PRIZNAL BI

Vojak bi kazen rad oddelal

Objavljeno 30. oktober 2018 18.42 | Posodobljeno 30. oktober 2018 18.42 | Piše: Aleš Andlovič

Goran Ognjenović je pripravljen priznati krivdo. Do smrti zbil tovornjakarja.

Seat cordoba je med nekontroliranim zaviranjem do smrti pokosila madžarskega tovornjakarja. FOTO: Aleš Andlovič
MARIBOR – »Po pogovorih s tožilko, ki je nosilka tega spisa, se je moj klient odločil, da bi krivdo vendarle priznal. Seveda če bi mu kazen, ponujeno na predobravnavnem naroku, spremenili v družbenokoristno delo, in ne vikend zapor,« je še pred začetkom včerajšnjega sojenja 34-letnemu poklicnemu vojaku Goranu Ognjenoviću sodišču razlagal obtoženčev odvetnik Branko Derstvenšek.
image
Seat cordoba je med nekontroliranim zaviranjem do smrti pokosila madžarskega tovornjakarja. FOTO: Aleš Andlovič

Ko je že kazalo, da bo dolgotrajnega sojenja za prometno nesrečo, ki se je zgodila marca lani, v njej pa je umrl 48-letni madžarski tovornjakar Arzén Denés Varga, konec, pa se je vsa presenečena v pogovor med sodnico Barbaro Nerat in odvetnikom Derstvenškom vmešala okrožna državna tožilka Saška Žontar.

»Nisem prisostvovala vašemu pogovoru z nosilko spisa, ampak moje informacije so povsem drugačne. Večina dokaznega postopka je izpeljana in zdaj tudi v primeru priznanja ne moremo privoliti v alternativno prestajanje kazni. Višina lahko ostane, a zaporna kazen obvelja, brez kakršnega koli alternativnega prestajanja,« je bila odločna tožilka Žontarjeva. Dejala je, da se je še zjutraj pogovarjala z nosilko spisa Ivanko Slana in od nje dobila takšna navodila.

Branjevska debata o višini kazni, ki naj jo obtoženi preživi bodisi za zapahi bodisi kot vikend zapor ali jo oddela z delom v splošno družbeno korist, je ponovno pokazala nove šibkosti sedanje kazenskopravne ureditve. Ker strani nista našli skupnega jezika in sta se sporazumeli samo, da bo na naslednjo obravnavo prišla tožilka Slanova osebno, so se pogovori o priznanju krivde ustavili.

Sodišče pa je zaslišalo dr. Janeza Kopača, izvedenca prometne stroke. Ta je v tem primeru na mariborskem sodišču pričal prvič, potem ko je ministrstvo za pravosodje Francu Banfiju, ki je v tem primeru izdelal izvedensko mnenje, odvzelo status izvedenca.
»Tudi če bi bil avtomobil opremljen z ABS-sistemom, je le malo voznikov, ki bi v takšnih razmerah lahko obvladovali smer gibanja pri popolnem zaviranju,« je bil jasen izvedenec Kopač.

Tudi na vsa dodatna vprašanja zagovornika, ali je obstajala možnost, da 20 let stara seat cordoba ne bi bila tehnično brezhibna, je Kopač odgovoril negativno. »Žal se ne morem strinjati z vašim mnenjem,« je odvetnik zabrusil izvedencu. Spomnimo, da je bil prav odvetnik Derstvenšek tisti, ki je na prejšnji obravnavi šokiral z misteriozno ekspertizo neznanega avtorja, v kateri je med drugim zapisano, da bi lahko obstajalo več vzrokov, zakaj je tako star avtomobil nenadoma zavil v desno.

Obtožnica poklicnemu vojaku očita, da tragičnega večera med vožnjo po prehitevalnem pasu avtoceste med Vrholami in Slovensko Bistrico ni imel zadostne varnostne razdalje in ni vozil s prilagojeno hitrostjo. Zato s sposojeno seat cordobo ni mogel pravočasno ustaviti, ko je pred njim začel zavirati avtomobil, katerega voznik je opazil pokvarjen madžarski tovornjak.
Poklicni vojak bi včeraj krivdo priznal, če bi lahko kazen oddelal z delom v splošno družbeno korist.


Avtomobil obtoženega je zaradi sunkovitega zaviranja začelo zanašati najprej po prehitevalnem pasu, nato pa je seat čez vozni in odstavni pas avtoceste zletel na travnato brežino. Med nekontroliranim zanašanjem je s prednjim delom pokosil nesrečnega tovornjakarja Vargo, ki je nič hudega sluteč poskušal zamenjati počeno pnevmatiko svojega tovornjaka.

Madžara je po trčenju vrglo na pokrov motorja in od tam čez vetrobransko steklo na travo, kjer je negibno obležal. Ognjenović je po nesreči snel registrske tablice z avtomobila in pobegnil v noč. 
Deli s prijatelji