VETER V JADRIH

Velikega Viharnika je politika pustila v luki

Objavljeno 28. september 2013 11.27 | Posodobljeno 28. september 2013 11.27 | Piše: Marko Uršič

Bliža se jadralski praznik Barkovljanka, slovenska flota pred Trstom pa ne bo popolna.

Ostareli Veliki Viharnik se spopada z viharnimi razmerami na morju in kopnem. Foto: Marko Feist/Delo

Preden je po Sredozemskem morju pod slovensko oznako zaplul Esimit Evropa 2 in začel pokorjevati morsko konkurenco, so naše morje in tudi tuja krasile Gaia Legend, Maxi Jena in Veliki Viharnik. Gre za 19,2 metra dolg regatnik nekdanjega oceanskega razreda WOR 60, krstili so ga kot Brooksfield pri Benetkah, potem je bil preimenovan v New Gemma in Nafta Watch. Maja 2000 pa ga je za 450.000 mark kupil Mobitel. Dušan Puh je krmarsko vedno bdel nad tem njim, razen na sloviti tržaški Barkovljanki in generalki zanjo, pokalu Bernetti Lombardini, je v Jadranskem morju zmagal na vseh tradicionalnih regatah.

A regatnega veterana letos na Barcolani ne bo. V zakulisju se govori, da zaradi tega, ker so na palubi Velikega Viharnika med nedavno Diplomatsko regato v Izoli gostili Gašparja Gašparja Mišiča, novega predsednika uprave Luke Koper. Ker vemo, kako burno je bilo politično morje ob njegovem imenovanju, se v tem morebiti skriva razlog, da Veliki Viharnik 13. oktobra ne bo jadral v Tržaškem zalivu. Lastnik jadrnice je Telekom Slovenije, Nataša Osolnik iz službe za odnose z javnostmi tega podjetja pa je pojasnila lastnikov razlog za regatnikovo neizplutje. »Veliki Viharnik je bil večji del leta v popravilu, zaradi česar smo v družbi Telekom Slovenije temu primerno že na začetku leta prilagodili njegov urnik in omejili nastopanje na regatah. Pri tem smo izhajali iz poslovnih potreb družbe Telekom Slovenije, ki je lastnica Velikega Viharnika in ki vseskozi investira v njegovo vzdrževanje. Glede na popravila v zadnjem obdobju smo ocenili, da nastop na letošnji Barcolani ni v primarnem poslovnem interesu družbe, ob tem pa se ne moremo prilagajati najrazličnejšim zasebnim interesom. Neudeležba na letošnji Barcolani torej nikakor ni povezana s kakršnimi koli drugimi zunanjimi vzroki, na katere namigujejo govorice. Kadar koli je le mogoče, Velikega Viharnika uporabljamo za srečanja s svojimi poslovnimi partnerji in velikimi poslovnimi uporabniki. Na njegovem krovu so dobrodošli tako predsedniki kot tudi člani uprav ali župani, v takih primerih pa želimo vedno zagotoviti, da je gostitelj predstavnik vodstva družbe,« je pojasnila Osolnikova.

Kaznovana nedolžna posadka

Dušanu Puhu seveda po drugi strani nikakor ni vseeno, da si bo največji jadralski praznik s hkratnim startom najštevilnejše flote jadrnic na svetu morebiti, če ne bo gostoval na kakšnem drugem regatniku, moral ogledati s kopnega. »Pravega razloga za odpoved nastopa ni, barka je v približno enakem stanju že deset let. Toliko časa se že trudimo, da bi jo zamenjali, dokler je ne, pa je že v redu, da pluje. Zadnja regata, na kateri smo jadrali, je bila Diplomatska, čakata nas Skipper Cup in Bernetti, lastnik pa je sklenil, da jadrnica za Barcolano ni v redu. Nato smo namenjeni še na Vis, novembra pa bo Martinova regata,« je za uvod razložil Puh. Kaj pa nedavno Mišičevo palubno gostovanje, kjer bi si Telekom želel, da bi na krovu bil tudi član vodstva družbe? »Predstavniki Telekoma Slovenije prej teh želja niso izrazili. Na vabila, da naj pridejo, se ni nikoli nihče odzval. Zdaj jih je to malce zbodlo. Saj jih vabimo, pa nikoli ne vemo, ali bodo prišli ali ne. Z odsotnostjo na Barcolani kaznujejo nedolžno posadko, ki volontersko brezplačno dela za Telekom že dvanajst let. Tega niti ne cenijo oziroma niti ne vedo. Novi lastniki v bistvu niso vedeli, kaj se dogaja. Zdaj pa je to, ker jim nekdo ni všeč, če je to razlog, v ozadju verjetno spodbudilo tako odločitev. Do zdaj se namreč niso čisto nič brigali za Velikega Viharnika, čeprav je že nekaj časa v načrtu, da se ga proda,« ne bonaco, temveč vetrovne razmere na morju vidi krmar. Veliki Viharnik je bil prej v lastništvu Mobitela, zdaj pa Telekoma Slovenije. »Lastniki niso bili navdušeni, da bi zamenjali reklamo na jadrih, in so se raje odločili, da jadrnico prodajo. To je že dve, tri leta stara problematika. Problem je v tem, da ta odločitev verjetno ni izvedljiva. Take barke se ne da prodati, kvečjemu donirati. Je izrabljena, takih bark, veliko boljših, je na trgu veliko. In se tudi ne prodajajo, ker ni kupcev. Posadke, ki želijo tekmovati, si nabavijo bistveno boljšo barko,« je še povedal Dušan Puh, krmar Velikega Viharnika. 

Deli s prijatelji