ZGODOVINSKI OBRAČUN

Nemci se pritožujejo nad številom golov

Objavljeno 09. julij 2014 20.30 | Posodobljeno 09. julij 2014 20.30 | Piše: STA, Ma. F.

Nekaj mešanih občutkov so imeli lastniki prodajaln in gostinci, ki so pred SP obljubili velike popuste ob nemških golih – niso pa računali na sedmico.

BERLIN – Sinočnja brazilska blamaža na domačem svetovnem prvenstvu je na drugem koncu sveta seveda minila v povsem drugačnem ozračju. Pri evforiji v Nemčiji je večina prebivalcev z veseljem sodelovala, nekaj mešanih občutkov so imeli le lastniki prodajaln in gostinci, ki so pred SP obljubili velike popuste ob nemških golih – niso pa računali na sedmico.

Ideja je pravzaprav preprosta – kupcem obljubiš popust, če bo njihova priljubljena reprezentanca na mundialu dosegla gol, pa posel steče. A kadar je dobrega preveč, tudi ni dobro. Tako so številni lastniki lokalov, prodajaln in ponudniki storitev danes močno obžalovali sedem nemških golov, saj so morali nekateri cene spustiti za več kot polovico.

Po Nemčiji je verjetno takšnih primerov precej, o enem najbolj nedobičkonosnih poročajo iz zveznih dežel Porenje - Pfalško in Posarje: v neki verigi optik so kupcem obljubili 10 odstotkov popusta za vsak nemški gol. Zdaj so morali izdelke ponuditi po 70 odstotkov nižjih cenah; telefoni so jim tako rekoč pregoreli, za med pa gredo predvsem dražja očala, sicer vredna okrog 500 evrov, ki zdaj stanejo le 150.

Vinar je zbolel, ker bi moral točiti s popustom

Nič dobička verjetno niso imeli niti v verigi barov, kjer so strankam obljubili, da bodo ob vsaki nemški zmagi za 11 minut pijačo točili brezplačno. Število golov sicer v tem primeru ni bilo odločilno, a menda osebje sinoči ni bilo preveč malenkostno, saj so v marsikaterem lokalu igrali »podaljške« in brezplačno pivo – ponudbo je izkoristilo 90 odstotkov strank – točili več kot obljubljenih 11 minut.

Toča golov je presenetila tudi verigo pekarn v Porenju, ki je za vsak zadetek Nemčije obljubila zastonj žemljico. Posledica je bila velikanski naval kupcev, ki ga peki in prodajalci (ali morda bolje podajalci) žemljic niso mogli dohajati in marsikomu so zato podarili bon za zastonj kruh še v naslednjih dneh. Neki Michael Trosdorff še ni izračunal, koliko ga bo stala reklamna akcija, prav poceni pa najbrž ne bo.

V gostišču v Hamburgu pa je lastnik gostom za vsak zadetek obljubil brezplačen 50-litrski sodček piva. Ker so Nemci pridno polnili mrežo Brazilije, je na koncu pivo teklo v potokih, a gostje niso imeli težav pri porabi: kljub slabemu vremenu se je namreč v gostišče nagnetlo več kot 1000 navijačev, ki so z veseljem zlili po grlih 350 litrov darila krčmarja.

Lastnik picerije v Bad Kreuznachu je bil previdnejši in je obljubi o popustih dodal še klavzulo o omejitvi – za vsak gol 10 odstotkov, a največ 50. Pice po polovični ceni so prodajali kot vroče žemljice, kratkoročnega dobička seveda ne bo, si pa lastnik obeta dobro reklamo in lačne stranke v prihodnosti, ko bodo cene spet stoodstotne.

Slabo reklamo pa si je privoščil vinar iz Schwerina. Tudi on je pred tekmo obljubil popuste, pet odstotkov za vsak gol, ko pa so danes žejni navijači prišli po vina s 35-odstotnim popustom, so jih pričakala zaprta vrata in obvestilo: Zaprto zaradi bolezni ...

Deli s prijatelji