SKAKALNICA

Nov začetek za planiško lepotico

Objavljeno 21. marec 2013 08.07 | Posodobljeno 21. marec 2013 08.07 | Piše: S. N.

O obnovi najbolj znamenite letalnice na svetu, ki je nedavno izgubila status največje, smo se pogovarjali z direktorjem zavoda Planica Jelkom Grosom.

Letalnico želimo približati ljudem, poudarja Jelko Gros.

Letalnica bratov Gorišek bo kmalu deležna prenove, nato pa bomo lahko znova omenjali tisti dve besedi, ki ju vsi tako radi slišimo – svetovni rekord. Uresničitev tega je seveda odvisna od številnih dejavnikov, najprej pa si v dolini pod Poncami seveda želimo videti prenovljeno napravo, ki bo vsem v še večji ponos. Podoba objekta je že narejena. Krivuljo je zrisal eden in edini Janez Gorišek, avtorji arhitekture so iz ABiroja pod vodstvom Mateja Blenkuša, odgovorni projektant je Aleš Vodopivec, sredstva pa je zagotovil Evropski sklad za regionalni razvoj. Planica v zadnjem času zanesljivo dobiva novo podobo. Bloudkovi skakalnici sta že nekaj mesecev na voljo mnogim športnikom, z obnovo letalnice pa bo narejen še korak dlje k oživitvi novega nordijskega centra.


Na starih temeljih

Jelko Gros je o datumu začetka obnove in o glavnih elementih letalnice dejal: »Smo v fazi pridobivanja gradbenega dovoljenja, in če bo vse po sreči, bomo obnovo lahko začeli maja. Graditi oziroma obnavljati se bo naenkrat začelo praktično povsod. V radiusu bomo ohranili temelje, na katere bomo postavili jekleno konstrukcijo, tako da bo sistem stabilnejši. V radius in iztek moramo namreč spraviti 7000 kubičnih metrov snega. Hrbtišče letalnice bomo potegnili za približno 13 metrov nazaj in pet metrov navzgor, tako da bomo dosegli 135 metrov višinske razlike, ki jo dovoljuje FIS. Ta je zaradi povečanja letalnice zahteval tudi razširitev, kar bo za malo manj kot dva metra. Ob mizi bomo naredili objekt za trenerje in razno delo, na vrhu pa bo seveda ogrevalni objekt. Trenutni zalet je jeklen, tega bomo odstranili, nov pa bo betonski kot na malih skakalnicah. Gledali oziroma mislili smo vnaprej, zato bomo letalnico pripravili tako, da ko bo FIS čez, denimo, deset let ponovno dovolil povečanje letalnice za pet metrov, ne bo treba rušiti zaleta, ampak ga bomo lahko nadgradili.«


Brez vetra ni nič

Mnoge seveda zanimajo številke, mimo katerih v smučarskih skokih ne moremo. O teh je Gros povedal: »Velikost letalnice (hill size, HS, op. a.) bo po novem 225 metrov, tako kot v Vikersundu, K-točka pa bo pri 200 metrih, kar je pet metrov dlje kot na Norveškem. Če začnemo govoriti o tem, kako daleč se bo lahko letelo v primerjavi z Vikersundom, lahko rečemo meter ali dva, ne pa deset ali 20, kot so začeli napovedovati nekateri. Višinska razlika je predpisana in ta je največja omejitev. Potrebuješ vzgonski veter, sicer se ne da nič narediti. Hitrost in pritisk sta prevelika, če veter piha od zadaj. Mogoče bo skočiti svetovni rekord, parametri letalnice so dovolj veliki.«

Kot je v Planici v navadi, so pri načrtovanju mislili tudi na zveste obiskovalce, ki bodo po obnovi prišli na svoj račun. »Dobro bomo poskrbeli za gledalce, saj bomo naredili tako imenovane zelene tribune. Te bodo omogočale, da bodo lahko na ravni podlagi stali povsem na robu letalnice, prišli bodo lahko do ograje. S tem želimo ljudi čim bolj približati letalnici,« je sklenil Gros.

Deli s prijatelji