NOELA
Samouki, ki so prekosili vso konkurenco
Zmagovalci druge sezone akcije Štartaj, Slovenija, dobitniki nagrade hit produkt 2017, nadaljujejo uspešno podjetniško pot. Krema s polžjo slino Frasovih s Svete Trojice v Slovenskih goricah je zelo iskana, pred kratkim so zanjo v Parizu prejeli mednarodno nagrado za kvaliteto.
Odpri galerijo
Pri Frasovih je v posel vključena vsa družina – mama Milena, oče Leon, gonilna sila in glavni komunikator, sin Aljaž, in njegova partnerica Sara Jodl. Polže so začeli gojiti v kulinarične namene, a so se zaradi potreb trga hitro preusmerili v kozmetiko, kjer pa so si za cilj postavili vrhunski izdelek.
Polži sicer spijo nekje do konca aprila, njihovi pa so zaradi močno povečane proizvodnje zdaj v rastlinjakih in so živahni že od februarja. Lani so sezono začeli z 250.000 polži in jih, ker so dvospolniki in se sami razmnožujejo (dokupili pa so tudi nekaj tisoč mladih), konec sezone našteli 400.000. Letos bodo kmalu dodali še 50.000 odraslih polžev, ki naj bi skupaj zmogli dati dovolj sline za sedanje količine naročil. Kakšni pa so njihovi delovniki? »Slina se pobira proti večeru, ko polži, ki sicer čez dan bolj spijo, oživijo. Delamo od 6., 7. ure pa vse do 23. ure. Za pobiranje sline in pet delavcev, ki smo jih v minulem letu zaposlili, sta odgovorna mama in oče. Delo smo si razdelili, vsak dela tisto, v čemer je najboljši – s partnerico urejava poslovanje, papirje, sestankujeva in opraviva kup drugih potrebnih malenkosti. Ker ima vsak svoje delo, tudi nismo tako vezani drug na drugega, kot se morda zdi,« pojasni Aljaž. Prostega časa pa najbrž ni veliko? »Pravi oddih in odklop je res le med vikendi, sicer pa so dnevi zelo natrpani. Takrat uživamo v kakšni dobri knjigi, srečanju s prijatelji, krajšem izletu. Pozimi sva s Saro nekajkrat tudi skočila smučat. A nam ni težko, to smo si želeli, za to smo se trudili, zato zdaj z veseljem delamo. Ko delaš zase, sploh ni naporno. Drugače je, če hodiš v službo, mi pa ustvarjamo svoje sanje. Nihče ne tarna, vsi smo srečni in zadovoljni s tem, kar se nam zdaj dogaja,« pove z žarom.
Kakšne pa so njihove kratkoročne želje? »V enem letu se nam je življenje povsem spremenilo, niti predstavljali si nismo, da lahko v kratkem času tako zelo napredujemo. Zato si za zdaj želimo, da naša krema ostane tako kakovostna, kot je, ponudbo pa bomo razširili tudi z novimi izdelki. Želimo si celotno kozmetično linijo s polžjimi izdelki. Te že razvijamo in se trudimo, da bodo enako kakovostni kot krema in se bodo zato razlikovali od konkurence,« razkrije njihove načrte.
»
Srečni so, da delajo od jutra do mraka
Ker literature o vzreji polžev ni veliko, so bili prepuščeni učenju iz prakse. »Že takoj smo poskušali prekositi konkurenco,« spomine na začetke obuja Aljaž. »Tako dolgo smo poskušali, da nam je uspelo izdelati kremo, ki vsebuje 40 odstotkov polžje sline, saj večja vsebnost sline prinaša hitrejše in boljše rezultate. Polžja slina v kombinaciji z jojobinim oljem, karitejevim maslom in čebeljim voskom vsebuje 95 odstotkov naravnih surovin. Poskrbi za obnavljanje in mehkobo kože, odpravljanje gubic, preprečuje akne, starostne pege, zdravi pa tudi poškodovano tkivo,« pojasni mladi podjetnik. V svojem poslu so bolj kot ne samouki, sami so razvili tudi sistem pobiranja polžje sline. Postopek je za polže neinvaziven in po njem potrebujejo le nekaj časa, da znova ustvarijo slino, ki jo potrebujejo za premikanje. Pomlad, ko se polži sicer prebudijo iz zimskega spanja, se je pri Frasovih letos začela malce bolj zgodaj.»V enem letu se nam je življenje povsem spremenilo.«
Polži sicer spijo nekje do konca aprila, njihovi pa so zaradi močno povečane proizvodnje zdaj v rastlinjakih in so živahni že od februarja. Lani so sezono začeli z 250.000 polži in jih, ker so dvospolniki in se sami razmnožujejo (dokupili pa so tudi nekaj tisoč mladih), konec sezone našteli 400.000. Letos bodo kmalu dodali še 50.000 odraslih polžev, ki naj bi skupaj zmogli dati dovolj sline za sedanje količine naročil. Kakšni pa so njihovi delovniki? »Slina se pobira proti večeru, ko polži, ki sicer čez dan bolj spijo, oživijo. Delamo od 6., 7. ure pa vse do 23. ure. Za pobiranje sline in pet delavcev, ki smo jih v minulem letu zaposlili, sta odgovorna mama in oče. Delo smo si razdelili, vsak dela tisto, v čemer je najboljši – s partnerico urejava poslovanje, papirje, sestankujeva in opraviva kup drugih potrebnih malenkosti. Ker ima vsak svoje delo, tudi nismo tako vezani drug na drugega, kot se morda zdi,« pojasni Aljaž. Prostega časa pa najbrž ni veliko? »Pravi oddih in odklop je res le med vikendi, sicer pa so dnevi zelo natrpani. Takrat uživamo v kakšni dobri knjigi, srečanju s prijatelji, krajšem izletu. Pozimi sva s Saro nekajkrat tudi skočila smučat. A nam ni težko, to smo si želeli, za to smo se trudili, zato zdaj z veseljem delamo. Ko delaš zase, sploh ni naporno. Drugače je, če hodiš v službo, mi pa ustvarjamo svoje sanje. Nihče ne tarna, vsi smo srečni in zadovoljni s tem, kar se nam zdaj dogaja,« pove z žarom.
V Parizu so prejeli mednarodno nagrado za kvaliteto
Za svojo kremo noela so prejeli tudi mednarodno nagrado za kvaliteto (International Trophy for Quality 2018), ki jo podeljuje Global Trade Leaders' Club. To je klub, v katerem je zbranih več kot 7500 članov – podjetij ali podjetnikov iz 95 držav. Za včlanitev je potrebno priporočilo, prav tako za sodelovanje na tekmovanju. »Predlagal nas je nekdo, ki je v nas videl potencial. Še vedno ne vemo, kdo je bil, smo pa neizmerno hvaležni. Zdaj smo člani tega prestižnega kluba, kar pomeni, da imamo možnosti za številna poslovna sodelovanja in povezovanja,« je po vrnitvi iz Francije povedal Aljaž. Ob tej priložnosti so bili prvič v Parizu. »Privoščili smo si družinski podaljšan vikend, nekakšne mini počitnice. Na hitro smo si ogledali mesto, Eifflov stolp in uživali tudi v Disneylandu,« se nasmeje. Kaj pa jim pomeni prejeta nagrada? »Je dokaz, da se s trdim delom in dobrim izdelkom, v katerega verjameš, da uspeti. Naša krema na trgu nima konkurence. Hkrati nam nagrada prinaša tudi boljše izhodišče pri dogovarjanju z morebitnimi novimi trgi,« pojasni. Njihova velika želja je v prihodnosti prodreti tudi v tujino. »Z dosedanjim napredkom smo seveda zelo zadovoljni, lani v tem času smo kremo sicer že izdelovali, a smo jo prodajali v majhnih količinah. Je pa res, da si želimo, da bi jo ponudili še več uporabnikom, da jo bodo lahko preizkusili in bodo lahko zadovoljni z njo, tako kot so vsi uporabniki do zdaj. Seveda pa prihod na tak trg močno poveča tudi količine oziroma proizvodnjo, kar za seboj potegne marsikaj,« se zaveda mladi podjetnik.»Konec sezone smo našteli 400.000 polžev. Letos jh bomo dodali še 50.000.«
Kakšne pa so njihove kratkoročne želje? »V enem letu se nam je življenje povsem spremenilo, niti predstavljali si nismo, da lahko v kratkem času tako zelo napredujemo. Zato si za zdaj želimo, da naša krema ostane tako kakovostna, kot je, ponudbo pa bomo razširili tudi z novimi izdelki. Želimo si celotno kozmetično linijo s polžjimi izdelki. Te že razvijamo in se trudimo, da bodo enako kakovostni kot krema in se bodo zato razlikovali od konkurence,« razkrije njihove načrte.
»