REŠITELJ

Bo Tomaž Perovič
rešil oddajo Danes?

Objavljeno 19. december 2014 21.19 | Posodobljeno 19. december 2014 21.19 | Piše: E. A.
Tomaž Perovič je zamenjal Bojana Travna, ki so mu na Planet TV zaradi slabe gledanosti menda šteti dnevi.
Visokih ciljev ni uresničil. Foto: mediaspeed.net

Nobena skrivnost ni, da so znanemu uredniku Bojanu Travnu letos spomladi dodelili direktorski in uredniški stolček na Planet TV z namenom, da bi izboljšal gledanost oddaje Danes. A z radikalnimi ukrepi – menjavanjem kadrov, trošenjem sredstev za novi studio in vklopi s terenov, denimo z volitev v Turčiji – naj bi dosegel ravno nasprotno: porazna gledanost naj bi bila namreč glavni razlog, da ga je ta teden na položaju direktorja zamenjal dolgoletni šef in urednik oddaje 24ur Tomaž Perovič!

Slednje dokazujejo podatki, ki so na Planet TV sicer strogo varovana skrivnost, mi pa smo jih kljub temu dobili. Ko so na začetku junija za direktorja in hkrati odgovornega urednika pripeljali Bojana Travna, so imeli lastniki velika pričakovanja, a ostala so neizpolnjena. Cilj je bil, da se delež gledanosti oddaje Danes do konca leta dvigne na vsaj 10 odstotkov, a je bil ta novembra le 5,64 odstotka v ciljni skupini od 18 do 49 let, letošnje enajstmesečno povprečje pa je 5,47 odstotka.

Še huje je to, da Travnov Danes, za katerega se od sredine julija troši bistveno več denarja kot prej, po gledanosti ni prekosil oddaje Danes, ki so ji pred Travnovim kadrovskim cunamijem poveljevali odgovorni urednik Rajko Gerič ter dnevni uredniki Barbara Pance, Uroš Urbanija in Gregor Gajšek.

V obdobju od junija do konca novembra letos, torej v šestih mesecih, je imel Danes 5,07-odstotni delež gledalcev, v istem obdobju lani pa je bil delež te oddaje 5,19.

K boljši gledanosti niso pripomogle silne kadrovske okrepitve (Uroš Slak, Mirko Mayer, Blaž Jarc, Barbra Jermann) in prestavitev začetka oddaje na 19. uro. Pomagali niso ne podaljšanje oddaje na eno uro, ne drago najemanje reportažnih avtov za žive vklope po Sloveniji ter še dražje najemanje satelitskih linij za žive vklope iz tujine. In niti igranje Maribora v ligi prvakov ter boljša prepoznavnost televizije Planet TV zaradi relativno dobre gledanosti Kmetije nista dvignila Travnovega projekta na nivo, ki so ga pričakovali lastniki. Agresivna marketinška kampanja na jumbo plakatih v juliju in avgustu in oglaševanje v tiskanih medijih prav tako nista bila učinkovita.

Nekateri sodelavci Travnu očitajo, da naj bi se ob svojem prihodu s pomočjo pravniških manevrov in trikov odkrižal nekaterih zelo kakovostnih kadrov, namesto njih pa pripeljal svoje prijatelje. Po gledanosti je oddaja Danes daleč za konkurenčno 24ur: v obdobju od 14. julija, ko je Danes doživel svoj tretji start v dobrem letu in pol, do 7. decembra je imela Planetova informativna oddaja namreč 5,4-odstotni delež, 24ur 37,7-odstotnega, Dnevnik na Televiziji Slovenija pa je dosegel 13,6-odstotni delež. Rejting oddaje Danes je bil v tem obdobju 1,16, kar pomeni, da jo je v povprečju vsak dan gledalo približno 9200 ljudi v starostni skupini od 18 do 49 let. Za primerjavo: 24ur je imel v tem času 8,1-odstotni rejting (64.000 gledalcev), enourni blok na TVS pa 2,9-odstotnega (23.000 gledalcev).

Ko smo o Travnovem domnevnem fiasku povprašali Planet TV, so nam odgovorili, da se je Tomaž Perovič Planet TV pridružil kot direktor informativnega programa in športa, Bojan Traven pa ostaja odgovorni urednik informativnega programa in športa. A ker je zelo podobna zgodba potekala pred dobrega pol leta, ko je Traven najprej postal direktor informativnega programa in športa, nato pa je izpodrinil tedanjega urednika Rajka Geriča in postal urednik informativnega programa in športa, se lahko upravičeno vprašamo, ali nemara tudi njega ne čaka podobna usoda.

Na Planet TV poleg tega zanikajo, da bi bila gledanost oddaje Danes pod Travnom slabša kot prej: trdijo, da gre zgolj za govorice.

Deli s prijatelji