NA KOŽO

Komentar Darinke Pavlič Kamien: Slovenci na Luno

Pri nas gre vse bolj počasi, še posebno pa z vlakom. Zaradi tega se z vlaki vozijo preredki.
Fotografija:
Odpri galerijo

Gospa ministrica Alenka Bratušek je na Kitajskem. Namen njenega obiska je zagotovo bolj poglobljene in tudi dolgoročne, strateške narave kot voziti se z njihovim znamenitim hitrim vlakom Maglev na relaciji Šanghaj–Peking, kar ta tehnološka zverina po principu lebdenja na magnetnih tirih opravi v petih urah.


Gre za razdaljo 1500 km, da se razumemo, in temu dosežku velja velik poklon. Pa ga niso izumili vsemogočni Kitajci. Maglev so projektirali nam mnogo bližji Nemci v Siemensu in kakšen simulator tovrstne vožnje bi se našel verjetno tudi v matičnem podjetju kakšno dobro uro z letalom stran, da vlakov, ki v Evropi vozijo s primerljivo hitrostjo, niti ne naštevam.

Seveda je prav, da ministrica za infrastrukturo osebno in v realnem okolju doživi hitrosti vlaka 300 in več km na uro, in to na Kitajskem. Tega doživetja ji nikakor ne smemo očitati kot česa, kar ne spada v njeno delo. Malo bolj čudi dejstvo, da si je za doživetje izbrala ravno enega najhitrejših vlakov na svetu. Za slovenske razmere bi namreč stopili v vesoljsko dobo železniškega prevoza že z uvedbo vlakov, ki bi namesto zdajšnjih 55 km povprečne hitrosti po naših tirih vozili vsaj 130 km.

Vsaj tako hitro, kot smemo voziti z avtomobili po avtocesti. Da bi prišli v Maribor, Koper ali v Novo Gorico v eni uri. To bi bil majhen korak za Slovence, pa velik korak za pristojno ministrstvo in Slovenske železnice. Kot če bi Slovenci stopili na Luno.

No, četudi ministrica ta hip v živo preverja svoje občutke ob neslutenih hitrostih, se nikakor ni bati, da bi se ob vseh zadregah, ki spremljajo manj kot 30 km proge Koper–Divača, pri nas enako bliskovito zgodila kakšna sprememba.

V Sloveniji smo navajeni, da gre vse bolj počasi, še posebno pa z vlakom. Zaradi tega se z vlaki vozijo preredki, pa še ti le, če je ravno nujno. Morebiti pa je gospa ministrica na Kitajskem tudi zato, da ugotovi, zakaj kitajski investitorji zapuščajo mariborsko letališče in zakaj jim tam ni uspelo zagnati poslov, kot je bilo načrtovano. Bi za razvoj letališča mar potrebovali hitro železnico? Kitajci so res hitri. Tudi ko odhajajo.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije