MARIBOR – Ker ni bilo neposrednega televizijskega prenosa nogometne tekme med Mariborom in kazahstansko Astano na nobenem od slovenskih programov, je to povzročilo precej ogorčenja med gledalci.
Nosilec TV-pravic za tekmo drugega kroga kvalifikacij za ligo prvakov je bil Nogometni klub Maribor. Iz Ljudskega vrta so kajpada ponudili odkup pravic slovenskim televizijskim hišam, po neuradnih podatkih bi bili v Ljudskem vrtu zadovoljni že s 15.000 evri. To pa ne bi bil edini strošek TV-hiše, ki bi se lotila projekta. Ta bi namreč morala zagotoviti tudi produkcijo prenosa, kar bi stalo dodatnih vsaj 10.000 evrov. Tega v poletnem obdobju, ko so trženjske in marketinške dejavnosti pri nas tako rekoč na ničli, ne bi zmogli pokriti v nobeni televizijski hiši.
Nekaterim se pač ne izplača
Sportklubu, kjer je direktor Marko Simeunovič, nekdanji vratar Maribora in slovenske reprezentance, se to ne bi izplačalo, prav tako ne Šport TV. Pri obojih ne bi zmogli z oglasi iztržiti vsote, ki bi vsaj pokrila stroške.
Pro Plus s programoma Pop TV in Kanal A je sicer letos odkupil pravice za ligo prvakov (skupinski del tekmovanja), za prenos tekme med Mariborom in Astano pa se na Kranjčevi niso odločili tudi zato, ker menda ne bi mogli priti do odkupa prenosa povratne tekme oziroma bi bil ta zelo drag.
Tu je še nacionalna televizija, ki pa je letos izgubila še pravice za slovensko in evropsko ligo (vse ima Pro Plus). Ob tem pa z bogate nogometne mize na RTV Slovenija niso ravno pripravljeni pobirati drobtinic. Planet TV v tej nogometni igri ni več omembe vreden igralec.
Pelko: To je poniževanje Mariborčanov
Ogorčenje je na facebooku izrazil tudi Saša Pelko, sicer mariborski mestni svetnik in nogometni navdušenec. »V Mestni občini Maribor je nekaj čez 50.000 gospodinjstev, in če vsako gospodinjstvo vsak mesec plača 12,75 evra naročnine za RTV Slovenija, pomeni, da dobi nacionalna televizija vsak mesec samo od Mariborčanov več kot 637.000 evrov!« je zapisal. Po njegovem mnenju bi morali 15 tisočakov pokriti že z enim samim oglasnim blokom, saj bi bila gledanost vsaj na vzhodu Slovenije zelo visoka.
Namesto tega pa so srečanje predvajali na spletni strani kluba, ki se je vmes (očitno zaradi prevelikega navala) tudi sesula, zagato pa so rešili z youtubom. Na youtubu je srečanje v nekem trenutku gledalo skoraj 20.000 ljudi, kar pomeni, da bi bila gledanost tekme na televiziji gotovo prav tako visoka, če ne še višja. Vsakdo pač nima dostopa do spleta oziroma se ne znajde najbolje na njem, medtem ko je televizija skorajda v vsakem slovenskem domu.
Pelko nam je povedal, da je ogorčen, da »si največji slovenski nogometni klub ne zasluži prenosa na nacionalni televiziji, ki jo vsi plačujemo. Ne gre za navaden klub, ampak za tega, ki je osvojil večino prvenstev in nastopa v ligi prvakov.« Po njegovem mnenju gre za nekakšno poniževanje Mariborčanov.
»Nacionalkina naloga je, da bi morala to prenašati,« pravi Pelko, ki se strinja, da gledalcem, ki televiziji na leto dajo po več kot 150 evrov, nekaj pa vendarle pripada. Kako pa bo naslednji teden, ko bodo Mariborčani igrali v Kazahstanu? Pelko upa, da prenos bo in da bodo naše televizije ugotovile, da jim to lahko prinaša denar. »Če ne, bomo pa spet na spletu gledali,« pravi. Če ne drugje, pa na kakšni kazahstanski spletni strani.