PARKIRNINA

Konec brezplačnega parkiranja na Pokljuki

Objavljeno 13. junij 2018 10.09 | Posodobljeno 13. junij 2018 10.03 | Piše: Tina Horvat
Parkirnine bo pobiral podjetnik v imenu smučarske zveze, ne bohinjska občina.Direktor Farčnik pričakuje deset tisočakov, naši izračuni navržejo precej več.
Direktor Centra Pokljuka, d. o. o., Borut Farčnik napoveduje razcvet destinacije na svetovni ravni.
SREDNJA VAS V BOHINJU – Že dolga leta se Bohinj med poletno sezono duši v pločevini in zadnje čase se je veliko govorilo o ukrepih, ki bi promet omejili. A medtem ko občinski odlok ureja parkiranje in prometno ureditev v okolici najbolj obleganega Bohinjskega jezera, je občino v zgornjem nadstropju Bohinja, na Pokljuki, pri pobiranju parkirnine prehitel podjetni Borut Farčnik, direktor podjetja Center Pokljuka, d. o. o., v okviru katerega deluje tudi biatlonski center na Rudnem polju.

Brezplačni avtobus
Direktor Turizma Bohinj Klemen Langus pozdravlja uvedbo parkirnine na Pokljuki, saj je bilo po njegovem mnenju pločevine preveč in je bila ureditev potrebna. »Pomembno je, da ne gre zgolj za omejitev in plačilo, ampak smo sočasno ponudili alternativo in uvedli javni prevoz na Pokljuko. Avtobus bo brezplačno vozil trikrat na dan z železniške postaje v Bohinjski Bistrici. S tem želimo zmanjšati pritisk osebnih avtomobilov na Pokljuko. Že lani, ko je avtobus vozil samo ob vikendih, smo na Pokljuko pripeljali kar 800 ljudi, kar je odlična številka.«

Za direktorja ga je imenovala Smučarska zveza Slovenije (SZS), ki je tudi lastnica centra, oba, SZS in podjetje, pa domujeta na istem naslovu, na Podutiški 146 v Ljubljani. Podjetje upravlja tudi troje parkirišč v neposredni bližini hotela Center, tega in hotel Jelka je sicer vzelo v najem Športno društvo Pokljuka, katerega direktor je Peter Zupan. Po uspešni uvedbi plačila uporabe tekaških prog – pri tem prijazno in skoraj brezplačno pomagajo prostovoljci ŠD – so se pokljuški podjetniki odločili, da naredijo konec tudi brezplačnemu parkiranju. Odslej bo to mogoče le še na Mrzlem studencu in na Goreljku, a tudi tam napovedujejo parkirnine.

Najprej Rudno polje

Kot je pred dnevi povedal Farčnik, so se z občino Bohinj in Turizmom Bohinj odločili, da bodo naredili red pri parkiranju najprej na Rudnem polju, pozneje bodo podoben režim uvedli na območju vojašnice, kjer je še 120 parkirnih mest, in zatem po vsej Pokljuki.

Na treh parkiriščih v neposredni bližini hotela Center, ki ga upravlja podjetje Center Pokljuka, d. o. o., so že namestili parkomat za plačevanje od 15. junija. Zapornic ne bo, ampak bodo redarji, kot je dejal Farčnik, prijazno usmerjali ljudi na parkirišča. Celodnevno parkiranje za osebni avtomobil bo stalo pet, za kombi deset in za avtobus 20 evrov, za imetnike kartice Gost Bohinja bo brezplačno.

15. junija začnejo na Pokljuki pobirati parkirnino.

Ukrep bo poleg dnevnih obiskovalcev Pokljuke, med katerimi je poleti in jeseni ogromno gobarjev, najbolj prizadel naskakovalce Triglava, ki so doslej lahko tukaj brezplačno pustili avto. »Največ obiskovalcev je prav takih, ki so odhajali v gore, tudi za več dni, parkirali pa so povsod, po travnikih, pašnikih, v gozdu, na poteh, in vse naokrog puščali smeti. Prav zato bodo na vseh treh parkiriščih dodatni smetnjaki,« je še povedal Farčnik, ki za Pokljuko napoveduje razcvet destinacije na svetovni ravni.

Deset ali sto tisoč evrov?

Čeprav ob Farčniku tudi na bohinjski občini, v Turizmu Bohinj in v Triglavskem narodnem parku (TNP) zagotavljajo, da gre za nujen ukrep umirjanja prometa na Pokljuki, je jasno, da si lahko pobiralec parkirnin obeta velik priliv v blagajno. Po raziskavi, ki jo je leta 2016 opravil TNP, je Pokljuka skupaj z Bohinjskim jezerom, Triglavom, Vršičem in Trento najbolj priljubljeno in obiskano območje v TNP. Direktorja Centra Pokljuka zato povprašamo, kdo bo pobiral in prejemal denar, čemu bo namenjen in koliko ga pričakujejo.

image
Od 15. junija je konec brezplačnega parkiranja. FOTO: Boštjan Fon

»Prejemnik denarja je Center Pokljuka, d. o. o., ki pobira tudi vstopnino za smučarske proge v zimskem času in jih v kompletu ureja. Sredstva od parkirnin bodo porabljena namensko za urejanje parkirišč, odvoz smeti in plačilo redarjev, pričakujemo do 10.000 evrov v letošnjem letu,« je povedal za Slovenske novice.

image
Najbolj bodo prizadeti planinci in gobarji. FOTO: Boštjan Fon

A naši izračuni kažejo precej višjo številko. Ob polni zasedenosti parkirišča, ki je na Pokljuki skoraj zagotovljena, bi se samo z osebnimi avtomobili v glavni poletni sezoni, torej od 15. junija do 16. septembra, nabralo kar 164.500 evrov. Če k temu dodamo, da Center Pokljuka, d. o. o., ni imel velikih stroškov pri investiciji, saj so Športni center Pokljuka zgradili z evropskimi sredstvi in sredstvi Smučarske zveze Slovenije, ter da so ob prireditvah in po potrebi velikokrat sodelovali redarji prostovoljci Športnega društva Pokljuka, bo znesek zagotovo višji od pričakovanih 10 tisočakov.

Bohinjci nimajo pristojnosti

In kaj o parkirnini na Pokljuki menijo na občini Bohinj? Direktor občinske uprave Miro Sodja je povedal, da parkirnino podpirajo, saj da je bilo stanje na Pokljuki doslej res neznosno in so ljudje povsod puščali avtomobile. O tem, da na njihovem območju pobira parkirnino podjetje iz Ljubljane, ki ga vodi podjetnik iz Kranja, pa je razložil, da Bohinjci na Pokljuki nimajo zakonske pristojnosti, saj občinski odlok velja le za območje okoli jezera, ne Pokljuke. »Zemljišča so v glavnem zasebna lastnina, cesta je državna, vse skupaj pa spada v TNP,« je razložil.

image
Bohinjske krave bodo imele odslej zagotovo več miru. FOTO: Boštjan Fon

Ker po navadi na ozemlju občine in še zaščitenega območja promet in parkirnino ureja občina ali lokalni organ, smo za pojasnila pobarali še TNP. Tam so nam povedali, da parkovne površine lahko upravljajo občine, zasebniki ali skupnosti, da pa zakon o TNP določa, da morajo biti sredstva porabljena namensko, v parkovnih lokalnih skupnostih, kjer so bila sredstva zbrana.

»Sredstva se prednostno namenijo za zagotavljanje narodnemu parku ustreznega prometnega režima, vzdrževanje cest in parkirišč ter za izgradnjo parkovne infrastrukture skladno z načrtom upravljanja,« so še povedali na TNP.
Deli s prijatelji