SLOVENSKI USPEH

Mokasini prek instagrama poleteli v svet

Objavljeno 19. oktober 2015 16.10 | Posodobljeno 19. oktober 2015 16.12 | Piše: Da. M.
Slovenska znamka otroških mokasinov žanje velik uspeh.
Prikupni copati z mehkim podplatom niso le najbolj modna izbira, temveč tudi najbolj zdrava.

Kako lahko družabna omrežja popolnoma spremenijo načrt dela, je zelo dobro spoznala Majda Markuš, ki je pred 20 leti začela izdelovati tekstilne izdelke, a jo je huda konkurenca s cenejšimi proizvodi prisilila k iskanju drugačnih pristopov. Danes so njeni prikupni mokasini Little Lambo velika uspešnica pri nas in po svetu.

Vaši otroški mokasini postajajo vse večja uspešnica. Kako je potekala vaša poslovna pot?

Začelo se je že pred 20 leti, ko sem odprla proizvodnjo tekstilnih izdelkov in trgovino. Ampak zaradi vse cenejših proizvodov z vzhoda smo začeli iskati nove možnosti in rešitve. Moja hčerka Alja Žabčič, še ne 21-letna študentka fizioterapije, je pred enim letom dobila idejo o izdelavi mokasinov. Ti so v Ameriki nekaj vsakdanjega, pri nas pa ni bilo o njih ne duha ne sluha. Prečesali sva vso Slovenijo, da bi našli mehko usnje, iz katerega bi naredili prve vzorce. Nekaj mesecev je trajalo, preden so bili modeli nared. A še zdaj, po enem letu, včasih naredimo kakšno izboljšavo. Vedno stremimo k temu, da bi bili boljši, kakovostnejši, udobnejši.

Pri obutvi, še posebno otroški, je na prvem mestu material. Iz katerega so narejeni vaši mokasini?

Večina otroških copatk vsebuje krom, to pa lahko pri otrocih povzroči alergijo. Naši mokasini so izdelani iz posebnega usnja, v katerem tega ni in je ekološko pridelano. Od začetka do konca predelave je strojenje usmerjeno k naravnim sestavinam, kot je na primer rabarbara, ki se uporablja kot barvilo. Vsaka koža, ki jo dobimo, ima svoje karakteristike, zato je vsak par poseben. Usnje je mehko, dovolj debelo in se, potem ko se ga nekaj časa nosi, začne prilegati obliki stopala.

Kaj je največja prednost mokasinov pred klasičnimi copati – s trdim podplatom?

Največja prednost je zagotovo mehak podplat, saj stopalu in gležnjem omogoča, da se pravilno razvijejo. Vsi vemo, da je hoja z bosimi nogami najboljša, mokasini pa so najbližji približek. Zagotovo je bolje, da otrok sam dobiva svobodo gibanja ter razvijanja mišic, ne s trdimi copatki, ki mu zavirajo pristen dotik s tlemi.

Mnenje strokovnjaka
»Za normalni razvoj stopala je pomembno, da je že prvo obuvalo pravilno. To pomeni, da pušča nožici polno svobodo gibanja in kar se da pristno ohranja dotik s podlago. Ravno občutek dotika s tlemi je pomemben za razvoj tako hoje kot pravilnega skladnega delovanja mišic, ki sodelujejo pri njej,« pravi as. mag. Janez Brecelj, dr. med., spec. ortopedije z Ortopedske klinike Ljubljana.

Kaj vas navdihuje pri ustvarjanju novih modelov?

Navdihujejo nas čiste linije, bolj modernistični slog. Idej v glavi je precej, časa pa trenutno premalo, da bi vse to razvili, saj je naročil veliko.

Ne ustvarjate le copatkov, kajne?

Naša rdeča nit so zagotovo mokasinke. Znamka je znana po tem. Trenutno je v spletni trgovini tudi nekaj pajkic in bodijev s potiski uveljavljenih oblikovalcev iz Amerike. Velika želja pa je narediti lastno kolekcijo bodijev, pajkic, pajackov za otroke z našimi potiski. Spet bi govorili o čistih linijah, zemeljskih barvah, monokromu, o nečem, česar pri nas še ni.

Kdo so v večjem delu vaši kupci? So to slovenske mamice ali dobivate naročila iz tujine?

Več kot 85 odstotkov kupcev je iz tujine. Izstopajo predvsem Francija, ZDA in skandinavske države. Na Islandiji je bila prva trgovina, ki še vedno uspešno prodaja naše izdelke. Tudi kakšna eksotična država se najde, kot so Japonska, Dubaj, Avstralija … Ne smemo pozabiti niti na slovenske mamice. Zelo veseli smo, ko dobimo domače naročilo, saj to potrjuje naše trdo delo in to, da tudi tu prepoznajo kakovost, in ne nazadnje še to, kaj je dobro za malčka.

Kako vam je uspelo prodreti do tujih naročnikov?

Kakovost se hitro prepozna. Tudi po fotografiji na internetu vam lahko takoj povem, kateri mokasin je narejen kakovostno in kateri ne. Do zdaj smo bili deležni samo pozitivnega odziva kupcev.

Naša iztočnica je bilo zagotovo omrežje instagram, kjer smo pred enim letom začeli objavljati fotografije. Pišemo v angleščini, saj se tako približamo največjemu številu kupcev. Na instagramu so nas našli tudi vsi sedanji trgovci, ki prodajajo naše otroške mokasine. Najdete nas v več trgovinah na Danskem, Švedskem, Irskem, v Ukrajini, Italiji, Avstriji, Londonu, Dubaju in Kuvajtu. 

Deli s prijatelji