OBLIKOVALEC

Slovenija v Sočiju narekuje športno modo

Objavljeno 23. december 2013 17.00 | Posodobljeno 23. december 2013 17.00 | Piše: Marko Uršič

Sandi Murovec je modne misli prelil v kroj ter oblikoval oblačila in opremo slovenske odprave za zimske olimpijske igre.

Sandi Murovec in Sara Isakovič sta lani za OI v Londonu pozirala kot športna manekena. foto: Igor Mali

Vrhunski šport in visoka moda se vračata. Sandi Murovec je tudi letos, tako kot za zimske olimpijske igre v Salt Lake Cityju leta 2002 in lani za London, oblikoval oblačila in športno opremo slovenske olimpijske delegacije za igre v Sočiju. Arhitekt in demonstrator smučanja je tako misli spet prelil v kroj, v katerem obdobju je zdaj projekt, pa je pojasnil kar sam. »Seveda se tovrstne kolekcije oblikujejo približno leto dni vnaprej, oblačila pa so še na poti v Slovenijo. Tako obsežna kolekcija zahteva precej logistike, usklajevanja in korektur, še posebno zaradi takšne oddaljenosti proizvajalca. To je Peak, kitajski proizvajalec športne opreme, s katerim zelo uspešno sodelujemo od Londona naprej,« je Murovec začel športnomanekensko zgodbo. Olimpijska kolekcija obsega slovesna oblačila, tista za prosti čas, nacionalni komplet in tekmovalna oblačila. »Za vse našteto bo poskrbel Peak kot glavni opremljevalec slovenskih olimpijskih reprezentanc. Tokrat smo se odločili, da športniki oziroma olimpijci ne bodo oblekli klasičnih slovesnih oblačil, temveč bodo oblečeni športno asketsko, lahko bi rekel tudi tehnično, kot pritiče takšni ravni prireditve.«

Za London je večino izdelal kitajski Peak, nekaj pa slovenski Toper. Kako je zdaj s tem? »To je napačna interpretacija. Vsa uradna oblačila, tako za London kot Soči, in za vse druge športne manifestacije, ki se jih športniki udeležujejo pod okriljem OKS, izdela kot glavni opremljevalec izključno Peak. To pa ne pomeni, da je tudi edini opremljevalec, ki se pojavlja v okviru nastopov naših športnikov. Ti namreč za svoje olimpijske nastope potrebujejo tekmovalno opremo, tisto torej, ki jo uporabljajo tudi sicer. Ta seveda v večini ni izdelana v Peaku, saj imajo tako športniki kot panožne zveze svoje opremljevalce in s tem povezane pogodbene obveznosti,« je razložil Kranjčan.

Za OI v Londonu je na oblačilih prevladovala zelena barva s kombinacijo bele in modre. Je ta kombinacija ostala, ali je kaj spreminjal? »Bog ne daj! Po več kot dvajsetih letih nam je naposled uspelo definirati smiselno, razpoznavno in všečno barvno karto, s tem pa na novo identificirati tako slovenskega športnika kot slovenskega navijača. Športniki so barve sprejeli z navdušenjem in v enem letu so te združile vse športe v Sloveniji. Čudovito! Kar zadeva navijače lahko dam primer, ki pove vse: letošnje evropsko prvenstvo v košarki! Pa še ta podatek, prodaja navijaških pripomočkov je v zadnjih dveh letih podrla vse rekorde,« je pripomnil Sandi Murovec.

Hokejisti so
 se prilagodili

Je pa bilo šivanje opreme, seveda zaradi zimskih iger in s tem podnebnih razmer, še zahtevnejše. »Absolutno. Zima in dejavnosti v teh specifičnih razmerah zahtevajo drugačno izdelavo, več visokotehničnih materialov in predvsem raznovrstno opremo. Treba je bilo oblikovati več kot 60 kosov opreme.« Je zaradi dresov slovenske hokejske reprezentance, ki so že ustaljeni, imel kaj težav z usklajevanjem celostne podobe olimpijske odprave? »Sploh ne, lahko bi rekel, da nasprotno. Hokejisti so se prilagodili celostni podobi, in to z največjim veseljem in ponosom. Zelo sem vesel članka, ki ga je napisal Tomaž Razingar, v katerem zelo eksplicitno in brez ovinkarjenja poudarja pomembnost barv in s tem lastne identifikacije v druščini držav, ki bodo nastopile na tej največji, za vsakega hokejista najbolj zaželeni športni prireditvi. Tomaž pravi, da se fantje naposled ne bodo počutili kot Slovaki, Čehi ali Rusi. Seveda bodo pametni takoj dodali, da bi bili lahko le veseli, če bi jih zamenjevali z naštetimi hokejskimi velesilami, a je Tomaž vsekakor želel poudariti nekaj povsem drugega: fantje so več kot ponosni, da so Slovenci, in da ta zgodovinski nastop želijo opraviti v barvah vseh slovenskih športnikov in tudi kot tisti, ki so se olimpijski družini pridružili zadnji. Tudi v tej izjavi se kaže raven razmišljanja in pristop, ki bi ga lahko posnemal marsikdo. Bravo, fantje!« je podčrtal Murovec.

V Londonu je bil glavni motiv na opremi vzorec, sestavljen iz nepravilnih oblik Triglava. »Triglav smo definirali kot poseben grafični element, ki se v takšni ali drugačni vlogi pojavlja povsod. Mislim, da gre pri tej prvini za posrečeno naključje, ki simbolizira vse najboljše v športu: goro, kot simbol osvajanja, trud, ki je za dosego cilja potreben, najvišji vrh, lepoto, adrenalin, doživetje in še in še. Je tudi odličen razpoznavni element, ki ga je z eno potezo sposoben narisati vsakdo, naj si bo to otrok ali popoln grafični analfabet,« je nadaljeval slovenski olimpijski modni kreator. Za športni praznik v britanski prestolnici je Murovec poudarili modernost in trendovski videz oblačil. Predvidevamo, da se je tega razumljivo držati tudi zdaj. »O tem, ali si resnično trendovski in moderen, je seveda mogoče diskutirati. Prav gotovo je razlika med klasičnimi rešitvami in bolj pogumnimi koraki, a sam menim, da olimpijske igre niso poligon za eksperimentiranje. Skušam se držati linij, ki so razpoznavne, nabite z energijo in predvsem funkcionalne. O barvah smo že govorili, tu ni kaj dodati, drugo je stvar percepcije športne mode. Vedno skušam biti nekoliko provokativen, a v mejah normale. Za ocene pa nisem pristojen, to prepuščam športnikom, javnosti in medijem,« je modni diskurz sklenil Sandi Murovec, ki je le še dodal, da bo Peak opremil tudi novozelandsko olimpijsko odpravo. Murovčeve stvaritve bomo sicer javno videli v začetku januarja, ko bo uradno predstavljena olimpijska kolekcija za Soči 2014.

 

Deli s prijatelji