PRILJUBLJENA DESTINACIJA

Serija Beli lotos sproža pravo potovalno manijo

Že mnogi filmi so na Tajsko pritegnili številne turiste. Zdaj si manejo roke zaradi tretje sezone uspešnice.
Fotografija: Serija je še pospešila množični turizem. FOTO: Fabio Lovino/hbo
Odpri galerijo
Serija je še pospešila množični turizem. FOTO: Fabio Lovino/hbo

Kakor da Maureen in Tony Wheeler, ki sta pred dobrimi 50 leti napisala prvi Lonely Planet in svetovne popotnike usmerila na potovanje po jugovzhodni Aziji, ali film Plaža z Leonardom di Capriem v glavni vlogi niso storili dovolj za razmah množičnega turizma na Tajskem – zdaj bodo turisti začeli slediti še idiličnim podobam plaž, na katerih so posneli novo, tretjo sezono priljubljene serije Beli lotos. HBO jo je začel predvajati včeraj, turisti pa že derejo na otok Samui, kjer so posneli večino dogajanja.

Tajska je že lep čas, tudi po zaslugi nahrbtnikarjev in nasploh ljubiteljev turkiznega morja ter belih peščenih plaž, med najbolj obiskanimi državami na svetu; trenutno je na osmem mestu, lani je imela skoraj 40 milijonov turističnih prihodov.

Turisti derejo na otok Samui, kjer so posneli večino dogajanja. FOTO: Promocijsko gradivo
Turisti derejo na otok Samui, kjer so posneli večino dogajanja. FOTO: Promocijsko gradivo

Poleg glavnega mesta so najbolj priljubljeni otoki, med njimi Phuket, Phi Phi in Samui. Otoki, znani po plažah, kakršne v filmih očitno najraje gledamo, so povezani z naslovi, ki so gotovo pritegnili številne obiskovalce; tam so med drugimi snemali omenjeni film Plaža in dva Jamesa Bonda (Mož z zlato pištolo in Jutri nikoli ne umre), Dobro jutro, Vietnam, Bridget Jones: Na robu pameti in eno od epizod Vojne zvez (Maščevanje Sitha) – če jih naštejemo le nekaj in ne štejemo bollywoodskih stvaritev.

Že Plaža iz leta 2000, posneta po istoimenskem romanu Alexa Garlanda, je veljala za film, ki je korenito vplival na turistične tokove. Samo med letoma 2000 in 2019 je število prihodov turistov na Tajskem naraslo za 300 odstotkov, kot je poročal Euronews, čeprav vsega seveda ne moremo pripisati učinku filma, ampak predvsem vsesplošnemu razmahu industrije potovanj (tudi zaradi dostopnejših letalskih prevozov).​​ Še bistveno bolj kot omenjeni film so na turistične trende vplivali velikani pretočnih vsebin s priljubljenimi serijami, kakršna je na primer Emily v Parizu, ki dela reklamo najbolj obiskani državi na svetu in kajpak njenemu glavnemu mestu.

Več turistov, dražje cene

Prvi sezoni serije HBO Beli lotos, ki so ju posneli na havajskem Mauiju in Siciliji, sta prav tako sprožili pravo potovalno manijo – tolikšno, da se je je oprijel izraz učinek Belega lotosa. Tako so se že takrat, ko so napovedali, da bodo tretjo sezono ene najbolj gledanih serij, ki v ospredje postavlja bogate turiste, njihove medosebne drame in neizogibne napetosti z osebjem, snemali na Tajskem, natančneje na otoku Samui, turistični žarometi preselili tja.

Tretja sezona je dobra novica za turistične ponudnike, manj pa za druge. FOTO: Fabio Lovino/hbo
Tretja sezona je dobra novica za turistične ponudnike, manj pa za druge. FOTO: Fabio Lovino/hbo

Drugi največji otok na Tajskem (nekaj prizorov so posneli tudi na največjem otoku, Phuketu) s približno 68.000 prebivalci se je nemudoma povzpel na številne lestvice najboljših in najbolj zaželenih destinacij leta 2025, turistični ponudniki pa si že manejo roke in beležijo rezervacije. Kot poroča Euronews, pričakujejo, da se bo število obiskovalcev med letoma 2024 in 2030 povečalo še za 60 odstotkov.

V središču pozornosti je zlasti eno od glavnih prizorišč, razkošno letovišče Four Seasons, kot nekakšna prispodoba hotela za pripadnike nečimrnega jet-seta. Rezervacije za prenočitev po ceni 2000 dolarjev na noč v letovišču so po poročanju časnika New York Times že poskočile za 40 odstotkov. Ko se bo začela predvajati nova sezona, pričakuje Marc Speichert, izvršni podpredsednik hotelov Four Seasons, se bo povpraševanje še »eksponentno povečalo«.

»Tajska že dolgo velja za sanjsko počitniško destinacijo, nedavni učinek Belega lotosa pa je sprožil novo navdušenje, zlasti nad otokoma Samui in Phuket, kjer se serija večinoma dogaja. Vsekakor pričakujemo, da se bo povečalo število rezervacij v predstavljenih hotelih in na otokih na splošno,« pravi Sadudee Sangnil, direktor londonske pisarne Tajske turistične organizacije.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije