SUPERBOWL

Zmaga Seattla in potrošništva

Objavljeno 04. februar 2014 19.58 | Posodobljeno 04. februar 2014 20.00 | Piše: M. U.

Na 48. superbowlu, finalni tekmi lige v ameriškem nogometu, so ribji orli ugnali Denver s 43 : 8.

Podajalec Seattla Russell Wilson se mora na športni poti soočati z rasnimi in telesnimi predsodki. Foto: Reuters

Seattle. Mesto, v katerem so na svet prinesli alternativno glasbeno rockovsko zvrst grunge, mesto, iz katerega so leta 1979 prišli prvaki košarkarske lige NBA v obliki kluba Seattle SuperSonics. Ženska poklicna košarkarska ekipa Seattle Storm je bila prvak dvakrat, v letih 2004 in 2010. Nadzvočni so se leta 2008 preselili v Oklahomo City, a slavna športna zgodovina se je ponovila v nedeljo. Seattle Seahawks so prvič osvojili superbowl, na finalni tekmi prvenstva v ameriškem nogometu so na stadionu MetLife v predmestju New Yorka s 43 : 8 ugnali Denver Broncos. Ribji orli so mlado, poletno moštvo, statistično najmlajše, ki je zaigralo v finalu National Football League.

Vsa nit okoli ameriškega poklicnega športa se seveda plete okoli denarja, lastnik Seahawks pa je Paul Allen, z Billom Gatesom ustanovitelj Microsofta. Enainšestdesetletni Allen, rojen prav v Seattlu, je tudi lastnik košarkarskega kluba Portland Trail Blazers in solastnik nogometnega, gre za evropski nogomet, kluba Seattle Sounders. Njegovo bogastvo cenijo na približno 15 milijard dolarjev in je tako tudi najbogatejši lastnik kluba v NFL. A ribji orli so v nasprotju z bogastvom imeli več duha, telesne moči, odločnosti in motivacije od uveljavljenih članov NFL, divjih konjev iz Denverja, katerih 37-letni podajalec Peyton Manning ravno predstavlja to ostarelo hierarhijo, ki je na finalnem prepihu izgubila oblast.

Bob Dylan se je prodal

Seahawks so zmago zgradili na odlični obrambi, finale je bil obračun najboljšega napada lige (Denver) proti najbolj trdni obrambi, mlado moštvo pa sicer vodi drugi najstarejši trener v NFL, 62-letni Pete Carroll. Ko gre za superbowl, pa seveda ne gre le za šport, vse je velik posel, spopadati se je treba tudi z rasnimi in telesnimi predsodki. Tako so za letošnji finale izbrskali podatek, da je Russell Wilson šele drugi afroameriški, natančneje zapisano temnopolti, začetni podajalec, ki je osvojil superbowl; prvi je bil leta 1988 podajalec rdečekožcev iz Washingtona Doug Williams. Petindvajsetletni Wilson je letos nastopal šele v svoji drugi sezoni v NFL, niso pa ga cenili, ker je visok le 180 centimetrov. »Mnogi so menili, da mi ne bo uspelo. Želel sem jim kljubovati, zdaj pa so ob zmagi občutki zares nepopisni,« je doživeto opisal fant iz Cincinnatija. Trener Carroll je po zmagi fantom šaljivo zabičal, da ponoči ne bodo spali, fantje so si z alkoholom dali duška. A tudi gledalci pred televizijskimi sprejemniki. Več kot 110 milijonov po vseh ZDA je pivo dobesedno zlivalo v grlo.

ZDA so seveda potrošniško nore združene države, polminutna reklama na televiziji Fox, ki je pokrila dogodek, je ducat velikih podjetij, od Pepsija, pivskega velikana Budweiserja, avtomobilskih proizvajalcev Chryslerja in Maseratija do proizvajalca jogurta Chobanija, stala štiri milijone dolarjev. Stroški snemanja reklamnega spota, običajno s kakšnim zvezdnikom v glavni vlogi, ki mu je bilo seveda tudi treba plačati – Chrysler je, denimo, najel glasbenika Boba Dylana –, pa so nekatera podjetja stala tudi več kot deset milijonov dolarjev. A vse ima dve plati; mnogi Dylanovi oboževalci so se pritožili, da se je legendarni folk pevec prodal. A fantje, tudi to je Amerika. 

Deli s prijatelji