BRALEC POROČEVALEC

Bralka Tjaša: Semaforju sredi Ljubljane se je zmešalo

Objavljeno 13. april 2019 07.59 | Posodobljeno 13. april 2019 08.09 | Piše: T. V.

Tjaša nam je pisala o nenavadnem dogajanju v križišču sredi prestolnice.

Na vseh semaforjih je svetila rdeča luč (simbolična fotografija). FOTO: Getty Images/iStockphoto
LJUBLJANA – Bralka Tjaša nam je pisala, da je v sredo malo po 15. uri ob začetku prometne konice s kolesom čakala v križišču Tivolske in Celovške (pri kopališču Ilirija), ko se je zgodilo nekaj nenavadnega. »Semafor je 'zmrznil'. Celo križišče je čakalo. Trajalo je in trajalo, bilo je že kar malo surrealno. Gotovo smo vsi stali vsaj kakšno minuto, ki pa se je vlekla in vlekla,« je zapisala.

Ko so vozniki, ki so zavijali s Celovške na Bleiweisovo zaključili svoj interval, bi se morala prižgati zelena luč tistim, ki bi šli naravnost, a se ni. Zelena luč se ni prižgala tudi nikomur drugemu v križišču. Po navadi, je napisala bralka, morajo tisti pešci ali kolesarji, ki gredo naravnost (od kopališča proti centru mesta) kljub zeleni luči še nekaj sekund počakati, da odpeljejo vozila, ki zavijajo na Bleiweisovo (torej se zelena prižge takoj), tokrat pa se nikakor ni prižgala. Napisala je še, da se je v zadnjem letu enkrat celo zgodilo, da so tisti, ki so šli naravnost (torej od kopališča proti centru mesta) morali čakati še dlje časa, ker se jim zelena luč na semaforju en interval ni prižgala, kot da bi se zeleni interval preskočil.

Semafor ni 'zmrznil'

V Javnem podjetju Ljubljanska parkirišča in tržnice (JP LPT) so pojasnili, da je semaforizirano križišče Celovške in Tivolske ceste (Delavski dom) med prometno bolj obremenjenimi v Ljubljani. »Delovanje semaforske krmilne naprave je usklajeno s sosednjimi križišči, s čimer je zagotovljena večja pretočnost. V času prometnih konic, ko se na predmetnem križišču pojavljajo zastoji, ukrepajo policisti in lokalno z ročnim upravljanjem prilagajajo intervale na semaforju. Tako je bilo tudi dne 10. 4. 2019 v času popoldanske prometne konice. Semafor ni 'zmrznil' in tudi ni šlo za nobeno tehnično okvaro,« pravi Aleš Žibert, vodja sektorja prometna oprema in signalizacija. »Semaforske krmilne naprave ne glede na svojo starost delujejo zanesljivo, z rednim vzdrževanjem in posodabljanjem pa zagotavljajo varen promet. Na predmetnem križišču je bila semaforska naprava montirana 8. 6. 2011.«

V Ljubljani je 199 semaforskih krmilnih naprav, s katerimi je krmiljeno 185 križišč in 56 prehodov za pešce. Krmilne naprave so na mestnih vpadnicah in nekaterih drugih potezah povezane (kabelsko-TK-povezava), tako da je zagotovljeno sinhronizirano delovanje. Krmilne naprave so povezane v 11 prometnih con. V teh conah deluje 129 krmilnih naprav, ki delujejo v koordinaciji (zeleni val). Krmilne naprave, ki niso vključene v prometno cono delujejo samostojno – lokalno. Pri teh se dolžina intervala zelene luči za vozila prilagaja številu vozil, ki jih registrirajo senzorji.

Vir: www.lpt.si
Deli s prijatelji