NEODZIVNA

S sinom sta ji rešila življenje

Objavljeno 31. avgust 2019 18.43 | Posodobljeno 31. avgust 2019 18.43 | Piše: Tomica Šuljić

Celjan Tomaž Krajnc je med čolnarjenjem na bavarskem jezeru zagledal dekle, ki se je utapljalo. Ko so jo potegnili iz vode, je bila neodzivna.

Dopusta ne bo kmalu pozabil. FOTO: Igor Mali
VOJNIK – Kimsko jezero (Chiemsee) zaradi velikosti imenujejo tudi bavarsko morje – s skoraj 64 kilometri obale ter štirimi otočki marsikoga iz Srednje Evrope pritegne na svoje obrežje ter v svoje valove. Na njem uživajo tako kopalci kot jadralci. Med številnimi, ki so ga obiskali med letošnjimi počitnicami, je 49-letni Celjan Tomaž Krajnc, ta sicer biva v Vojniku. Nekateri se ga bodo spomnili kot kandidata Slovenske nacionalne stranke za evropskega poslanca – a prvi teden šolskih počitnic se je s sinom odpravil na potovanje na nemški jug: »Z otrokom sva potovala po muzejih po Nemčiji, ob vrnitvi pa sva si rekla, da ostaneva še dan na Kimskem jezeru.« Bilo jima je tolikanj všeč, da sta ostala dva dni namesto enega, na večer drugega pa sta nepričakovano padla v avanturo in reševala človeško življenje.

Klical in žvižgal, odgovora ni bilo

Turisti so na pomoč poklicali reševalno službo. FOTO: Wasserwacht-chieming.de
Krajnc je v mladosti delal ob drugem velikem nemškem jezeru, Bodenskem, zato ni popoln začetnik na stoječih vodah. »Sin me je nagovarjal, da si sposodiva električni čoln, in sva ga vzela za uro vožnje po jezeru, malo sva krožila,« opisuje dogajanje v predvečeru ter na telefonu pokaže nekaj idiličnih slik. Okoli pol osmih zvečer na zadnjo junijsko nedeljo pa sta med vožnjo proti obali od daleč zagledala drug čoln, za njim pa je nekdo plaval – vsaj tako se je Krajncu in njegovemu sinu najprej dozdevalo.
»Ko se je čoln oddaljil, je ta oseba še vedno plavala,« pravi Krajnc, ki je pozneje po Googlovih zemljevidih izmeril, da je bilo od kraja dogodka do obale kakšnih 700 metrov. Ker ima dioptrijo in nosi očala, je še sina vprašal, ali vidi nekoga plavati: »Sin je potrdil in rekel sem si, da greva pogledat, ali je vse v redu.« Ko sta se približala, je bilo v vodi videti glavo z dolgimi lasmi: »Klical sem v njeno smer, ali je vse v redu, in še žvižgal, pa ni bilo odgovora.«
kilometrov obale ima Kimsko jezero.

Krajnc kaže, kako so žensko dvigovali med dvema povezanima čolnoma. FOTO: Igor Mali
Štajerec pravi, da si je pred tem dogodkom napačno predstavljal, da utapljajoči se ljudje krilijo z rokami in kričijo: »Ničesar od tega ni bilo. Videl sem, da nekaj ni v redu; ko je glava obmirovala, sem se začel slačiti, da bi skočil v vodo.« Takrat se je približal drug čoln, na njem je bila ženska: »Hitro sem ji pojasnil, kaj se dogaja; takoj je skočila k njej.« Krajnc je zvezal oba čolna, skočil na njenega in prijel žensko, ki jo je gospa privlekla do roba svojega čolna: »Toda reševanka je bila precej masivna in je ni bilo mogoče kar tako izvleči iz vode, do pasu se jo je dalo držati, višje pa ni šlo.«

Obiskovalci pred reševalci

Dogajanje sredi jezera pa je pritegnilo pozornost drugih ljudi. Na prizorišče so priveslali še trije fantje v čolnu: »Eden je skočil zraven in nam je pomagal, da smo jo dvignili na čoln.« Druga dva sta poklicala reševalno službo, vmes pa so se začeli ukvarjati z dekletom iz vode; po Krajnčevi oceni je imela od 20 do 25 let: »Ko smo jo potegnili ven, je bila neodzivna; obrnili smo jo na bok in takrat je izlila vodo s sebe in zadihala.«
Obrnili smo jo na bok in takrat je izlila vodo s sebe in zadihala.

S čolni so se odpravili proti obali, in ko so že bili skoraj tam, so priplule reševalne barke: »Naenkrat se je približala prva velika, pa še ena, in manjši gumijasti čoln, s tega je skočil potapljač in priplaval do nas,« našteva Krajnc. Na obali so jih pričakala reševalna vozila – »doktorica je vzela ogromno opreme, ko je izstopila iz avta, hotel sem ji jo pomagati nositi, pa ni pustila« – in od tam naprej so ženski pomagale zdravniške službe. A skupaj z drugimi pomagači sta Krajnc in njegov sin rešila življenje ženski, ki bi sicer utonila sredi jezera.
Kimsko jezero velja za bavarsko morje. FOTO: Bavaria.by

Šele po uspešni rešitvi in ko se je adrenalin umiril, je Krajnc dojel, v kakšni akciji sta se znašla s sinom, ki je bil po rešitvi povsem vznemirjen – toliko, da ni mogel zaspati do pol enih zjutraj: »Otroka, roko na srce, zavedno ne bi vlekel v tako situacijo, ki je stresna.« Če bi ženska utonila, bi lahko bila izkušnja precej travmatična, tako za očeta kot za sina, a sta po rešitvi vendarle dojela, da sta s preostalimi rešila življenje in bi ga še enkrat: »Ampak ko se situacija sproži, ne razmišljaš, da boš moral koga reševati.«