PO PROMETNI NESREČI

Po 5 letih Andreju B. sodijo za smrtno nesrečo

Objavljeno 09. september 2019 18.45 | Posodobljeno 09. september 2019 18.45 | Piše: Moni Černe

Andrej Bajt je med vožnjo proti Kopru s priklopnikom trčil v passata. Voznik Damijan Kotnik je umrl dobro leto pozneje.

Cesta je bila mokra in spolzka.
KOPER, ŠOŠTANJ – Na stari, zdaj zaprti, obalni cesti med Izolo in Koprom se je 27. maja 2014 zgodila huda prometna nesreča, zaradi katere je malo več kot leto pozneje umrl 40-letni voznik Damijan Kotnik iz Šoštanja. Tistega torka, okoli 11. ure, je tovorno vozilo skupne teže 14 ton in pol, ki ga je upravljal 41-letni Andrej Bajt iz Izole, prevažalo dva kombija od Izole proti Kopru, namenjeno je bilo v Trst. Približno dva kilometra od sedeža izolskega podjetja Bajtrans, d. o. o., katerega direktor je obtoženi, je v desnem ovinku na mokrem in spolzkem cestišču priklopnik zaneslo čez sredinsko črto na nasprotni pas, pri tem je oplazil avtomobil, ki je pripeljal iz nasprotne smeri, trčil v odbojno ograjo, potem pa v passata, s katerim je Kotnik pravilno pripeljal po nasprotnem voznem pasu. Passat je pristal v jarku, v tovornjak pa se je potem od zadaj zaletelo še eno vozilo.
Damjana Kotnika so hudo poškodovanega odpeljali v ljubljanski UKC, od tam v Splošno bolnišnico Celje, zaradi dihalnih težav nazaj v Ljubljano, tam pa je 16. julija 2015, leto dni in slaba dva meseca po nesreči žal umrl. Zaradi poškodb glave je bil vse do smrti v stanju neodzivne budnosti.

2014. se je zgodila tragedija.
Cesto dobro pozna

Sojenje Izolanu, ki mu obtožnica očita povzročitev prometne nesreče iz malomarnosti, ki je imela za posledico smrt osebe, se je na koprskem okrajnem sodišču začelo prejšnji ponedeljek, potem ko so kazensko zadevo zaradi prezasedenosti koprskega sodišča že leta 2015 začeli na Okrajnem sodišču v Postojni. Med sodnim procesom v Postojni je Damijan Kotnik umrl, tožilstvo je obtožnico spremenilo, sojenje pa zdaj poteka v Kopru.

image
Pokojni Damijan Kotnik
Bajt, ki ga zastopa odvetnik Gorazd Gabrič, je sodniku Mateju Štrosu v dopolnitvi zagovora povedal, da nesrečo in Damijanovo smrt močno obžaluje, od takrat da se je njegovo življenje tako poklicno kot zasebno negativno spremenilo: »Cesto in ovinek sem dobro poznal, nikamor se mi ni mudilo, bil sem spočit, počutil sem se dobro, pred odhodom sem počakal, da je nehalo deževati, preveril sem tovor, luči, gume, vse je bilo v redu.« Bajt je povedal tudi, da je usodnega dne zamenjal sodelavca, ki zaradi poškodbe ni mogel na pot. » Ko sem stopil iz tovornjaka, da bi pomagal oškodovancu, sem spoznal, da je spolzko, kot bi šel po žajfnici. Zaradi tega dogodka imam nekatere zdravstvene težave, skoraj ne vozim več, kadar grem na pot, me spremlja oče.«

Obtoženemu, ki je bil pred tragedijo profesionalni voznik kakšnih pet let, do takrat pa ga niso obravnavali niti zaradi enega prometnega prekrška, je bil tudi v sodni dvorani v podporo oče. Čeprav mu obtožnica očita, da je vozil prehitro, je dejal, da je peljal v skladu s predpisi in da nesreče, ki se je po njegovem mnenju zgodila zaradi cestišča, ni mogel preprečiti: »Da bi jo preprečil, sem zapeljal proti morju, a me je odbojna ograja odbila v passata.«

Težavni stekleni ovinek

Slišali smo, da je bilo cestišče res slabo in da so policisti prav tam obravnavali več nesreč (zaradi različnih vzrokov), poklicna voznika pa sta pričala, da sta imela prav na tem zelo nevarnem ovinku, ki so ga poimenovali stekleni ovinek, v preteklosti tudi sama težave. To so potrdile tako priče, ki jih je predlagalo tako tožilstvo, ki ga zastopa okrožna državna tožilka Vesna Medica, kot tudi tiste, ki jih je predlagala obramba.

Slabo stanje cestišča in mokro vozišče sta bili po mnenju obtoženega in obrambe vzrok za nesrečo, nikakor pa ne prehitra vožnja. Da je bila na cesti sol, ki jo je burja prinesla na vozišče, je sklepala 47-letna voznica iz Avstrije, ki je bila udeležena v nesreči: »Ko sem po nesreči izstopila iz avta, je bilo tako spolzko, da mi je zdrsnilo. V obutvi (brez pet, op. p.) sem komaj hodila.« Ali je bil vzrok prometne nesreče slabo ter spolzko cestišče ali oljni madeži in druge tekočine, ki so se domnevno izlile pri preteklih nesrečah, in niso bili povsem odstranjeni, bo verjetno pokazalo sojenje, ki se bo z zaslišanjem prič nadaljevalo 20. septembra. 
Povezane vsebine
Deli s prijatelji