SODNA ŽAJFNICA

»To je žaljivo in nedostojno do pokojnega Tiča«

»V londonskem West Endu so ravnanje Urše Alič opredelili kot nezaslišano in izpostavili, da se v več kot stoletni tradiciji prirejanja muzikalov in izdajanja licenc s podobnim primerom še niso srečali.«
Fotografija: Urša Alič in pokojni Gašper Tič. FOTO: Marko Ocepek
Odpri galerijo
Urša Alič in pokojni Gašper Tič. FOTO: Marko Ocepek

Pretekle dni se je pisalo, da je ustanoviteljica Špas teatra Urša Alič dosegla poravnavo za pravice uporabe blagovne znamke Briljantina. Prav zaradi omenjenega muzikala, ki ga je pripravljala s pokojnim Gašperjem Tičem, kmalu po njegovi smrti pa se je, tako je trdila, brez njene vednosti projekta lotila ekipa producenta Jurija Franka, se je razvnela prava afera, ki epiloga očitno še ne bo dobila kmalu.

»Na poravnavo smo v Špas teatru pristali, ker je umetnost dobronamerna in gledališče pozitivno za ljudi. Vedno smo bili naravnani naprej, zato želimo tako nadaljevati. Ravno s poravnavo dokazujemo, da Špas teater nikoli ni imel namena ovirati oziroma škoditi drugih projektom. Z jasnim ciljem in vizijo o popularizaciji gledališča v Sloveniji ter z veliko željo po ustvarjanju smo s Špas teatrom v Sloveniji dosegli, kar smo, in zato so nas tudi poimenovali najbolj popularno gledališče – gledališče Slovenk in Slovencev. S tem ciljem na obeh straneh je prišlo do poravnave na sodišču. S tem ciljem je predstava Briljantina že povabljena na festival, ki ga v spomin preminulega umetnika organizira Špas teater skupaj z njegovima otrokoma,« je v sporočilu za javnost zapisala Aličeva, direktorica mengeškega gledališča.

Z neresničnimi izjavami naj bi zavajala javnost?

No, medtem v  družbi Prospot, d. o. o., katere direktor je Franko, sicer niso želeli na novo odpirati javne diskusije v zadevi, a po njihovih besedah direktorica v imenu kulturnega društva nadaljuje neresnične izjave in zavaja javnost: »Smo edini, ki imamo v Sloveniji od julija 2017 izključno pravico do izvedbe muzikala Briljantina. Izvorni imetniki avtorskih pravic so nam podelili zakonito licenco, gospo Urško Alič, ki se je prav tako potegovala za licenco, pa so skorajda sočasno obvestili, da njej licenca ni bila podeljena. Nobenega dvoma ni, da je gospa delovala v nasprotju s standardi poštenega in etičnega ravnanja, saj je v imenu Špas teatra in brez vednosti imetnikov avtorskih pravic prijavila blagovne znamke Briljantina (v več različicah). Prav tako je bilo skrajno nesprejemljivo, žaljivo in nedostojno sklicevanje gospe Urške Alič v medijih na pokojnega Gašperja Tiča. Imetniki avtorskih pravic muzikala Briljantina iz ZDA so ravnanje označili za 'gangstersko', medtem ko so v londonskem West Endu njeno ravnanje opredelili kot 'nezaslišano' in izpostavili, da se v več kot stoletni tradiciji prirejanja muzikalov in izdajanja licenc s podobnim primerom še niso srečali.«
 
Pri omenjeni družbi dodajajo, da so upali, da se bo s poravnavo zaključilo javno zavajanje glede zadeve Briljantina, a je na njihovo presenečenje Aličeva še isti dan, ko je bila sklenjena poravnava, podala vnovično izjavo za javnost, v kateri je med drugim neresnično zatrdila, da je Špas teater registriral znamko Briljantina v skladu z zakonom. »Če bo gospa Alič kljub sklenjeni sodni poravnavi, ki ima enak učinek kot pravnomočna sodba, nadaljevala z zavajanjem javnosti in kršenjem dogovorjenih zavez, bomo v primorani razmisliti o nadaljnjem sodnem ukrepanju,« so še zapisali v izjavi za javnost.

Znamke Briljantina ne smejo več uporabljati

Dodajamo, da je bila sodna poravnava dosežena 16. januarja in med drugim namreč jasno določa, da se mora Špas teater odpovedati svojim znamkam Briljantina kot tudi vsem svojim neupravičenim zahtevkom po odškodnini ter da v bodoče ne sme več prijaviti znamke Briljantina in da zakonitim imetnikom licence nikdar več ne sme preprečevati uporabe naslova Briljantina. Dokument prilagamo spodaj:


Špas teater: Jure Franko zavaja

Direktorica Špasteatra Urša Alič po drugi strani odgovarja, da so izjave družbe Prospot, d. o. o., da ima izključno pravico do izvedbe muzikala Briljantina, netočne in neresnične. »Prospot d.o.o. ima zgolj pravico do izvedbe muzikala Grease, kar nikakor ni enako,« je prepričana Aličeva.
 
Iz licenčne pogodbe, ki jo ima Prospot sklenjeno z dajalcem licence, to je James H. Jacobs Trust in Trust under the Will of Warren Casey po besedah Aličeve jasno izhaja, da ima licenco za izvedbo Muzikala Grease in ne Briljantina, kot to ves čas trdi Jure Franko. To naj bi bilo po zatrjevanju direktorice Špas teatra zabeleženo tudi v 23. členu iste pogodbe, kjer je zapisano, da lahko Prospot za poimenovanje muzikala uporabi besedo Grease ali pa katero koli drugo poimenovanje, pri čemer mora paziti na intelektualne pravice tretjih oseb.
 
»Menimo, da je Jure Franko namensko izbral poimenovanje Briljantina in s tem sprožil spor, saj je imel pri poimenovanju muzikala nešteto možnosti, a je izbral ravno Briljantina, za katero je bila oddana vloga za registracijo že 4.8.2017, Jure Franko pa tega ni preveril, čeprav za to obstaja javni register, in kljub temu da mu je to nalagala pogodba. Slednje potrjujemo tudi s posnetkom iz tiskovne konference, ki jo je sklical Prospot d.o.o. za namene predstavitev svojega Muzikala, na kateri je Tomaž Domicelj jasno povedal, da so za poimenovanje muzikala Grease izbirali med 6 do 7 različicami imen, to so 'riž', 'gres', 'mast'…, na koncu pa so se odločili za Briljantino,« še dodaja Aličeva.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije