NA KOŽO

Komentar Mateja Lahovnika: Nadležna birokracija

Po novem je tudi za malo večje enostavne objekte potrebno gradbeno dovoljenje.
Fotografija:
Odpri galerijo

Vsakdo, ki je kdaj želel na svoji parceli zgraditi kakšen malo večji enostavni objekt, se je hitro znašel v birokratskih mlinih. Slovenski birokratski ustroj lahko gradnjo spremeni v nočno moro. Prejšnja vlada je lani vse skupaj še dodatno zapletla, ko je skupaj z novim gradbenim zakonom sprejela novo uredbo o razvrščanju objektov.


Po novem je tako tudi za malo večje enostavne objekte, ki presegajo 20 kvadratov, kot so nadstreški za avtomobile ali pa večje drvarnice, potrebno gradbeno dovoljenje. Nič bolje se ne godi podjetnikom, ko poskušajo investirati pri nas. Ne nazadnje je to priznala tudi oblast, ko je morala za Magno sprejeti poseben zakon, da je lahko pravočasno zgradila tovarno v Sloveniji.

Obstoječa zakonodaja je tako zapletena in prepletena z birokratskimi nesmisli, da je skoraj misija nemogoče nekaj zgraditi v normalnem časovnem roku. Spomnimo se samo zapletov z obnovo bežigrajskega stadiona, ki je še vedno razpadajoča razvalina. Zadnji takšen primer je tudi gradnja trgovskega centra Ikea v Ljubljani.

Ministrstvo za okolje je Ikei sporočilo, da zahteva dopolnitev gradbenega dovoljenja, ker pooblaščeni gradbeni inženir ne sme biti vodja gradnje trgovske stavbe, ampak zahteva arhitekta, ker so si arhitekti v predpisih izborili takšen status. Najbolj ironično pri tem je, da je Ikea zgradila po svetu že na stotine enakih trgovskih centrov, kot ga želi pri nas, zdaj pa jo birokrati učijo, kako je treba graditi trgovski objekt.

Trgovina je zasnovana po tipskem modelu kot preostale prodajalne tega švedskega trgovca. Vsebovala bo značilen vhod, razstavni salon pohištva, kavarno z restavracijo, skladišče, nakupovalni predel in vse, kar spada zraven, vključno s parkiriščem. Skratka, nič drugače kot v Gradcu, Zagrebu, Celovcu ali kjer koli drugje.

Zato se ne smemo čuditi, da se mnogi tuji investitorji izogibajo Slovenije, ker slovimo po dolgotrajnih in nepreglednih birokratskih postopkih. Mnogi uradniki žal še vedno ne razumejo, da njihovo poslanstvo ne sme biti v tem, kako ljudi in podjetja ovirati pri vlaganju, ampak v tem, da jim pomagajo koristne projekte izpeljati.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije