F1

V Barceloni bodo dirkali z mehkimi in trdimi

Objavljeno 12. maj 2012 12.36 | Posodobljeno 12. maj 2012 12.36 | Piše: Damir Gorjanc

Na peti preizkušnji F1 bomo morda videli že petega novega zmagovalca v sezoni.

BARCELONA – Karavana formule 1 se je preselila na staro celino, na kateri bo dirkališče v španski Barceloni jutri gostilo peto letošnjo dirko. Zanimiv in pester začetek sezone so začinili zmagovalci dosedanjih dirk, saj so se na najvišji stopnički zmagovalnega odra izmenjali kar štirje, nabor voznikov, ki bi lahko posegli v boj za najžlahtnejšo lovoriko velike nagrade Katalonije, pa je iz dneva v dan večji.

Poleg Jensona Buttona, Fernanda Alonsa, Nica Rosberga in Sebastiana Vettla je odlično pripravljenost in konkurenčnost dirkalnika predstavil povratnik v formulo 1 Kimi Räikkönen. Da se v svojem lotusu odlično znajde, je dokazal že na dirki na Kitajskem, kjer so ga izdale pnevmatike, v politično nemirnem Bahrajnu pa je do konca dihal za ovratnik poznejšemu zmagovalcu Vettlu. V drugem moštvenem dirkalniku mu odlično sledi Romain Grosjean, ki je v puščavi na Bližnjem vzhodu prav tako stal na stopničkah. Dirkači v garažah ob progi v teh dneh kar na glas razpredajo o krogu favoritov, v katerega poleg Red Bullovih dirkačev prištevajo prav člana črno-rumenega moštva. Celo Jenson Button je sklenil svoje misli o možnih zmagovalcih: »Menim, da imata najboljša dirkalnika trenutno Lotus in Red Bull.« Kimi Räikkönen pa je svojo željo po vrnitvi na prestol opisal z besedami: »Če se nam vse gladko izide, smo lahko na vrhu. Upajmo, da bo avtomobil tako hiter, kot je bil v Manami in Mugellu, če ne še hitrejši.«

Konec Alonsovih frustracij?

V Mugellu so moštva med tritedenskim premorom opravila testiranja in pripravila kar precej sprememb in izboljšav dirkalnikov. Posodobitve so odlično opravili pri Ferrariju, kar je bil že skrajni čas, saj je bil Alonso kar malce frustriran, ko se je bojeval za uvrstitev med petim in devetim mestom. Na prvem prostem treningu pa je na stezo pripeljal šele v zadnje pol ure in v dveh krogih opravil s konkurenco.

McLaren, ki do zdaj razen dirkalnikov Marussije ni uporabljal stopničasto skonstruiranega prednjega dela, je pripravil višji nos, ki naj bi vplival na aerodinamiko, rezultate pa bi lahko opazili že ta konec tedna. Pri otoškem moštvu so med premorom največ pozornosti posvetili postankom v garažah, kjer so v ekipi mehanikov spremenili rutino, saj so katastrofalne napake predvsem Hamiltona stale višjo uvrstitev. »Še enkrat smo pogledali in analizirali dogajanje na dirki v Bahrajnu. Poskrbeli smo za nekaj sprememb v ekipi in samem procesu. Videli jih bomo že v Barceloni,« je delček podrobnosti razkril Martin Whitmarsh, potem ko so v moštvu sprožili preiskavo o dveh ponesrečenih postankih.

Popestritev dirke

Za dodatno popestritev dogajanja na stezi je poskrbel dobavitelj pnevmatik Pirelli, ki se je tokrat odločil, da bo na dirko pripeljal skrajni različici pnevmatik – mehko in trdo. Za ta korak so se pri proizvajalcu odločili, da bi popestrili običajno nezanimivo dirko v Barceloni, saj naj bi poleg taktičnega boja potekal neposreden boj na stezi. Direktor Paul Hembery pa je odločitev takole komentiral: »Letos smo se prvič odločili narediti tako velik razkorak med materialom, zato lahko pričakujemo, da bodo ekipe tokrat ubrale povsem novo strategijo postankov, zaradi česar lahko pričakujemo zelo tesno dirko za veliko nagrado Španije in morda celo petega novega zmagovalca v tej sezoni.« Naj se mu besede in želje uresničijo, saj bi nas jutri tako čakala razburljiva dirka, novega zmagovalca pa bomo dobili po 66 krogih ali nekaj več kot 307 kilometrih dirkanja.

Deli s prijatelji