NA EKS

Kolumna Dejana Vodovnika: Zaslužkarji po smrti

Dokler zvezdniki živijo, so zahtevni in muhasti, nato ostanejo le blagovne znamke.
Fotografija: Amy Winehouse FOTO: Guliver/Getty Images
Odpri galerijo
Amy Winehouse FOTO: Guliver/Getty Images

Novica ni bila niti tako nepresenetljiva. Mi je pa potrdila pomisleke, da si številni želijo služiti na račun mrtvih. Hologram Amy Winehouse prihodnje leto na svetovni turneji se je glasil naslov ene od omenjenih novic.

»Oboževalci leta 2011 preminule britanske pevke Amy Winehouse bodo lahko prihodnje leto v sklopu svetovne turneje videli njen hologram. Digitalno obdelane posnetke njenih pesmi bodo v živo spremljali zasedba glasbenikov in pevci. Predstava v produkciji agencije Base Hologram naj bi trajala od 75 do 110 minut.

Pevkin oče Mitch Winehouse je po pisanju spletnega portala The Guardian napovedano turnejo opisal kot uresničitev sanj. »Da jo bom videl vnovič nastopati, je nekaj tako izjemnega, da je težko opisati z besedami,« je povedal. Dodal je, da se je glasba njegove hčerka dotaknila milijonov ljudi ter da je zelo pomembno, da se bo njena zapuščina nadaljevala na ta inovativni in pionirski način.

Turneja holograma Amy Winehouse bo sicer že tretji tovrstni projekt agencije Base Hologram; še vedno sta aktualni produkciji s hologramoma ameriškega pevca in kitarista Roya Orbisona ter operne pevke Marie Callas. Od leta 2012, ko se je na festivalu Coachella v Kaliforniji pojavil hologram hip hop glasbenika Tupaca, tehnologija postaja vedno bolj razširjena.

V USA Theater v Los Angelesu si je denimo vsak dan mogoče ogledati 40-minutno predstavo s hologramom Billie Holliday, načrtujejo pa tudi turneji hologramov ameriškega rock pevca in glasbenika Ronnieja Jamesa Dia ter ameriškega kitarista Franka Zappe.

Novembra pa bo po pisanju spletnega portala izšel tudi nov dokumentarec Amy Winehouse – Back to Black, ki vključuje doslej neobjavljene posnetke in na novo posneta intervjuja z njenima sodelavcema Markom Ronsonom in Salaamom Remijem.
Kakor koli, dokler zvezdniki živijo, so zahtevni in temperamentni, tudi muhasti, če hočete, nato ostanejo le blagovne znamke. Njihove fotografije se dobro tržijo kjer koli, v življenje pa jih povrnejo le še hologrami. Najbolj znan je tisti Michaela Jacksona, prikazan na eni od podelitev Billboardovih glasbenih nagrad, z njegovo podobo in glasbo pa so v letu dni iztržili 140 milijonov. Izdan je bil njegov drugi posthumni album Xscape, ki je zasedel drugo mesto na Billboardovi lestvici albumov. Jackson je navdihnil dve predstavi Cirque du Soleila, milijoni pa so prišli na račun tudi od založniških pravic. In tako dalje in tako naprej.

Za Oliverjem Dragojevićem še zdaj nekateri točijo solze. Drugi pa bodo raje služili. Družina Oliverja Dragojevića, taista družina, ki je takoj po smrti znanega pevca zagotovila, da ne bo dovolila, da se »kdor koli kiti in služi z imenom Oliverja«, si je zdaj očitno premislila. Obznanili so, da se bodo lahko njegovi oboževalci poslovili od Oliverja in njegovih večnih melodij na način, kot bi to želel Oliver. Zato je v ta namen organizirana turneja po Sloveniji, ki bo vključevala sedem mest, število vstopnic pa bo omejeno. Koncert bo nosil naslov Najlepše Oliverjeve in dalmatinske pesmi. Le-te bodo prepevali njegovi najbližji prijatelji, s katerimi je Oliver Dragojević, za časa svojega življenja in bogate glasbene kariere, navezal prijateljske odnose. »Navsezadnje je to tisto, kar bi si Oliver tudi sam želel,« je mnenja njegova družina. Ali se bodo odpovedali prihodkom in podarili denar za posodobitev pokopališča na Korčuli, kjer je Oliver pokopan, nisem povsem prepričan … No, bodo pa najverjetneje uredili muzej Oliverja Dragojevića. Spet na pobudo družine pokojnega.

Me pa prav zanima, ali bodo »hrvaški glasbeni velikani«, ki so prepevali skupaj s Simono Weiss in ob njeni smrti za njo jokali, da je lilo kot iz škafa, kadar koli pripravili sredi Hrvaške kak koncert v spomin na pevko, s katero so »malimilijonkrat« nastopili na slovenskih odrih, z njo navezali pristne in prijateljske odnose in želi aplavze. Na račun Simone Weiss. Bom kar povedal odgovor: »Nikoli!«
Če pa bodo, se bom pa opravičil.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije