DANES ZAČNEM

Domača prehrana je prava

Objavljeno 11. november 2014 13.10 | Posodobljeno 11. november 2014 13.12 | Piše: Sara Femec

Del učinkovitih priprav je zagotovo tudi prehrana.

Medtem ko se tekačice spopadajo z motivacijo in lepimi sončnimi dnevi, ki vabijo v tekaške copate, smo strokovnjake v programu Danes začnem povprašali o športni prehrani in načrtovanju treningov.

Dr. Nada Rotovnik Kozjek, strokovnjakinja za športno prehrano

»Glede na meritev so vse udeleženke dobro pripravljene. Večina jih precej zmore, perspektiva te akcije je dobra. Za vsako posameznico bomo poskušali najti optimalno prehrano glede na to, kako živi, kako se želi ukvarjati s športom in koliko je sposobna. Najpogostejša napaka ljudi je neredna prehrana, ko en del dneva jemo, drug pa ne. Velikokrat ne jemo, ko vadimo, in jemo, ko ne vadimo. Skušali jim bomo približati prehranske strategije, ki nam omogočajo, da bi od prehrane dobili največ. V praksi največkrat opazim, da se s prehrano ne ukvarjamo, ko smo zdravi. Včasih nas k temu spodbudijo kilogrami. Prej poskrbimo za gibanje. Med analizo podatkov rekreativnih tekačev smo opazili, da ambiciozni pretiravajo s splošnimi načeli zdrave prehrane, ki niso enaka načelom športne prehrane.«

Iztok Čop, vrhunski športnik in olimpijski zmagovalec

»Profesionalni športniki znajo biti glede usmerjanja pri prehrani naporni. Tudi sam sem bil, Nada me je težko prepričala. Tudi s programom želimo pokazati, da ljudje sami veliko vedo, če ne komplicirajo. Pravilna, uravnotežena prehrana je preprosta. Zbegani smo ob poplavi proizvodov na trgu in številnih informacijah, od katerih je mnogo napačnih. Še pred 30 leti, ko sem se začel resno ukvarjati s športom in se o prehrani ni nihče spraševal, je bila domača prehrana prava stvar. Če se le vrnemo k osnovi (domače mleko in meso, sezonska zelenjava ter domači ali sosedov krompir), smo naredili veliko. Mene so motili diete in trenutna znanstvena dognanja. Težko se mi je bilo držati urnika, recimo po treningu čim prej kaj pojesti. Ko sva z Nado začela, nisem mogel pojesti toliko, kot bi moral. Poslušal sem svoje telo in za pomoč imel strokovno podporo in kontrolo Nade.«

Klemen Dolenc, tekaški mojster

»Na podlagi meritev, pogovora z Nado in tekačicami sem ugotovil, da v pripravljenosti ne bomo začeli z ničle. Posvetili se bomo tehniki teka, pomembna bo tudi motivacija, ki so jo dobile na uvodnem srečanju. Spodbujal jih bom tudi na svoj način, ki je že preizkušen. Punce so povedale, kaj želijo in kje želijo največ napredka. Glede motivacije jih moram navaditi na tri do štiri vadbene enote tedensko. Tek je najlahkotnejša oblika vadbe. Ne moremo uporabiti izgovora, da ni časa, saj zadošča že pol ure na dan. Na podlagi meritev in skupnega treninga bom sestavil program. Ena izmed nalog bo zapisovanje tekaških vadb, zraven pa bodo opisale še telesno počutje, temu namenjam zelo veliko pozornost. Namesto pravega treninga bodo lahko opravile 'trening za glavo', na primer šle ven, se sprostile, zbistrile in napolnile z energijo. Ukvarjali se bomo še z ekonomičnostjo teka, kako se teče, z gibanjem in frekvenco rok, dolžino koraka.«





Deli s prijatelji