VEČNI DERBI

Messi, Ronaldo in ples
 vrtoglavih številk

Objavljeno 05. december 2016 10.40 | Posodobljeno 05. december 2016 10.45 | Piše: Drago Perko

Obračuni Reala in Barcelone ne pustijo ravnodušnih slovenskih ljubiteljev nogometa. Kar nekaj jih je romalo na 265. El clasico v Katalonijo. Karte dosegajo vrednost več kot 800 evrov, derbi pa si bo ogledalo na stotine milijonov ljudi po vsem svetu.

Slovenski Barcelonini navijači se često družijo. Foto: osebni arhiv T. B.

Nogomet je že lep čas več kot le igra na do potankosti urejeni zelenici. A nogomet je danes predvsem posel. Obračuni med Realom in Barcelono pa so postali pravi šovbiznis. To je tudi obračun centralističnega Madrida s Katalonci, ki na glas sanjajo neodvisnost. Tudi tokrat ne bo drugače. V soboto popoldne stadion Barcelone Camp Nou gosti 265. medsebojni obračun. V lanski sezoni je Barcelona zmagala v Madridu (4:0), Real pa v Barceloni (2:1). Real prihaja na derbi s kar šestimi točkami naskoka (33:27). Vstopnice so po zadnjih podatkih dosegle ceno več kot 800 evrov.

Azija in ZDA diktirata urnik

»Današnji el clasico je eden izmed marketinško najzanimivejših športnih dvobojev v sezoni. Že za običajnega nogometnega navijača je to poseben dogodek – koliko drugih derbijev, v nogometu ali drugih športih, lahko poimenujemo oziroma prepoznamo že po samem imenu? Pomeni redko viden dvoboj v moštvenih športih, ko se srečata za mnoge najboljši ekipi na svetu, hkrati pa znotraj njiju še najboljša nogometaša na svetu. Tekma pomeni tudi ključni dogodek španske lige v njeni želji približati svoj produkt po kakovosti in zanimivosti daleč vodilnemu – angleški ligi.

Real ima na twitterju 21,2 milijona sledilcev, Barcelona pa 19 milijonov.

O tem, kako pomembna tekma je (tudi) s tega vidika, priča podatek, da tekme v Angliji sploh ne bo mogoče spremljati v živo zaradi termina, saj je v Angliji zaradi želje po večjem obisku na stadionih v soboto popoldne prepovedano prenašati nogometne tekme. Termin tekme je skrbno izbran zaradi možnosti ogleda na vseh celinah. Če bi igrali kasneje, bi bilo to prepozno za azijski trg, če bi igrali prej, bi bilo to prezgodaj za ameriškega,« na razsežnost derbija opozarja Uroš Okoren, direktor agencije za športni marketing Sportelement.

Marketinški paradoks

Glavna akterja bosta za številne najboljša nogometaša na svetu, ki si lahko privoščita tudi svojevrstni marketinški paradoks: opremljevalec Barcelone je Nike, osebni sponzor Lionela Messija pa Adidas, ki opremlja Real, osebni sponzor Ronalda pa Nike. Imata pa kluba na sponzorskem področju vsaj skupnega avtomobilista: Audi bo v vsakem primeru prek svojih kanalov lahko lansiral čestitko za zmago po derbiju, še navrže Okoren, ki spomni tudi na vlogo medijev.

Real v prednosti

Po Forbesovi lestvici iz maja 2016 je vrednost Reala ocenjena na 3,65 milijarde dolarjev, Barcelona pa je na 2. mestu s 3,54 milijarde. Real prednjači tudi pri letnih prihodkih (746 proti 657 milijonov). Real po zadnjih podatkih proda do 1,5 milijona dresov na leto, Barcelona do 1,2 milijona. Real je pred Barcelono pri domačih državnih naslovih (32:24), prednjači pa tudi v ligi prvakov (11:4). Odigrala sta 264 derbijev, od tega 231 uradnih in 33 ekshibicijskih. Real je slavil na 93 uradnih tekmah, Barcelona na treh manj. Rekorder po številu nastopov na medsebojnih tekmah je Manolo Sanchis (43), Lionel Messi pa je rekorder po doseženih golih (21). Najvišja zmaga je bila zmaga Reala 11:1 junija 1943, Katalonci pa so najvišjo zmago (7:0) vknjižili 1. novembra 1913.

»Prav aktivnosti na družabnih omrežjih (Real ima na twitterju 21,2 milijona sledilcev, Barcelona 19 milijonov; op. a.) bodo pokazale, za kakšen globalni spektakel gre. Sponzorji (in tudi tista podjetja, ki bi se rada lotila marketinga iz zasede) tako zelo skrbno načrtujejo aktivnosti pred in med derbijem ter po njem na vseh družabnih omrežjih. Vsi želijo izkoristiti aktivnosti navijačev, ki v nasprotju s televizijskim prenosom, ki ga bodo z izjemo Anglije lahko spremljali v več kot sto državah, v Sloveniji na Sportklubu, omogoča skoraj takojšnjo komunikacijo s posameznimi ciljnimi skupinami,« še doda naš sogovornik.

Simeunovič si mane roke

El clasico je vrhunec sezone za slovensko športno televizijo Sportklub, ki jo vodi nekdanji nogometni as Marko Simeunovič. »V sklopu oglaševanja na programih Sportkluba velja za prime time oglaševanje, cene pa so odvisne od želenega obsega zakupa,« pravi Simeunovič, ki se spomni, da na začetku športne televizije pri marketinških agencijah sploh ni bilo zanimanja za te derbije. Zdaj je drugače, gledanost pa zgledna. Zadnji el clasico si je 2. aprila 2016 ogledalo kar 30,74 odstotka moških, starih med 20 in 54 leti, ki so v tistem trenutku gledali televizijo. »Veliki derbi lahko spremljamo komaj zadnjih deset let. Ta dostopnost sovpada tudi z globalnimi zvezdami, Real ima Ronalda, Barcelona Messija,« razmišlja Tomaž Ambrožič, direktor podjetja Sport Media Focus. »Medtem ko ima ZDA svoje športne spektakle s Super Bowlom na čelu, je Azija danes tisti generator globalnega zanimanja za nogomet, ki je tam izjemno priljubljen, nimajo pa takih dogodkov. Zato toliko pozornosti namenijo el clasicu in angleški premier ligi.« Ambrožič postreže tudi s številkami: če pri Super Bowlu govorimo o 160 milijonih gledalcev, potem pa lahko pri el clasicu mirne vesti operiramo s številkami 700 milijonov in višjimi.

Slovenski navijači pripravljeni

Nogomet se igra za navijače. Oba giganta imata svoji navijaški bazi tudi v Sloveniji. Klub navijačev Real Madrid Slovenija deluje od leta 2012 in je uradni navijaški klub. Predseduje mu Marko Sotošek, blagajnik društva pa je 32-letni Ptujčan Mitja Muzek, ki od 12. leta stiska pesti za Real. Društvo šteje 120 članov, precej pa jih bo tekmo spremljalo v Mariboru, kjer je pripravljen skupinski ogled. Enkrat na leto potujejo v Madrid, saj organizirajo voden ogled tekme in znamenitosti španskega glavnega mesta. Člani kluba (članarina znaša 20 evrov) imajo popust pri nakupu vstopnic in odhodih na gostovanja Reala v ligi prvakov v naši bližini. Mitja napoveduje, da bo Real tokrat ugnal Barcelono in upa, da bo tudi Slovenija dobila igralca v klubu, najraje bi na golu videl Jana Oblaka.

3,65 milijarde dolarjev – na toliko je ocenjena vrednost Reala.

Od leta 2011 v Sloveniji deluje tudi klub navijačev Barcelone, njegov predsednik pa je 50-letni Tomaž Babić, vodja pravne službe na Slovenskem državnem holdingu. »Zbiramo se na različnih lokacijah, tokrat bomo derbi gledali kar v Hiši športa v Ljubljani, okoli 30 se nas bo zbralo. Ob kakšnem pivu bomo nekaj tudi pojedli,« opiše Babić, kako bodo preživeli derbi. Skupaj klub premore 250 članov, šest od teh bo danes tekmo spremljalo v živo. Za članarino 20 evrov dobijo popust pri nakupu vstopnic, organiziranem odhodu v Barcelono...


Navijaške skupine tujih klubov se v Sloveniji dvakrat na leto merijo na nogometnih turnirjih na Viru pri Domžalah in Ptuju. »Lani novembra smo s 4:0 zmagali sredi Madrida, pa brez Messija! To je bila moja najljubša tekma v življenju. Tokrat bi bila dobra tudi zmaga 2:1. Želim si, da zmaga športni duh, tega je vse manj v nogometu. Preveč se govori o denarju, manj pa o športu,« še pravi Tomaž, ki je navijaške gene podedoval od očeta, ki je bil član navijačev Hajduka.

 

Deli s prijatelji