TEST

Razkošje prostora po francosko

Initiale Paris je Renaultova oznaka, ki obeta kanček prestižnosti, v espaceu z novim dizlom tudi več zmogljivosti; posebnost testnega avta je štirikolesno krmiljenje 4control.
Fotografija: Renault espace je kljub štirim letom starosti še vedno atraktivnega videza. FOTOgrafije: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Renault espace je kljub štirim letom starosti še vedno atraktivnega videza. FOTOgrafije: Blaž Kondža

Končno so pri Renaultu ugotovili, da veliki avtomobili potrebujejo velike motorje,« je bila moja prva misel ob pogledu na testnega espacea bleščeče črne barve z napisom initiale paris. Namesto podhranjenega 1,6-litrskega turbodizla z največjo močjo 160 konjev so espaceu (pa tudi ostalim velikim renaultom) namenili novi 2-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki razvije spodobnih 147 kilovatov oziroma okroglih 200 KM. Vsekakor dobrodošla sprememba. Povprečna poraba goriva na testu je znašala okoli 7,7 litra na 100 kilometrov, kar je solidno.

Fuzija svetov

Espace velja za očeta sodobnih enoprostorcev: leta 1984 je s prvo generacijo zaoral ledino vozilom, ki so združevala prostornost dostavnih vozil in udobje osebnih avtomobilov in kmalu postala priljubljeni družinski avtomobili. Aktualna, že 5. generacija espacea je prinesla nov koncept vozila, ki bi mu težko našli podobnega. Njegova futuristična podoba je nekakšna fuzija potez enoprostorca in športnega terenca, na voljo je kot 5- ali 7-sedežnik. Rezultat so elegantne poteze in še vedno atraktiven avtomobil, čeprav je na trgu že štiri leta.

Voznikov delovni kotiček je dobro znan.
Voznikov delovni kotiček je dobro znan.
Že dobro poznana notranjost je še vedno poglavje zase; voznik ima občutek, kot da je sedel za krmilo vesoljskega plovila. Osrednja točka je veliki sredinski za dotik občutljivi zaslon, prek katerega upravljamo marsikaj, od multimedijske naprave, navigacije, samodejne tripodročne klimatske naprave in sedežev do različnih nastavitev. Zaslon se nadaljuje v sredinsko konzolo, kjer sta elegantna ročica odzivnega samodejnega 6-stopenjskega menjalnika z dvema sklopkama in upravljalnik menijev sredinskega zaslona; med vožnjo je namreč takšno upravljanje priročnejše.

Sredinska konzola deluje kot mostiček, pod katerim so dodatne odlagalne površine, vključno z držali za pijačo, a ta niso najlažje dosegljiva. Tudi predalček za telefon je povozil čas, saj imajo novejši (in večji) pametni telefoni v njem le s težavo dovolj prostora. Pogrešamo možnost indukcijskega polnjenja, ki bi gotovo dal pridih modernosti. Pred sovoznikom je prostoren predal, ki se odpre oziroma izvleče s pritiskom na (neosvetljeno) stikalo.

Tudi zadaj se udobno sedi.
Tudi zadaj se udobno sedi.
Posebnost testnega espacea je štirikolesno krmiljenje 4control, ki deluje tako, da se v odvisnosti od hitrosti obrne tudi zadnji par koles. Avto je zato pri nižjih hitrostih bolj okreten, pri višjih pa lepše in preciznejše vozi po ovinkasti cesti. S prenovo so 4control povezali z variabilnim blaženjem in tako dosegli stabilnejšo lego vozila. Za dinamični občutek vožnje velja preklopiti v športni program, kjer pa kljub temu še vedno manjka čvrstosti. Res pa je, da avtomobil glede na zasnovo ni namenjen gorskim brzincam, ampak udobni vožnji po avtocesti.

Udobje poslovnega razreda

Sedeži so bili odeti v usnje; sprednja sta ogrevana in prezračevana, oba sta opremljena z masažno funkcijo, ki ponudi krepčilno, sproščujočo in ledveno masažo. Blagodejno na daljših poteh, čeprav podvozje dobro požira cestne neravnine. Poskrbljeno je tudi za potnike na zadnjih vzdolžno pomičnih sedežih.

Zadreg z vprašanjem, kam s prtljago, ne bo, saj prtljažni prostor meri od 680 litrov do 2101 liter, ko zložimo zadnje sedeže. To storimo zelo enostavno – zadošča le pritisk na ustrezno stikalo na stikalni plošči v prtljažnem prostoru in sedež se potopi v dno vozila. Ko ga želimo spet postaviti, ga enostavno dvignemo – na roke, da ne bo pomote.

Prostora za prtljago ne bo zmanjkalo.
Prostora za prtljago ne bo zmanjkalo.
Če nas je novi dizelski agregat navdušil z zmogljivostjo – za več moči obstaja bencinski s 167 kilovati –, pa nas je razočaral aktivni radarski tempomat, ki še vedno deluje le pri hitrosti, višji od 50 km/h, in ne zavira do ustavitve. Če začne avtomobil pred vami ustavljati, začne zavirati tudi espace, a ko hitrost nekako pade pod 50 km/h, se tempomat izklopi in opozori voznika, da mora prevzeti nadzor. Škoda, da z novimi motorji ni prišla tudi prenova asistenčnih sistemov, pa tudi posoda za gorivo bi bila lahko prostornejša, kot je, velika je namreč le 58 litrov.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije