LESENE TORBICE

Za srečo je treba potrkati na les

Objavljeno 18. oktober 2014 19.00 | Posodobljeno 18. oktober 2014 19.18 | Piše: Melita Meršol

Kovčki in torbice Danito. Plod dolgoletnih izkušenj oblikovalca in restavratorja pohištva Danijela Trčka ter restavratorja in izvedenca za uporabno umetnost Tomaža Lipovca.

Avtorja v izdelkih združujeta znanje starih mojstrov in najkakovostnejši material z modernimi smernicami oblikovanja. Danito so unikatni ročni izdelki z dušo. Takšno, kakršno lahko premore samo les. Ime blagovne znamke Danito je sestavljanka imen Danijel in Tomaž. Inženirja sta vrsto let sodelovala pri restavriranju starinskega pohištva. Danijel je nato dobil idejo, da bi se na zagovoru diplomske naloge pojavil z leseno aktovko, in jo zato tudi izdelal. Tako se je izoblikovala zamisel o seriji lesenih aktovk in nastalo je nekaj zelo zanimivih kosov iz različnih vrst lesa. Prihajajo pa tudi modne torbice. Lesene, seveda. Njihova ustvarjalca sta nam pojasnila podrobnosti.

Začela sta z izdelavo lesenih kovčkov, zdaj pa se predstavljata še z unikatnimi ženskimi torbicami. Kaj vaju je navdihnilo?

Ženske so bolj podvržene zapravljanju (boljši potrošniki) – vsaka ima v garderobi kar nekaj torbic – zato je Tomaž dobil idejo o ženskih torbicah iz lesa. Nastali so prvi izdelki in ljudje so se odzvali z navdušenjem, posebno ob stiku z njimi (dotik lesa, naravnega usnja, ročna izdelava, vsaka je unikatna). Tomaž je oblikoval dva modela, ki ju izdelujemo iz različnih vrst lesa: uporabljene so tako domače kot tuje vrste lesa ter potiskan dizajn furnir. Zato je vsak model edinstven in nekoliko drugačen. Izdelani so po že pozabljeni tehnologiji starih mojstrov, ki jih kot restavrator pozna. Po Danijelovi večji aktovki sva izdelala tudi manjšo torbico za moške, ki se nosi čez ramo, v različnih vzorcih lesa.

Kateri les najraje uporabljata?

Vsak les je lep in zato so izdelki iz njega tako drugačni in prekrasni. Seveda pa je treba tudi pri izdelavi lesenih torbic in aktovk slediti modnim smernicam, zahtevam in pričakovanjem kupcev. Ne glede na lepoto različnih furnirjev, ki jih uporabljamo pri izdelavi, so najbolj iskani izdelki, ki so najbolj nosljivi in jih je preprosto kombinirati h garderobi: furnirji v črno-beli kombinaciji, v rjavih vzorcih. Seveda pa bomo za drznejše v prihodnosti uporabili tudi bolj ekstravagantne vzorce in vrste lesa.

Kombinirate ga z usnjem. Kakšne pa so smernice vašega oblikovanja kovčkov in torbic?

Ženske torbice so izdelani v kombinaciji z najbolj kakovostnim usnjem napa. Tudi notranjost nekaterih torbic in aktovk je obdelana z napo, nekaj s tekstilom. Težimo k izdelavi ekoproduktov (t. i. ekomode, ki je v svetu hit), zato bomo prihodnje modele kombinirali z ekousnjem. Ekomoda bo naša ključna usmeritev pri izdelavi novih modelov torbic, denarnic, etuijev...

Po čem dišijo torbice in koliko tehtajo?

Dišijo izključno po naravnih materialih, ki jih uporabimo pri izdelavi: po usnju, lesu in olju (vodoodporno olje), s katerim so premazane, da so trpežne in vzdržljive. Torbice so enako težke kot običajne: manjša tehta približno 700 g, večja okoli 1,1 kg (enako manjša moška torbica), večja aktovka pa približno 2,5 kg.

Kdo so vaše odjemalke?

Naši kupci so ljudje, ki imajo radi neobičajne stvari, so dovolj drzni, imajo čut za estetiko, cenijo ročno delo (izdelki so namreč v celoti ročno izdelani v Sloveniji). Posebej pa jih privlači dotik z lesom, ki je za te modne dodatke nekaj povsem novega.

Kam se bo še zdanil Danito?

Osvojiti Slovenijo je samo prvi korak ter preizkus in priprava za naskok širše, ki ga načrtujemo v začetku prihodnjega leta. Upamo tudi na uspeh na razstavi Mesec oblikovanja v Ljubljani, kjer je strokovna komisija prepoznala naše izdelke kot oblikovalski dosežek. Strategijo za prihodnost imamo jasno določeno, odziv pa je že zdaj neverjeten, kar nam daje energijo za delo in ustvarjalnost. Pri projektu dela več kreativnih strokovnjakov, vsak pokriva svoje področje, kar je po našem mnenju recept za uspeh.

Hkrati verjamemo, da je les material prihodnosti in da bodo takšni izdelki ljudi »zdanili« ali prebudili iz potrošniške miselnosti, kupovati veliko poceni izdelkov brez duše. Slovenija premore toliko zagnanih, domiselnih, inovativnih oblikovalcev na različnih področjih modnega ustvarjanja. Ali nismo bolj opazni, ko oblečemo ali nosimo njihov ekskluzivni izdelek kot izdelek že izpetih blagovnih znamk?

Kdaj potrkate na les za srečo?

Za srečo je treba vedno potrkati na les in lahko smo hvaležni, da ga imamo v izobilju. Le veliko bolj bi ga morali ceniti. 





Deli s prijatelji