RELI

Solberg brez dvoma v svojo motivacijo

Objavljeno 24. april 2012 18.29 | Posodobljeno 24. april 2012 18.29 | Piše: Gregor Pavšič

Tudi 14 let po začetku profesionalne kariere ostaja šaljivec.

Petter Solberg ob proslavljanju prvega naslova svetovnega prvaka leta 2003 (foto: Reuters).

OSLO – Petter Solberg je svetovni prvak v reliju sicer postal že leta 2003, ko je kot zadnji dobil pokal pred začetkom vladavine Sebastiena Loeba, tudi pozneje pa je imel ob vse manjši konkurenčnosti Subarujeve ekipe veliko težkih dirkaških dni. Solberg je bil največji zvezdnik svetovnega relija in je imel več milijonov evrov vredno pogodbo s Subarujem. Toda šele ko se je japonski avtomobilski proizvajalec umaknil iz WRC, se je znašel pred največjim izzivom. Toda takrat ni obupal.

Mnogi pričakovali konec kariere

Čeprav so od na videz razvajenega Norvežana mnogi pričakovali konec kariere, je v nekaj mesecih sestavil svoje moštvo in nato tri leta v vrhu WRC vozil kot zasebnik. »V tem času sem se veliko naučil o pridobivanju denarja, o proračunih, skrbi za moštvo in pokrovitelje. Pogosto je bilo toliko dela, da nisem mogel biti popolnoma osredotočen na tekmovanje,« nam je povedal zmagovalec 13 relijev za svetovno prvenstvo.

Ker en nastop z dirkalnikom WRC stane od 200.000 do 300.000 evrov, mu je lahko uspelo le z velikim zanosom in energijo. Mož velja za najbolj čustvenega dirkača, ki tega nikoli ni skrival. Prav taka osebnost mu je navsezadnje tudi pomagala pri preboju v svetovni vrh. »V dirkalniku sem povsem drug človek. Če v nekaj vložiš veliko strasti, odločnosti in energije, lahko pričakuješ tudi nekaj pozitivnega nazaj. Tako je v življenju in tako je v reliju. Treba je imeti cilje in sanje,« je povedal.

Spremeniti je moral odnos do dirkanja

Še lani je Norvežan dirkal s citroënom DS3 WRC, v ekipi pa je imel le 15 sodelavcev. Ko je letos po vztrajanju dobil novo priložnost v Fordovi tovarniški ekipi, je moral spremeniti odnos do dirkanja. Medtem ko je moral še lani bedeti nad celotnim delovanjem ekipe, se je moral letos umakniti nekoliko nazaj. Tovarniška ekipa ima na vsakem reliju več kot 50 ljudi, zato je poskrbljeno za vse podrobnosti. »Zato lahko resnično vrhunsko dirkaš le kot uradni tovarniški voznik. Osredotočen si le na dirkanje, več imaš prostega časa in precej manj skrbi. To je prvi pogoj, da sestaviš celoten dirkaški paket in začneš zmagovati,« je dejal 37-letni Norvežan.

V pričakovanju nove zmage

Leta 2006 je na reliju Akropolis praznoval 100. reli za svetovno prvenstvo. Do danes jih je skupno odpeljal že 179, 50-krat je bil uvrščen na stopničke, najhitrejši čas pa je postavil na 429 hitrostnih preizkušnjah. Več odpeljanih relijev ima do zdaj le Carlos Sainz, a ker Španec ni več aktiven, bi ga lahko Solberg ujel že prihodnje leto. Toda bolj kot mejnik 200 odpeljanih relijev pričakuje nove zmage.

Že dolgo ni tako užival

Zadnjič je šampanjec odpiral leta 2005, zato je zmagovalni post za dirkača, ki vedno sanja le o zmagah, že odločno predolg. »Letos gre vse v pravo smer. Na prvih relijih sem se še privajal na dirkalnik in ekipo, zato nisem tvegal vsega. A že dolgo nisem tako užival. Letos morajo priti na vrsto tudi zmage,« napoveduje Solberg, ki ima s Fordom pogodbo le za letos.

Deli s prijatelji