SUPER BOWL

Športna superskleda tudi dolarska norost

Objavljeno 01. februar 2013 08.07 | Posodobljeno 01. februar 2013 08.09 | Piše: Marko Uršič

V finalu prvenstva v ameriškem nogometu dvoboj moštev San Francisco 49ers in Baltimore Ravens.

Podajalec San Francisca Colin Kaepernick je mešane rase in posvojen otrok nemških Američanov (foto: Reuters).

NEW ORLEANS – Le kje na zemeljski obli je šport še tako poslovno izmaličen kot v ZDA? Super Bowl, sklepna tekma prvenstva v ameriškem nogometu, je živi dokaz za to; na trenutke se zdi, da niti ni pomembno, ali bo letošnji zmagovalec moštvo San Francisco 49ers ali Baltimore Ravens. Zmagal bo posel. Devetinštiridesetice so bili prvaki supersklede že petkrat, tolikokrat so bili tudi v finalu, krokarji enkrat. Če bo San Francisco zmagal še v nedeljo (v noči na ponedeljek po starocelinskem času), v prvem finalu po osemnajstih letih, se bo izenačil z železarji iz Pittsburgha, šestkratnimi prvaki. Športni novinarji zdaj pred nedeljskim finalom v New Orleansu filozofirajo, kje so eni igralsko močnejši, kje slabši, kaj bosta opravila glavna podajalca, a mnogim se pred očmi svetijo le številke. Reklamni spot med Super Bowlom je namreč skoraj dobesedno vreden zlata. Kakšno nasprotje, pred osmimi leti je namreč stadion Louisiana Superdome ob orkanu Katrina v svoje nedrje sprejel tiste, ki jim je vremenska ujma uničila ali odnesla domove.

Američani so umirali v državljanski vojni in tudi Super Bowl bo bratska vojna. Glavni trener Kalifornijcev je Jim Harbaugh, Baltimorčane pa vodi njegov starejši brat John. Prvič se bo zgodilo, da bosta brata morala pozabiti sorodstvene vezi in svoje pripeljati do cilja. Pa še to, Jimov najstarejši sin Jay prav tako trenersko dela pri krokarjih. San Francisco, zanimivo, še nikoli ni izgubil v sklepni tekmi National Football League.

Suha grla, polni žepi

Ne bo izgubila niti ameriška industrija. V nedeljo se bo pred televizorje usedlo približno 180 milijonov prebivalcev ZDA, slasti in žejo tekme pa si bodo lajšali s popkornom, piščančjimi perutničkami ali hitro hrano ter spili hektolitre piva. Več kot trideset podjetij, od avtomobilskih do tistih s pralnimi pripomočki, pivovarn, multinacionalk s prenosnimi telefonskimi čudesi, hrustljavimi krompirčki, neizbežnimi kokakolo in pepsijem, kanadskim izdelovalcem majic, bodo skupaj iztresli 3,8 milijarde dolarjev za tridesetsekundno predstavitev na TV. Posamična cena je sicer rekordnih štiri milijone za pol minute. A za svoje izdelke je treba očarati kupce, da odprejo denarnice. Šov v polčasu pa bo začinila glasbeno privlačna Beyoncé Knowles.

Američani znajo ustvarjati življenjske zgodbe iz svojih športnih junakov. Obrambni igralec Baltimora, legendarni Ray Lewis, se bo po finalu poslovil od poklicnega igranja ameriškega nogometa in mediji se zanj kar trgajo. Podajalec 49ersov Colin Kaepernick pa bo zanimivo šele desetič začel tekmo v NFL; sredi sezone je namreč zamenjal prvopostavljenega in zaradi pretresa možganov načetega Alexa Smitha. Poklicni hokej uspeva le v Kanadi, severnih ZDA in glamuroznih velemestih, kot je tudi Kopitarjev Los Angeles. Moderno košarko so izumili onkraj luže, bejzbol je ameriški način angleških iger, a ko gre za unikaten športni dogodek in spektakel brez primere onkraj luže, potem je to Super Bowl. Na igrišču v Novem Orleansu si bodo skoraj dobesedno lomili kosti, poslovneži pa bodo v častni loži s številkami pred očmi vneto šteli promet in dobiček od prodanih dobrin. Da, tudi to je Amerika.

Deli s prijatelji