IZBOR

Toliko bo Slakonja zaslužil za vodenje letošnje Eme 

Objavljeno 22. februar 2020 12.36 | Posodobljeno 22. februar 2020 12.36 | Piše: Moni Černe

Dve pesmi z izbora Ema 2020 lahko slišimo v celoti, preostale le 30 sekund. Obe skladbi sta bili izbrani 18. januarja na Emi Freš, kjer so se predstavili novinci.

Bo Klemen Slakonja res prejel le 1500 evrov za vodenje Eme? FOTO: Voranc Vogel
Danes bo na 25. finalnem večeru Ema 2020, za davkoplačevalce najdražjem glasbenem izboru, znan izvajalec, ki bo maja na pesmi Evrovizije v Rotterdamu predstavljal našo državo. Pa vseh 12 pesmi (polovica je v angleškem jeziku) nacionalna televizija obravnava enakopravno? Žal ne. Dve sta namreč poslušalstvu in gledalstvu v celoti dostopni že mesec pred izborom, preostalih deset pa v 30-sekundnem izrezu. To je lahko ključno pri izbiri zmagovalca, ena od favoritinj Eme 2020 naj bi bila prav pesem Cupid zasedbe Parvani Violet, ki jo lahko v celoti slišimo in vidimo na youtubu.

image
Saša Matajič je bila izbrana s skladbo Še kar lovim tvoj nasmeh. FOTO: Gašper Pintarič/FB
Druga, ki jo je v privilegirani položaj postavil organizator, je Še kar lovim tvoj nasmeh pevke Saške. Obe sta bili izbrani 18. januarja na Emi Freš, kjer so se predstavili novinci. Televizija podatek o dostopnosti pesmi potrjuje, a potolaži: »Vse tekmovalne pesmi bo predstavil Val 202,« so povedali za Novice. Uradno elektronsko sporočilo udeležencem pa se glasi takole: »Svoje skladbe še vedno ne smete javno predvajati oziroma izvajati v nobeni obliki, embargo velja do 22. februarja, do konca prireditve,« so zapisali organizatorji. No, lasten embargo s pesmima Cupido in Še vedno lovim tvoj nasmeh televizijci kršijo sami.

Vsi izvajalci brezplačno

Enakopravna obravnava je pomembna tudi zato, ker so vsi od prvega do zadnjega izvajalca na Emi brezplačno. »Stroški za posamezne nastope so v domeni izvajalcev,« so nam potrdili. Televizija z njimi torej napolni gledani program, ga trži, izvajalci pa si sami plačujejo avtorje pesmi, studijske stroške, obleke, stiliste, spremljevalne vokaliste, plesalce, potne stroške za prihod na ducat vaj in nazaj domov, nekateri stroške prenočitve, vsi namreč niso iz Ljubljane, malice, celo parkirišče, odpovedati se morajo morebitnim nastopom v času vaj in Eme, ki bi jim navrgli kak kovanec. Televizija temu za izvajalce brezplačnemu sistemu pravi »reklama glasbenikom«. Koliko pomeni njihova reklama, pove podatek, da redki lahko živijo od glasbe.

V primerjavi s tistimi, ki prireditev organizirajo, so izvajalci prekarni delavci, ki za plačilo dobijo reklamo. Tako bo ostalo, dokler ne bodo strnili vrst in se uprli temu, da je denar za vse, samo za njih, ki so ključni del programa, ne. A kaže, da tega ne bomo doživeli prav kmalu, saj gre za ukoreninjen sistem, ki traja leta, po eni strani se večina izvajalcev pritožuje, sicer neuradno, ker se televizijcem ne gre zameriti, po drugi pa prostovoljno sodelujejo. Voditelj Eme Klemen Slakonja bo plačilo prejel. »Za vodenje izbora Ema je predviden honorar v višini 1500 evrov po ceniku RTV Slovenija,« so nam povedali.

Največji strošek zasloni

Polnilci programa so brezplačni, zaslone pa bo treba plačati: »Najvišja postavka v predračunu je najem 170 kvadratnih metrov led-zaslonov za 11 dni, 2600 evrov bruto na dan, skupaj 29.000 evrov bruto,« pojasnjujejo v službi za komuniciranje. »Za Emo Freš, Emo pred Emo (oddaja o zakulisju izbora) in Emo 2020 je predvidenih 132.000 evrov bruto.« A pozor, pri odmerjeni vsoti je treba upoštevati, da ima televizija za izvedbo oddaj vse že v hiši, torej svoj studio, zaposlene ljudi, opremo, montažo. Kam gre torej, poleg plačila led-zaslonov, še denar, niso specificirali. Za zunanje izvajalce? »Pri izvedbi izbora Ema sodeluje približno 48 članov ekipe. Več kot 93 odstotkov članov je redno zaposlenih,« so sporočili s Kolodvorske.

image
Skupina Parvani Violet se bo predstavila s skladbo Cupid. FOTO: Facebook

Četrt milijona za izbore in evrovizijski nastop

»Za sodelovanje na Pesmi Evrovizije imamo že nekaj let predviden približno enak proračun 120.000 evrov,« pojasnjujejo. K temu moramo prišteti 132 tisočakov za izbora in vpogled v zakulisje tekmovanja, Evrovizija tako davkoplačevalce stane dobrih 250 tisočakov. »Stroški so pretežno odvisni od zmagovalne skladbe oziroma izvajalcev, ki sodelujejo pri nastopu, ter od destinacije, kamor delegacija potuje, ter žreba za vrstni red, ki nam določi dolžino bivanja v mestu organizatorja prireditve. Vsaka radiotelevizija, udeleženka Pesmi Evrovizije, mora nujno imeti v delegaciji tri člane – to so vodja, pomočnik vodje in predstavnik za stike z mediji –, tako je tudi pri nas. Preostali člani pa so povezani z zahtevnostjo oblikovanja nastopa, tako da se bomo o sestavi odprave, tako kot vsako leto, odločili po Emi glede na zmagovalca izbora,« pravijo na RTV Slovenija. 




Deli s prijatelji