ZA VOLANOM

Športno in udobno: to je Cupra leon (FOTO)

Je kombilimuzina z vrhunskimi voznimi lastnostmi ter povsem uporaben družinski avtomobil.
Fotografija: Osrednji adut je dvolitrski štirivaljnik pod prednjim pokrovom s kar 300 konjskimi močmi. FOTOGRAFIJI: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Osrednji adut je dvolitrski štirivaljnik pod prednjim pokrovom s kar 300 konjskimi močmi. FOTOGRAFIJI: Aljaž Vrabec

Dokler je bilo še vse pod Seatovo blagovno znamko, se je model imenoval leon cupra, odkar pa gre pri Cupri za samostojnega proizvajalca, ga poimenujemo v obratnem vrstnem redu – cupra leon. V osnovi gre za podobno zgodbo; kombilimuzina z vrhunskimi voznimi lastnostmi.

Brez divjega videza

Pri besedi cupra je vsem avtomobilskim ljubiteljem jasno, da gre za model, ki po vozniških užitkih odstopa od povprečja. Tovrstni avtomobili sicer že na pogled delujejo bolj divje in atraktivno, toda vsaj cupra leon nima kričečega videza, še posebno ne v tej beli barvi. Na prvi pogled se zdi, da gre predvsem za vsakodnevni avtomobil, toda zunanjost z malce boljšim opazovanjem razkrije marsikaj – če ne drugega, dve široki izpušni cevi in nekaj bakrenih okraskov.

Notranjost ima veliko bakrenih okrasnih elementov. 
Notranjost ima veliko bakrenih okrasnih elementov. 

Toda za voznika je bistvena notranjost. Športni sedeži jasno razkrivajo, kakšna je duša tega avtomobila, enako velja za športni volan z gumbom start/stop, kar je znak, da gre za dirkaško različico. Vse je torej podobno, kot že poznamo iz formentorja in borna – lično oblikovana notranjost, precej bakrenih dodatkov ter logična uporaba stikal in menija infozabavnega zaslona. Čeprav je v kabini še vedno nekaj fizičnih stikal, bi jih lahko uporabili tudi za nastavljanje glasnosti in temperature, saj pri podrsavanju po senzorjih na dotik potrebujete precej natančne prste.

Nabriti štirivaljnik

Ampak nič od tega ni bistveno. Osrednji adut je dvolitrski štirivaljnik pod prednjim pokrovom s kar 300 konjskimi močmi (221 kW). Moč razporeja sedemstopenjski samodejni menjalnik, pogon gre na prednji kolesi. Vsi ti podatki v teoriji nakazujejo na precej premetavanja in lovljenje avtomobila skozi ovinke, toda elektronika pri cupri leonu deluje tako zgledno, da ni nobenih tovrstnih težav, temveč zgolj pristno vozniško uživanje. Marsikaj sicer razkrijeta tudi naslednja podatka: stotico doseže v 5,7 sekunde, najhitreje pa se pelje pri 250 kilometrih na uro.

Vzmetenje je nizko in trše, toda cupra leon je udoben avtomobil tudi pri višjih hitrostih, zato se nihče od potnikov nikoli ne čuti ogroženega. A kljub vsem športnim podatkom ga lahko uporabljate tudi za povsem vsakodnevne opravke ali za počasno vožnjo v koloni, pri čemer ne bo nič pretrdo ali nadležno zaradi glasnih zvokov motorja. Ob vsem tem je še povsem uporaben družinski avtomobil. V njem lahko sedi pet odraslih potnikov, v prtljažniku je prostora za 380 litrov prtljage. Povrhu ni niti pretirano drag, vsaj ne za vse ponujeno.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije