Evrovizijski nastopi zaključeni, odzivi gledalcev mešani: »Kolikokrat bodo še kopirali ...?«

V Baslu so zaključeni nastopi vseh 26 finalistov letošnje Evrovizije, sledi še spremljevalni program in napeto čakanje na razglasitev zmagovalca. Čeprav Slovenija letos nima svojega predstavnika v finalu – Klemen Slakonja je izpadel v torek – dogajanje ostaja magnet za domače in tuje občinstvo. In kot vedno so odzivi na družbenih omrežjih surovi, brez milosti in hkrati polni čustev.
Grčija presenetila: »Mojstrsko, čustveno, dih jemajoče«
Med najbolj pozitivno sprejetimi nastopi večera je bila grška predstavnica Klavdia, ki je nastopila kot 17. po vrsti.
»Ponosna sem na svojo domovino, najboljša evrovizijska skladba v zadnjem desetletju. Eterična mojstrovina, od prvih not do konca me je oblival mraz,« je zapisala ena izmed gledalk.

Druga pa je opozorila na strukturne težave glasovanja: »Vsi govorijo o vokalu, ampak Evrovizija ni tekmovanje najboljših pevcev. Sistem glasovanja otežuje zmago Španiji, Portugalski ali Italiji. To je popolnoma druga zgodba.«
Finska ukradla šov – in se pošalila na svoj račun
Erika Vikman je s provokativnim nastopom znova dokazala, da zna stopiti v središče pozornosti.
»Na koncu vsega – Finska je res prevladala. Verjetno tudi zato, ker je bila oblečena kot dominatrix. Ima moj glas!«
Finska točka ni bila le energična, temveč zabavna tudi na drugem nivoju – tolmačka za znakovni jezik je požela navdušenje gledalcev s svojimi eksplicitnimi prikazi nagajivega besedila.

Tudi Danska je prejela komentar v bolj ciničnem tonu: »Opomnik, da je dobra evrovizijska pesem pogosto le povprečna plesna stvaritev.«
Nostalgija po zmagovalcih preteklih let
Letošnji nastopi so pri marsikom sprožili spomine na stare favorite. »Sem oboževalka Måneskin, a leta 2021 bi moral zmagati Gjon’s Tears,« meni ena izmed gledalk. Drugi komentator dodaja: »‘Tout l’univers’ ostaja ena mojih najljubših evrovizijskih pesmi. Vedno jo rad poslušam.«
Nekdo je celo zapisal: »Če bi Luca Hänni danes znova pel ‘She Got Me’, bi prekosil vse pesmi letošnje izdaje.«
Kritika ponavljanja in utrujenosti
Kljub tehnično dovršenim nastopom so se na omrežjih pojavile tudi pripombe o ponavljajočih se vzorcih. »Kolikokrat bodo še kopirali iste koreografije in zvoke nekaterih držav?«
Pogosto omenjena pesem večera je bila Tutta L’Italia: »Toliko sem jo poslušal, da sem pozabil, da je sploh evrovizijska pesem.«

Poleg tega je eden izmed komentatorjev šaljivo pokomentiral stilistiko voditeljice: »Rad bi jo prosil, če mi lahko jutri posodi suknjič, ker imam tudi jaz pomemben trenutek za javno osramotitev.«
Osebni favoriti, razočaranja in politični podtoni
Gledalci so kot najboljše točke večera večkrat izpostavili Norveško, Luksemburg, Avstrijo, Estonijo, Švedsko, Izrael in San Marino. Ob tem se je pojavila tudi politična refleksija: »Gledati Evrovizijo je politična in aktivistična drža.« Tega nikakor ne moremo zanikati spričo propalestinskih aktivističnih poskusov in številnih pozivov h glasovanju za izraelsko predstavnico.

Švedska favoritinja, a odzivi so razcepljeni
Skupina KAJ, ki zastopa Švedsko, ostaja favoritka stavnic z visoko prednostjo, a vtisi gledalcev niso tako enotni.
Avstrijo zastopa JJ s pesmijo Wasted Love, mnoge je presenetil s subtilnim, emocionalno nabitim nastopom, ki ga nekateri že imenujejo umetniški presežek letošnjega izbora.
Claude iz Nizozemske je požel burne odzive – od prepevanja pesmi do pripomb, da gre za točko, ki bi sodila v prejšnje desetletje.

Medtem pa je Estonec Tommy Cash osupnil z gibi, ki so jih gledalci opisali kot hipnotične in težko pozabljive.
Britanska zasedba Remember Monday je očitno prepričala celo skeptike: »Končno smo izbrali koga, ki zna peti. Navdušili so z iskrenostjo in vokalno močjo.«
Na drugi strani španska predstavnica Melody ni ostala brez podpore domačega občinstva, ki jo je navdušeno podprlo na omrežjih.
Čakanje na razglasitev
Polovico glasov so prispevale nacionalne žirije, drugo polovico pa gledalci po vsej Evropi. Slovenske točke bo podelila Lorella Flego.
Evropa odšteva minute do razglasitve zmagovalca, a po odzivih sodeč tekmovalec morda ni tisti, ki je najboljše pel, ampak tisti, ki je pustil nepozaben občutek gledalcem.
Evrovizija še naprej ostaja mnogo več kot le glasbeni šov.