PROMETNA NESREČA

Je bil Stanko žrtev
 romunske mafije?

Objavljeno 27. julij 2015 09.48 | Posodobljeno 27. julij 2015 09.48 | Piše: Boštjan Fon

Policija zavrača ugibanja, da je bila nesreča na primorski avtocesti atentat na tožilca.

Stanko Brajer Foto: PU Ljubljana

LJUBLJANA – Huda prometna nesreča, ki se je zgodila na primorski avtocesti več kot deset dni nazaj, ko je izgubila življenje romunska družina, domnevni povzročitelj pa se je ugreznil v zemljo, še ne izginja iz dnevnega zanimanja. Flavius Corneliu Chiș, njegov petletni sin Caesar, 34-letna žena Joan in 60-letna mati Merie so pokopani v domovini, voznika tovornjaka Stanka Brajerja iz Trebelnega, ki je od zadaj trčil vanje, še do danes niso našli. Pred nekaj dnevi je začela krožiti teorija o okoliščinah te tragične nesreče, ki je na prvi pogled videti kot scenarij za kakšen holivudski triler, čeprav izhaja iz krogov, posvečenih v mednarodno delovanje združb, ki si služijo mastne denarce z nelegalnimi posli. Gre le za razglabljanje o dogodku, ki je zunaj dojemanja slehernikov, ali pa gre morda za morebitno nakazovanje sledi povsem logičnih parametrov dogajanja in bi tako prišli do sklepa, da ne gre za nesrečo, temveč načrtovano akcijo?

Ko se je razvedelo, da se bo iz domačega mesta blizu madžarske meje višji tožilec Chiș odpravil čez Slovenijo v Italijo, naj bi temne sile pripravile podroben in smrtonosen načrt. Bega dejstvo, da se je družina Chiș z družinskimi prijatelji, kjer izstopa Carmelia Dogariu, vodja regionalne davčne uprave in nekoč direktorica urada javnih financ pokrajine Arad, odločila potovati po cestah, ki so romunski mafiji poznane do zadnjega metra. Ne slepimo se, čez Slovenijo, ki je od leta 2007 v t. i. schengenskem območju, kjer ni mejnih kontrol, vodi pot dobro organiziranih prekupčevalcev z opiati, sezonskimi delavci, emigranti in prostitutkami v smeri iz Madžarske mimo Ljubljane v Italijo in s pridobljenim zaslužkom v obratni smeri. V obeh vozilih, tako tožilčevi dacii in golfu Dogariujevih, je bila že prej, morda ob servisiranju, vstavljena blokada motorja, ki se sproži na daljavo. Tudi za to podrobnost imajo v Romuniji vrhunske strokovnjake, saj so prepoznani po Evropi in celo v ZDA kot strokovnjaki za praznjenje bančnih računov prek t. i. skimming naprav, ki so neopazno nameščene v bankomatih. Tudi v Sloveniji smo bili v letih 2012 in 2013 priča praznjenju računov s temi elektronskimi napravami, sledi za storilci so se izgubile prav v Romuniji.

Je bil v času trka Brajer sploh za volanom?

Po tej teoriji se je zaradi domnevno sprožene blokade v motorju vozilo Dogariujevih ustavilo točno tam, kjer je bilo treba, prijatelj Corneliu Chiș je ustavil takoj za njimi. Obstali so na klancu, kjer je vsaj delno varen odstavni pas spremenjen v vozni pas za počasne tovornjake. Na desni je naravna ovira skalne stene, čisto blizu teče vzporedna lokalna cesta. Potovanje višjega tožilca se je domnevno spremljalo od začetka, v tistem pa je tekla akcija tudi pri nas. Tisti, ki so se odločili za umazan posel, naj bi se podrobno pozanimali o časovnicah tovornjakov na rednih linijah in v oči so jim padli prevozi kerozina. Treba je bilo izbrskati razpored voženj ter se odločiti za pravo cisterno z voznikom, ki bi ustrezal.

Vpleteni v akcijo odstranitve višjega tožilca so se domnevno odločili za vozilo za prevoz kerozina, ki ga je upravljal Stanko Brajer. Še preden je zapeljal na avtocesto proti Primorski, naj bi ga prestregli in odstranili izza volana. Kamion naj bi nato prevzel drug šofer z morilsko nalogo. Po teoriji, ki se pojavlja, naj bi se nesrečnega Brajerja takoj znebili na skritem kraju. Organizatorji akcije naj bi se dobro pripravili na dejanje in tudi poznejša najdba nekaj osebnih stvari šoferja morda ni naključje, temveč podtikanje sledi v smislu zakrivanja pravih. Ta, ki naj bi prevzel Brajerjevo tovorno vozilo, naj bi točno vedel, kje bo obstala dacia višjega tožilca Chișa in golf družine Dogariu. Sta bila tovornjaka, ki naj bi zakrivala pogled iz kabine cisterne, tudi del pasti, v kateri so življenje izgubili Romuni, se ne ve. Kako so preiskovalci, če sploh so, pridobili informacije od drugih voznikov, sploh teh, ki so zakrivali pogled, in se, ko je počilo, peljali naprej, je prav tako neznanka.

Atentat, ki je zahteval tudi slovensko žrtev?

Ko je cisterna od zadaj s polno hitrostjo trčila v vozilo Chișevih, na asfaltu ni pustila niti za ped sledi zaviranja. Kajti cisterna sploh ni zavirala! Ustavila se je šele po tistem, ko so bili pločevina osebnega vozila in potniki v njem izmaličeni do neprepoznavnosti. Priče so vedele povedati, da je voznik tovornjaka izstopil in šel do dacie, nato je odtaval stran. Javnost je izvedela, da naj bi voznik cisterne šel pogledat do vozila v želji pomagati ponesrečencem, in ko je videl posledice, je doživel šok in pobegnil. Naši viri namigujejo, da je storilec, ki je za volanom zamenjal Slovenca, pravzaprav šel pogledat, ali je svoje delo opravil, kot se je od njega pričakovalo, nato pa v vsesplošni zmedi izkoristil trenutek in zapustil kraj dogajanja, skočil čez ograjo ter se podvizal na vzporedno cesto ob avtocestnem odseku, kjer so ga počakali in ga odpeljali na varno. Da je bila zmeda popolna, pričajo že osnovne informacije o Brajerju, saj naj bi po nekaterih izjavah voznik cisterne imel sivo, po drugih pa rdečo majico. Obute naj bi imel čevlje, čeprav so v iskalni akciji našli nekaj sto metrov stran en njegov natikač in pas, ki je visel z drevesne veje. Je bil za volanom smrtonosne cisterne sploh Stanko Brajer? Ali je šlo za nesrečo ali pa so tujci na naših tleh izpeljali izjemno organiziran atentat, ki je poleg romunskih zahteval tudi slovensko žrtev?


Trn v peti kriminalcev

Višji tožilec Flavius Corneliu Chiș je postajal trn v peti regionalnim veljakom, predvsem organizatorjem kriminalnih poslov, ki tečejo čez mejo Romunije. Po dopustovanju v Italiji, kamor je bil namenjen z družino, bi začel službo vrhovnega tožilca v regiji. Izhajal je iz pokrajine Arad, tam je do leta 2009 posle v povezavi s prevozom kokaina iz Venezuele v Evropo prek Španije in organizirano prostitucijo po celotni Evropski uniji vodil danes 47-letni Uţu Claudiu Tudor Rohozeanu. Enega najbolj razvpitih vodij romunskih kriminalnih druščin, v rokah je imel celotno severno Romunijo in dobro razpredeno mrežo sodelavcev po vsem svetu, so ujeli sedem let po tistem, ko se je s pajdaši leta 2002 zapletel v pravi mafijski strelski obračun s klanom Baderca iz Temišvarja. Ko so Rohozeana zaprli, mu je tožilstvo poleg osmih let zapora z novimi preiskavami in trdnimi obtožnicami v povezavi z umori in tihotapstvom ogromnih količin droge uredilo bivanje za rešetkami do daljnega leta 2040. Poleg njega sta pristala v zaporu še njegova najbližja sodelavca Stephen Daniel Krecsun, ki je prejel 32-letno zaporno kazen, in Cosmin Paul Tica, za zapahi bo 24 let. Poleg tega, da je bil to hud udarec za kriminalno združbo, je bilo ob koristi precej političnih veljakov, tako lokalnih kot najvišjih, saj naj bi se, kot je to v navadi, za svoje delovanje obilno napajali prek nelegalnih finančnih virov podzemlja po načelu usluga za uslugo.


Policija: Šlo je za nesrečo

Na PU Ljubljana so nam povedali, da kljub različnim teorijam ogled kraja dogodka in drugi zbrani dokazi kažejo na to, da je šlo za nesrečo oziroma da trčenje ni bilo vnaprej načrtovano in da ni bila vpletena mafija. A. B.


Našli Brajerjevo truplo?

V okolici Logatca so včeraj okrog 13. ure v gozdu našli truplo. Ali gre morda za pogrešanega voznika cisterne Stanka Brajerja, še ni znano. Truplo je neprepoznavno in v slabem stanju, zato bodo opravili DNK-analizo. Po neuradnih podatkih bi lahko šlo za Brajerja. A dokler ne bodo opravljene vse analize, tega ne morejo potrditi, so nam povedali na PU Ljubljana.

 

Deli s prijatelji