ŠOLAR NA SMUČI

Sveti cilj: na smuči spraviti
 celo generacijo desetletnikov

Objavljeno 23. januar 2017 20.55 | Posodobljeno 23. januar 2017 20.57 | Piše: Drago Perko

Že tretje leto zapored je potekala rekreativno-promocijska akcija Šolar na smuči, katere namen je omogočiti smučanje širši osnovnošolski populaciji. K projektu so pristopili številni pokrovitelji, smučarska zveza in policija.

Projekt je namenjen tudi spoznavanju mladih z disciplino in redom na smučiščih. Foto: Blaž Samec

LJUBLJANA – Tudi letos je navdušila tretja izvedba odmevne akcije Šolar na smuči, v kateri je več kot 2700 otrok, četrto- in petošolcev, naredilo prve smučarske korake. Smučarska zveza Slovenije, Zavod za šport RS Planica, policija in smučarski centri Krvavec, Rogla, Mariborsko Pohorje in Vogel so strnili vrste s pomočjo sponzorjev in zagotovili, da so številni mladi spoznali abecedo alpskega smučanja. »Vsak dan smo imeli veliko akcijo na enem od smučišč.

Menim, da smo bili zelo uspešni,« je odmevni projekt ocenil idejni vodja Uroš Zupan, ki je z ekipo v ponedeljek akcijo začel na Rogli, nadaljeval na mariborskem Pohorju, Voglu, Krvavcu, sklenil pa v Cerknem. »Imeli smo nekaj težav z vremenom, v torek in sredo je bilo vetrovno. Nekaj je bilo prestavitev, a generalno gledano je bil program izpeljan,« je Zupan zadovoljen po napornem tednu. A kaj je napor v primerjavi s tem, kar so naredili. »Glavni namen je (bil) popularizacija smučanja med mladimi. Predvsem smo hoteli omogočiti smučanje tistim, ki si tega ne morejo privoščiti. Svoje pa so v minulih letih naredile tudi mile zime, zato se je popularizacija na smučiščih zmanjšala. Ko smo bili mi mladi, še otroci, smo se zaljubili v smučanje. Želimo si, da bi to omogočili tudi zdajšnjim generacijam,« razmišlja Zupan, ko pove, zakaj so se lotili tega zahtevnega projekta. »Ko smo delali analizo športnih dni v osnovni šoli, smo ugotovili, da se manj kot pol učencev odloča za smučanje. Razlogi niso le finančne narave, ampak tudi pomanjkljivo znanje. Ko smo proučili te rezultate, smo vedeli, da moramo ukrepati,« se spominja pionirskih začetkov akcije, ki je leta 2015 na smučišča za en dan pripeljala nekaj manj kot 2000 otrok, lani jih je bilo nekaj več kot 2000, letos pa 2700.

Pomagala tudi Pahor in Košir

Pri promociji akcije sta bila v veliko pomoč predsednik republike Borut Pahor in Jure Košir, nekdanji smučarski as in dobitnik bronaste olimpijske kolajne v slalomu (Lillehamer 1994). »Veseli smo, ker predsednik države kot najvišji organ v državi podpira tako družbeno koristno akcijo in ji daje težo. Jure pa ima še danes velik motivacijski vpliv predvsem na mentorje in učitelje smučanja, spoznavajo pa ga tudi otroci,« Uroš Zupan ne pozabi izpostaviti pomena in vloge Boruta Pahorja in Jureta Koširja. Ob tem tudi opaža, da za popularizacijo smučanja skrbijo tudi vsi zadnji uspehi alpink in alpincev.


Oprema in vadba

Zupan se zaveda, da je smučanje šport, ki hočeš nočeš zahteva neki začetni vložek. Še posebno ko se tega lotevajo družine. Opozarja pa, da stroški vendarle niso taki, kot jih mnogi želijo predstaviti. »Verjamem, da so mladi v naši družbi dobili tako izkušnjo, ki jih je obogatila in jim bo prav prišla v življenju,« se nadeja Zupan, ki je skupaj z mentorji (vsak dan jih je bilo na vsakem smučišču po 20) podajal tista čisto osnovna znanja. »Po prvem dnevu se je velika večina, čeprav so bili začetniki, že znala varno ustaviti in menjati smer. Naučili smo jih tudi, kako se vesti na vlečnici in kako jo uporabljati,« razkrije, kaj so hoteli naučiti v čim krajšem času mladež, ki je prišla v smučarske centre, kjer so imeli zastonj smuko, na voljo pa je bila tudi oprema. Na osnovi predhodnih vprašalnikov so otroke razvrstili v tri skupine glede na smučarsko znanje, da je bilo delo na smučiščih lažje. »Iz vseh šol prihajajo pozitivni odmevi in vtisi, to je razlog, da bomo nadaljevali akcijo!« je vesel takih sporočil Zupan, ki je poskrbel, da otroci domov niso odšli praznih rok – v trajni spomin jim bosta markirka in diploma, ki potrjuje, da so se spoznali s smučanjem. Projekt so finančno podprli številni sponzorji, ki vidijo v tej akciji priložnost, hkrati pa možnost, da nekaj vrnejo družbi. Akcijo finančno podpirata tudi Fundacija za šport in Zavod Planica. Da bi otroke seznanili s pravili, disciplino in jih opozorili na red na smučiščih, pa so k sodelovanju povabili tudi slovensko policijo.

»Omejeni smo s sredstvi. Vesel pa sem, ker celotna akcija organsko raste. Ne smemo prehitevati ali preskakovati stopnic. Ko vidimo, koliko denarja imamo, se odločimo, koliko otrok lahko osrečimo,« je preudaren Zupan, ki ne skriva cilja, ki si ga je zastavila delovna skupina, zbrana okoli njega. »Želimo si, da bi na smuči enkrat spravili celotno generacijo četrto- in petošolcev. Saj vemo, cilj je visok, tu gre za 17.000, morda celo 19.000 otrok. A cilji morajo biti visoki,« ambiciozno pove 35-letni Zupan, svojčas tudi tekmovalni smučar, sicer pa diplomant Fakultete za šport Univerze v Ljubljani.

Deli s prijatelji