NEVARNA PAST

Smrt preži v koloni na gorenjski avtocesti (FOTO) 

Objavljeno 26. november 2019 16.17 | Posodobljeno 26. november 2019 16.18 | Piše: Boštjan Fon

Izvoz Hrušica je postal zaradi tovornjakov nevarna past. Kamionarji ne upoštevajo postavljenega prometnega znaka.

Nesreča očeta dveh otrok, tretje žrtve pri Hrušici FOTO: Pu Kranj
Na izvozu Hrušica na gorenjski avtocesti je pred dnevi ugasnilo življenje 41-letnega očeta dveh otrok Aleša Stroja, ki se je vračal proti domu. Zanj je bilo usodno zavijanje s prehitevalnega pasu skozi špranjo v stoječi koloni priklopnikov na zadnji izvoz pred platojem Karavanke. Med manevrom je trčil v zadnji del tovornjaka, ki je čakal na prosto pot skozi karavanški predor.
image
Smrt preži med stoječo kolono težkih tovornjakov. FOTO: Boštjan Fon

Kolona kamionov pred predorom je postala stalnica na tem predelu avtoceste z oznako A2. Domačini se jezijo, saj je odsek pred izvozom Hrušica poln nevarnosti za voznike osebnih vozil, najbolj ob večernih urah, deževju ali sneženju.

Zaradi kolone tovornjakov so na tem predelu na razdalji nekaj sto metrov v letu in pol umrli trije vozniki, poleg letošnje novembrske žrtve je zaradi trka v stoječ kamion marca letos umrl voznik tovornjaka, maja lani pa voznik osebnega avtomobila. Izvoz Hrušica je postal zaradi kolone tovornjakov smrtno nevarna past.
image
Težko se je izmuzniti na zadnji izvoz z A2. FOTO: Boštjan Fon

Na platoju Karavanke so vzpostavili sistem za varnostno preverjanje težkih tovornih vozil, ki med drugim skrbi, da je zagotovljena ustrezna razdalja med priklopniki. Časovni razmik med njimi je pol minute, tovornjaki, ki prevažajo nevarni tovor, pa so preusmerjeni in čakajo na spremstvo za vožnjo skozi predor.

»Na meddržavni, slovensko-avstrijski komisiji za predor Karavanke je bilo sklenjeno, da se izvaja varnostno preverjanje in doziranje kamionov na način, da v eni smeri ni več kot šest takih vozil na enem pasu. Isti ukrep izvaja sosednja Avstrija v smeri Slovenije,« nam je iz Službe za upravljanje prometa in prometne varnosti Dars posredovala mag. Nataša Kovše. In dodala: »Po dogodku, ki se je dogodil 11. maja 2016 v predoru Podmilj na štajerski avtocesti prek Trojan, ko je zagorelo tovorno vozilo, so se stališča glede nujnosti tega sistema še bolj utrdila.«
image
Kako boste med temi motornimi zverinami našli izvoz Hrušica? FOTO: Boštjan Fon

Poleg dejstva, da je za promet na voljo samo ena predorska cev z dvosmernim prometom po enem pasu v vsako smer, na več zastojev vpliva tudi poostrena mejna kontrola na avstrijski strani. Kovšetova je zatrdila, da se skupaj z drugimi pristojnimi službami prizadevajo, da bi se pretočnost na avtocestnem odseku A2 pred predorom Karavanke izboljšala in v zvezi z reševanjem te problematike izvajajo več aktivnosti.

Že pred časom je Dars na pristojno ministrstvo za infrastrukturo posredoval pobudo za dopolnitve odredbe o omejitvi prometa na cestah v Sloveniji, ki prepoveduje promet kamionov po naših cestah ob nedeljah do 21. ure. Ura sprostitve prometa za kamione naj bi bila po novem določena na 22. uro, kot je v Avstriji.
image
Prva smrtna žrtev kolone tovornjakov v maju 2018 FOTO: Pu Kranj

Dars velikokrat prosi za pomoč policijo, saj ugotavljajo, da niso upoštevani prometni predpisi, predvsem gre za neupoštevanje s signalizacijo predpisane prepovedi ustavljanja tovornjakov na 200-metrski razdalji na območju priključka Hrušica. Prometni znak je postavljen na vidnem mestu, a ga kamionarji ne upoštevajo. "Ker je za uporabnike in tudi za Dars zelo pomembno, da je promet skozi predor varen, ne bomo izvajali posebnih sprememb ali umikali sistemov, prav gotovo pa je za pričakovati, da bo policija izvajala nadzor,« so nam posredovali iz Darsa.

»Voznikom, ki zapuščajo avtocesto, je to omogočeno s puščanjem prostora med tovornimi vozili, kadar je kolona daljša od zaviralnega oziroma izključevalnega pasu na Hrušici,« so povedali na policiji. In priznali: »To ni idealno, zato iščemo rešitve.«
Policija lahko kaznuje
Kolona kamionov pred predorom Karavanke nastaja največkrat v nedeljo zvečer in smrtno nevarna stoji ali se po polžje premika večinoma do konca ponedeljkovega dopoldneva. Na slovenski strani se prepoved vožnje za tovornjake konča ob 21. uri, na avstrijski strani pa uro kasneje. Kolona tako nastane zaradi čakanja na sprostitev pri Avstrijcih, nabere pa se že precej pred 21. uro, saj vozniki tiste zapovedane devete večerne ure ne upoštevajo prav natančno. Niti prometnega znaka o prepovedi parkiranja in ustavljanja na 200-metrskem pasu pred izvozom ne upoštevajo ter z ustvarjeno stoječo kolono na voznem pasu blokirajo in ovirajo promet ter izvoz. Jih policija lahko oglobi? 28. člen zakona o pravilih cestnega prometa pravi, da se sme z odredbo omejiti oziroma prepovedati promet udeležencem cestnega prometa ali vozil zaradi zagotavljanja varnosti ali nemotenega poteka cestnega prometa, vzdrževanja javnega reda ali varovanja okolja. Opozorilo pri izvozu Lipce, zadnjem pred Hrušico, o 200-metrskem pasu brez vozil na voznem predelu pred izvozom Hrušica je tovornjakarjem jasno postavljeno. Z globo 300 evrov se za prekršek kaznuje voznik motornega vozila, ki ne ravna v skladu z odredbo o omejitvi in prepovedi prometa, z globo 1000 evrov se za prekršek kaznuje pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost in katerega voznik ravna v nasprotju z odredbo o omejitvi ali prepovedi prometa, njihova odgovorna oseba pa z globo 120 evrov.


Ali policija ob nastajanju kolone lahko zapre ali omeji promet za kamione in jih začne preusmerjati na parkirišča pred predorom, dokler se kolona ne sprosti? Bojan Kos s PU Kranj pravi: »Preusmerjanja v večjem obsegu ob trenutni infrastrukturi in frekvenci prometa ni mogoče izvesti na tak način. Zaprtje ali omejitev prometa na podlagi zakona o cestah je v pristojnosti drugih organov, v primeru kršenja Odredbe o omejitvi prometa na cestah v RS in zaznanih drugih prekrških pa policija ukrepa.« 




Povezane vsebine
Deli s prijatelji