(NE)PRODAJA VSTOPNIC

Zastonjkarstvo 
je nacionalni šport

Objavljeno 07. oktober 2012 16.16 | Posodobljeno 07. oktober 2012 16.18 | Piše: Drago Perko

Le redki slovenski klubi dobro zaslužijo s prodajo vstopnic.

Polne Stožice – pobožna želja Uniona Olimpije (foto: Voranc Vogel).

Vstopnice so pomemben vir zaslužka športnih klubov. A ne v Sloveniji. Košarkarji Olimpije se lahko pohvalijo, da so pred dvema letoma polnili Stožice in s plačili gledalcev zbrali kar 35 odstotkov klubskega proračuna. Trenutno se lahko z dobrim obiskom in izkupičkom pohvalijo predvsem mariborski nogometaši.

NK Maribor z vstopnino pokrije 20 odstotkov letnega proračuna kluba. Sezonske stanejo po 140 evrov (prodali so jih 750), starejši kupci jih dobijo po 125, mladi do 15. leta za 70. Za dnevne je treba odšteti od štiri do deset evrov. V projektu prodaje vstopnic v Ljudskem vrtu je angažiranih do deset ljudi, odvisno od potrebe. Primere dobre prakse iščejo v Avstriji in Nemčiji. »Pri nas je iskanje brezplačnih vstopnic še vedno nacionalni šport. Pa ne le za nogomet,« opozorijo na Štajerskem.

Sezonske vstopnice za oglede tekem košarkarjev ljubljanske Union Olimpije stanejo od 119 do 610 evrov, od 128 do 700 evrov pa sezonska članska karta, s katero imetnik dobi vrsto ugodnosti in popustov. V košarkarskem klubu je za prodajo vstopnic pristojna ena oseba, načrtujejo, da bodo prodali okoli 1600 letnih. Pri promociji jim pomagajo tudi znane osebnosti, zadnji med njimi je Srečko Katanec, in nekdanji košarkarji.


Brezplačne krimovke

Letos se v ligo prvakinj podajajo tudi rokometašice Krima, kjer ostajajo zvesti tradiciji: vstop bo prost, v dvorano bodo poskušali zvabiti čim več ljudi. Direktor kluba Goran Dujić verjame, da bo odziv dober.

Kupiš vstopnico, dobiš pivo

Če ste navijač celjskih rokometašev, boste za letno vstopnico odšteli 104 ali pa 71,66 evra, če ste jo kupil tudi v prejšnji sezoni. Ogled rokometne lige prvakov vas bo stal 10 evrov, otroke 8, za domače prvenstvo so cene polovične. Posebne popuste imajo upokojenci, študenti in ženske. Prostega vstopa ne bo, saj želijo, da prav prihodek od vstopnic postane vir normalnega delovanja kluba. Za svoje gledalce pripravljajo posebne nagradne igre, kupci vstopnic imajo popuste v klubski trgovini. Za prodajo je zadolžen eden, včasih dva. Do danes so prodali 200 letnih. »Ne toliko gospodarska kriza, temveč rezultati vplivajo na prodajo,« poudarja Miha Pantelič. Lani je prihodek od prodanih vstopnic predstavljal 1,9 odstotka klubskega proračuna. Celjani se najraje zgledujejo po Kielu v Nemčiji, kjer so iz vstopnic naredili posel.

V Šaleški dolini pri Gorenju celoletna stane 120 evrov, zvesti gledalci (tisti, ki so vsaj enkrat kupili sezonsko) pa jo letos dobijo za 90 evrov. Enkratna vstopnica za državno prvenstvo in pokal je pet evrov, za ligo prvakov deset. »Zaradi korektnosti do vseh, ki so kupili vstopnico, prostega vstopa ne načrtujemo,« pravijo Velenjčani. Vsem, ki kupijo vstopnico, ob priložnostih ponudijo majico, včasih kupon za brezplačno pivo. Za prodajo je v klubu zadolžena ena oseba, prodaja letnih še traja, klubski proračun pa si z njimi ne bo opomogel.

V odbojkarskem klubu ACH Volley so politiko prodaje vstopnic prilagodili športu, ki je manj priljubljen kot nogomet, košarka ali rokomet. Že v Radovljici, kjer je prej deloval klub, vstopnine niso pobirali, namesto tega so zbirali prostovoljne prispevke. S selitvijo v Ljubljano se je klubska politika prodaje vstopnic nekoliko spremenila. V predprodaji, ki traja do 17. oktobra, sezonska stane 30 evrov, v redni prodaji bo ena 80. Poleg ogleda vseh tekem vstopnica vključuje stalni sedež na tekmah v Stožicah ter sedež po prosti izbiri v Tivoliju. Cena za posamične tekme znaša pet evrov za ligo prvakov in tri za pokal ali DP. Mladoletni imajo prost vstop. Za organizirane skupine so za ogled tekem v Stožicah pripravili posebno ponudbo (vstopnica za en evro). Prihodek od vstopnic pa je za klubski proračun zanemarljiv.


Hokejski prijemi

V hokejskem klubu Telemach Olimpija so že na koncu minule sezone začeli prodajati sezonske vstopnice za naslednjo (do danes prodanih 1000), vsem hitrim kupcem pa so ponudili do 23 odstotkov popusta. Letne vstopnice stanejo od 150 do 600 evrov, poleg točno določenega sedeža jamčijo ugodnosti navijaškega (fen) kluba. Za posamezno (dnevno) je treba odšteti od 6 do 50 evrov, otroci do 100 centimetrov imajo prost vstop v spremstvu staršev. V Olimpiji so dali velik poudarek na družine – na voljo sta dva družinska paketa za 580 in 440 evrov. S prodajo vstopnic zaslužijo do 25 odstotkov letnega proračuna.

 

Deli s prijatelji