KRATKA

Miha v 48 sekundah pometel z elektronsko konkurenco

Objavljeno 25. oktober 2020 10.50 | Posodobljeno 25. oktober 2020 10.50 | Piše: M. M. K.

Slovenec očaral očeta elektronske glasbe Jean-Michela Jarra, s katerim sta se te dni pogovarjala »dolge pol ure«.

Miha Brodnik in umetnica, literatinja, doma in v tujini nagrajena pesnica, politologinja, sociologinja, doktorica družboslovnih znanosti Glorjana Veber sodelujeta v glasbeno-pesniškem duetu Stereopoetica. FOTO: STEREOPOETICA
Izmed več kot 300 prijavljenih avtorjev z vsega sveta je Jean-Michel Jarre 3. julija 2020 v živo razglasil, da je prvo mesto osvojil remix Sterepoetica, ki ga je na natečaj poslal Slovenec Miha Brodnik. Jarrov nagovor z utemeljitvijo izbire zmagovalca, ki je na njegovih družabnih omrežjih trajal pol ure, si je ogledalo več kot 80.000 ljudi, spremljalo ga je 3000 komentarjev, skoraj 400 delitev in več kot 7000 všečkov v eni sami uri. Nekaj dni za tem je bil na facebook profilu Jean-Michela Jarra objavljen tudi posnetek Mihove skladbe. Takoj po razglasitvi zmagovalca je v stik z Brodnikom stopila Jean-Michelova menedžerka in napovedala njun pogovor v živo. Ta se je zdaj vendarle zgodil!

image
Oče elektronske glasbe, Jean-Michel Jarre FOTO: ZDENKO MATOZ
Kralj elektronike hvalil Mihovo ustvarjalnost

Svetovno priznani kralj elektronske glasbe je neizmerno hvalil Mihovo ustvarjalnost, sam pa o virtualnem srečanju pove: »Polurni pogovor je bil zelo sproščen in v prijateljskem duhu. Jarre mi je še enkrat čestital za uspeh z mojim remixom in poudaril elemente, s katerimi sem ga navdušil. Bil je izjemno navdušen nad mojo drznostjo, ker sem poslal komaj 48 sekund dolgo skladbo, s katero sem dokazal, da čas ni pomemben. Moj izdelek je primerjal s poezijo, saj te lahko ena kratka pesem bolj gane kot celotna knjiga. Izpostavil je še strukturo skladbe, ki ima uvod, jedro in zaključek, lastno identiteto, hkrati pa ohranja zvestobo izvlečka iz njegove stvaritve EoN. V nadaljevanju sva se dotaknila nekaj tehničnih studijskih tem, kot sta oprema in razlika v snemanju med digitalnimi virtualnimi inštrumenti in fizičnimi ter analognimi sintesajzerji. Povedal je, da je najboljše, če lahko uporabljaš in združiš najboljše iz obeh svetov, ter da on pri ustvarjanju še vedno najraje seže po analogni opremi, se pa, po njegovi izkušnji, digitalni ni moč izogniti in jo je treba izkoristiti.«

No, tako. Slovenska glasbena scena, takšna in drugačna, resnično premore hudiča in pol.
V vednost

Začetki elektronske glasbe segajo v leto 1857, ko je Édouard-Léon Scott de Martinville izumil phonautograph. To je prva naprava, ki je lahko posnela zvoke. Posnela jih je tako, da je narisala dvodimenzionalno črto, ki pa je brez računalnika ne moremo predvajati. Posnetke so uporabljali le za preučevanje zvočnih signalov. Danes je najpomembnejši »inštrument« v elektronski glasbi – računalnik.
Poslal sem komaj 48 sekund dolgo skladbo, s katero sem dokazal, da čas ni pomemben.




Deli s prijatelji