TRST, PIRAN, LJUBLJANA

Za ljubitelje relijev bo leto 2017 pestro

Objavljeno 20. marec 2017 18.36 | Posodobljeno 20. marec 2017 18.36 | Piše: S. N.

V letu 2017 bodo štirje ekološki reliji.

TRST, PIRAN, LJUBLJANA – Po uspešno organiziranem reliju EKOnova Slovenija 2016 so se pri S Rallyju odločili, da bodo v letu 2017 organizirali kar štiri tovrstne ekološke relije.

1.    ECOnova Rally Adria; (Trst, Portorož, Ljubljana); od 23. do 25. marca

2.    ECOnova Rally Austria Gradec; junij

3.    ECOnova Rally AvstrijaNemčija; od Innsbrucka do Münchna; september

4.    ECOnova Rally ŠvicaMonako; od Montreuxa do Monaka; november

Fia je S Rallyju izkazala izredno čast, saj je vse štiri relije, uvrstila na koledar prvenstva Electric and New Energy Championship.

»Seveda je to velika čast za našo malo mednarodno ekipo, je pa tudi gromozanska obveza. Izpeljati štiri prireditve na najvišji ravni seveda ni mačji kašelj!« je povedal Primož Lemež, gonilna sila pokala ECOnova. »Že lani smo se s sotekmovalci pogovarjali, kaj narediti ob spremenjenih pravilih Fia, ki dovoljuje bistveno manj avtomobilov; dovoljeni so samo še avtomobili, ki jih poganja elektrika, ali pa so priključni hibridi oziroma avtomobili s podaljševaljnikom dosega ter avtomobili na vodikov pogon. V pravilnik pa ni uvrstila avtomobilov, ki jih poganjajo različni plini ali pa druge alternativne pogonske energije. Zato sem se že lani odločil, da bom pripravil več tekmovanj, na katerih pa bom poleg avtomobilov, ki jih dovoljuje Fia, dovolil sodelovati tudi vsem preostalim avtomobilom z alternativnimi viri energije. Seveda pa tudi tistim, ki doma sami predelujejo avtomobile. Fia je takim avtomobilom prepovedala tekmovati, potem ko je slovenski elektrogenij Andrej Pečjak do tal potolkel 'velike' tesle na reliju Monte Carlo. ECOnova pa ima nekoliko drugačen tudi športni pravilnik; točkovanje bo tako, kot ga poznamo pri drugih avtomobilskih športih na najvišjem nivoju, vedno se bo za generalno razvrstitev upoštevala tudi poraba energije, imamo pa še nekaj manjših dodatkov.«

Primož je omenil mednarodno ekipo

»Ja, kar pestro ekipo imamo. Poleg sina Anžeta, ki je res desna roka pri organizaciji teh dogodkov, lahko omenim še hrvaško ekipo Delta Timing, ki skrbi za tehnično izvedbo relija ter obdelavo rezultatov, pa grška prijatelja iz podjetja TT Sport, ki skrbita za merjenje časa, pri vsakem od relijev pa mi ob strani stojijo tudi 'domačini'; brez Paola Di Pinta si prvega relija ne znam niti zamisliti, brez velike pomoči avstrijske zveze AMF si ne znam predstavljati drugega, pri tretjem prav tako pomaga AMF ter nemška zveza DMSB, na četrtem pa bo pomagal Eric Jordan in njegov klub Rallye du Chablais ob veliki pomoči švicarskega avtomobilskega kluba. Veliko pomoč pa imamo tudi pri lokalnih skupnostih in v mestih, kjer se bo ECOnova ustavljala. Tako da sem do zdaj lahko izredno zadovoljen z mednarodnim sodelovanjem.«

Kaj pa prvi reli sezone? »Pripravili smo izredno zanimiv itinerar, ki tekmovalce vodi po treh državah: od Italije, kjer je start na enem izmed najlepših svetovnih trgov Piazzi Unita d'Italia, preko Slovenije do Hrvaške, kjer bomo imeli eno od točnostnih voženj. Naslednji dan je na vrsti pot Pirana do Ljubljane, kjer bo počitek in polnjenje avtomobilov na Kongresnem trgu, kamor vabimo vse ljubitelje avtomobilov in novih tehnologij. Tekmovalci bodo tam nekje med 12.30 in 14.30. Nato bomo po hrvaški točnostni vožnji med Jelovicami in Brestom dan končali na Tartinijevem trgu v Piranu. Zadnji dan gremo v Novo Gorico, kjer bodo tekmovalci preizkusili slovito preizkušnjo Velike Žablje ter se preko Stare Gorice (kjer bo počitek in polnjenje avtomobilov) nato vrnili v Trst, kjer je uradni cilj relija. To je urnik, ki se ga ne bi branil niti reli za svetovno prvenstvo!«

Vendar pa brez zapletov tudi to pot ne gre

»Tega ne bi komentiral, je škoda mojega časa. AŠ 2005 se je pač odločil, da ne bo ugodil prošnji italijanskega avtomobilskega klub ACI, da bi del dirke za prvenstvo Fie potekalo po slovenskem ozemlju, niso pa navedli nobenega oprijemljivega razloga. Tako smo se odločili, da prvo dirko odpovemo, organizirali bomo samo pokal ECOnova. Seveda so izredno jezni tudi pri Fii, saj vedo, da jih čakajo precejšnje težave, največja pa je, da je odpovedana prav dirka, na katero so največ stavili.«

Vendar pa je Primož Lemež vseeno zaključil optimistično: »Pričakujemo veliko število tekmovalcev. Sicer prijave še niso zaključene, vendar mislim, da bomo gostili tekmovalce iz devetih držav, računamo na udeležbo 40 do 50 posadk. Jasno je, da bomo naredili vse, da bo tekmovanje na najvišjem možnem nivoju, da bodo tekmovalci in pokrovitelji zadovoljni vsaj tako, kot so bili lani, in da bo se bo pokal začel v najboljši možni luči!«

Deli s prijatelji