrbimo za izsušeno kožo

Veter in mraz precej izsušujeta kožo, zato moramo biti pozimi z njo karseda nežni. Pomembno pravilo pri negi obraza se glasi: manj drgnjenja, manj krem in manj stresa pomeni lepšo polt. Težave, ki jih imamo s suho kožo na telesu, lahko nekoliko ublažimo z oljnimi kopelmi, ki delno preprečujejo izsuševanje, obenem pa je ne dražijo. Zaužiti moramo dovolj vode, približno dva litra na dan, sestavine zelenega čaja učinkujejo ugodno tudi na lesk las. Na koncu dneva pa si privoščimo sproščajočo vročo kopel s kapljicami mandljevega olja.

Poleg vsakodnevne nege celotnega telesa moramo pozimi izdatneje poskrbeti za bolj izpostavljene dele. Mednje sodijo roke in za začetek imejmo v torbici vedno kakovostno kremo, ki vlaži, neguje in varuje pred zunanjimi vplivi. Namažimo se vsakič, ko se spomnimo ali otipamo tubo v torbici, in mimogrede opravimo masažo rok. Na prostem se vselej zaščitimo s pokrivali in rokavicami, predvsem pa moramo pri vseh aktivnostih piti dovolj vode, da preprečimo izsušitev kože.

Namig: veliko ljudi ne zna uporabljati vlažilnih krem. Z njimi se namreč ne mažemo po suhi koži. Ko se okopamo ali oprhamo, se z brisačo ne smemo povsem obrisati. Na vlažno kožo nanesemo kremo in pustimo, da se vpije. 





Deli s prijatelji