OI 2012

V London res kot športni manekeni

Objavljeno 13. julij 2012 12.14 | Posodobljeno 12. julij 2012 21.13 | Piše: Marko Uršič

Arhitekt in demonstrator smučanja Sandi Murovec je oblikoval oblačila slovenskih olimpijcev.

Oblikovalec olimpijskih oblačil Sandi Murovec in plavalni up za London Sara Isakovič sta pokazala, kako bo slovenska odprava oblečena za olimpijske igre (foto: Igor Mali).

Športniki in športnice na olimpijskih igrah v Londonu ne bodo izstopali le po časih, točkah in dosežkih. Ker je to planetarni športni praznik štiriletja in bodo izpostavljeni svetovni javnosti, je pomembno tudi, kako so videti na tekmovališčih in zunaj njih. Športno opremo in oblačila slovenske olimpijske odprave je kreiral Sandi Murovec, ki ni skoparil z besedami, ko je opisoval celoten projekt mode za olimpijado v britanski prestolnici. »Olimpijski komite Slovenije je z namenom ustvaritve podobe oblačil pristopil do mene pa tudi sicer poznajo moje prejšnje kolekcije. Sam sem že oblikoval zimsko kolekcijo za olimpijske igre v Salt Lake Cityju 2002. Tokrat sem prvič oblikoval opremo za letno olimpijado, predvsem pa je bilo tu dejstvo, da je bil glavni pokrovitelj Peak pripravljen narediti celotno kolekcijo, kar prej ni bila navada. To je že v startu pomenilo, da lahko naredimo celovito podobo oblačil. V preteklosti je nekdo naredil le tekmovalne drese, nekdo drug svečana oblačila, oblačila za prosti čas nekdo tretji, nacionalne komplete spet drug dejavnik... Težko je bilo narediti skupni videz. Druga stvar, zaradi katere sem najbolj navdušen in sem velik podpornik tega, pa je, da so se identificirale barve. Slovenija v športu naposled nastopa v barvah, v katerih je najbolj razpoznavna. Oblačila so dokaz, da je to možno, in športniki so v njih videti odlično,« poudari Murovec za začetek. Na oblačilih prevladuje zelena s kombinacijo bele in modre.

Njegova ideja je bila tudi, da bi bila oblačila moderna in trendovska, ne zgolj nekakšne uniforme. »Moja osnovna želja je bila, da bi športniki oblačila nosili, četudi ne bi bila olimpijska. Kar kolekcijo naredi še posebno drugačno in jo postavlja ob bok drugim, morda celo pred njih, pa je, da smo uporabili vzorec, sestavljen iz nepravilnih oblik Triglava, ki spominja na logotip londonskih iger. To je bilo storjeno načrtno in na prvem koraku nam je Mednarodni olimpijski komite celo prepovedal uporabo tega vzorca. Šele potem, ko smo jim poslali dokaze, da se Triglav kot simbol pojavlja v naših raznoraznih grafičnih rešitvah, ko gre za identiteto Slovenije kot države, so ga naknadno le dovolili. Videti je bilo, da so oni pravzaprav uporabili prvino, ki jo mi sicer že dolgo. Smo verjetno edina država, ki bomo to na olimpijskih igrah lahko uporabili. Znak podjetja Peak ima v svojem logotipu vrh, upodobil sem ga na slovenskem Triglavu in ga v mnogo oblikah uporabil na oblačilih,« razloži zanimivost. Kolekcija je bila izdelana na Kitajskem, v bistvu pa pri celotnem projektu sodelujeta dva opremljevalca. Slovesna oblačila, oblačila za prosti čas in nacionalni komplet je izdelal Peak, tekmovalna oblačila pa slovenski Toper. Ta je s svojo ekipo dodatno razvil podobo in ob tem ustvaril še eno kolekcijo. »Menim, da so jo športniki ravno tako sprejeli z navdušenjem,« pristavi Murovec. Kitajski Peak spada med 10 vrhunskih izdelovalcev športne opreme in oblačil, gre za velikansko korporacijo; opremljajo ekipe v košarkarski ligi NBA, denimo Dallas, so osebni pokrovitelj Jasona Kidda in Bena Udriha.

Oblačila imajo veliko detajlov, z veliko šivi in všitki. »Tudi prav je, da je tako, da so zadeve tehnično zahtevnejše. Slovenski športniki so bili do zdaj vedno nekako v ozadju, sramežljivi, nesamozavestni in so potem škilili čez ogrado, kako so napravljeni Američani in druge veselile. Kot športnik pa to doživljam, da je tudi to del nastopa, ki ti daje dodatno samozavest. Prav je, če že imamo to možnost, da naredimo kolekcijo takšno, da bodo oči tudi v tem smislu uprte v naše športnike,« še pojasni 40-letni arhitekt in demonstrator smučanja iz Kranja. »Lepo je, če se da v športu združiti profesionalizem, estetiko in zabavo, to je neko ogrodje športa kot marketinško tržnega blaga. Vemo, da korporacije veliko vlagajo, da se tudi ob športu nekaj dogaja. V tem našem primeru se je to zgodilo ne toliko načrtno kot po naključju,« sklene Sandi Murovec.

Olimpijski vrh v Londonu

Kitajski Peak za OI v britanski prestolnici ne bo opremil le slovenske reprezentance. Njegova oblačila bodo nosili še športniki in športnice iz Nove Zelandije, Iraka, Alžirije, Cipra, Libanona in Jordanije.

 

Deli s prijatelji