HUDE POŠKODBE GLAVE

Pastirico Berto napadel zbezljan bik: njen mož se je izkazal

Hudo poškodovano so prepeljali v bolnišnico. Je žival zbezljala, ker je zavohala medveda?
Fotografija: Na pašniku planine Arta, na območju Raduhe, je bik v sredo popoldne napadel 63-letno žensko. FOTO: Hribi.net
Odpri galerijo

LUČE, RADUHA – »Na pašniku planine Arta, na območju Raduhe, je bik v sredo popoldne napadel 63-letno žensko, skrbnico pašnika, in jo hudo poškodoval,« so na celjski policijski upravi v četrtek zapisali v poročilu. Podobno skopo so nenavadno nesrečo zabeležili tudi v Upravi RS za zaščito in reševanje. Zapisali so, da naj bi bik poškodoval pastirico okoli pol devete zvečer, s prvo pomočjo pa jo je oskrbel občan na kraju dogodka in jo nato prepeljal do Luč, kjer so jo prevzeli reševalci nujne medicinske pomoči iz Velenja. Ti so poškodovano oskrbeli in prepeljali na zdravljenje v celjsko bolnišnico. Neuradno naj bi imela pastirica hude poškodbe glave. Kaj bi lahko bil vzrok za to, da je bik zbezljal, ne ve nihče. Domačini ugibajo, da se mu je morda približal kakšen medved, in ker je bil nemiren tudi naslednji dan, so ga usmrtili.
Planina Arta, kjer sta že tretje leto pasla živali domačina iz Luč. FOTO: Hribi.net

Prvi je nesrečni Berti V. iz Luč pomagal njen mož, ki je bil vse poletje z njo na pašniku. »Oba sta že nekaj časa v penziji, to delo pa ju je izjemno veselilo, in letošnje leto je že tretje, odkar paseta na planinah Arta, Javorje in Loke,« nam je povedal pastiričin sin, ki se ne želi javno izpostavljati. Kot smo izvedeli, je poškodovanka prestala operacijo, v četrtek je bila v umetni komi, iz te naj bi jo začeli počasi prebujati včeraj. Vsi upajo le na najboljše, predvsem da bi jo odnesla brez hujših posledic. To si srčno želi in upa tudi oskrbnica Koče na Loki pod Raduho Mojca Kramar Kokalj. Njen mož Mirko je bil tisti, ki je poškodovano prepeljal reševalcem nasproti, da so jo lahko čim hitreje odpeljali do celjske bolnišnice. »Upali smo, da bo prišel helikopter, a ga žal nismo mogli dobiti. Klicali smo ga 20 minut po 20. uri zvečer, a so nam rekli, da je prepozno, zato jo je mož odpeljal proti Lučam,« nam je povedala Kramar Kokaljeva, ki Berte ne more prehvaliti. »Vsako jutro sva spili kavico, če je pri nas v koči nastala kakšna gneča, pa je vedno pomagala,« pove in doda: »Berto preprosto moraš imeti rad, ker zna čisto vse. Je tak multipraktik.

Poleti je v naših gorah še mogoče srečati pastirje in pastirice, očitno pa je njihovo delo včasih tudi nevarno. FOTO: Hribi.net

Če je treba, bo pozidala tudi škarpo ali položila kamenje na terasi, skuhala 200 porcij hrane, in to tiste prave kmečke, odlično ji gredo tudi ročna dela, saj plete in kvačka, skratka, aktivna je vsepovsod in prav nič je nikoli ne vrže iz tira. Za nas je prava carica tukaj na planini in vsi domačini zelo radi prihajajo sem gor tudi zaradi nje, ker je je ena sama dobrota,« nam še pove Mojca. In doda, da je zanju z možem kot druga mama. »Zato res upamo, da se bo kmalu vrnila sem gor,« še pove Mojca, ki jo najbolj boli to, da je takšno nesrečo doživela med živalmi, ki jih ima zelo rada. In tudi one njo. A nevarnega bika, ki je ogrozil njeno življenje, ni več. Oskrbnica Koče na Loki upa, da bo Berta res hitro okrevala in bodo lahko v miru praznovali praznik Marijinega vnebovzetja, ko je pri njih še posebno zabavno. »Vsak 15. avgust imamo ob 12. uri najprej sveto mašo v kapelici sv. Križa na Loki pod Raduho, potem pa zabavo pri koči. Letos bodo tu klapa Skala, Duo Opala ter harmonikarja Andrej Rak in Primož Zvir. In res upam, da bomo imeli razlog več za veselje, ker bo Berta do takrat dobro okrevala,« sklene Mojca Kramar Kokalj.