SUPER BOWL

Superskleda za superzaslužek

Objavljeno 02. februar 2014 22.00 | Posodobljeno 02. februar 2014 22.00 | Piše: Marko Uršič

Največji enodnevni športni spektakel na svetu je pred vrati; na 48. Super Bowlu se bosta pomerila Denver Broncos in Seattle Seahawks. Letos je polminutni oglas med prenosom stal štiri milijone dolarjev.

Denverjev Peyton Manning lovi svojo drugo zmago v finalu NFL. Foto: Reuters

Že, že, zimske olimpijske igre v Sočiju, a danes ponoči po evropskem času bodo v ZDA in tudi drugod po svetu dihali le za en športni dogodek. Finalna tekma lige v ameriškem nogometu (NFL) je finančno in medijsko najodmevnejši enodnevni spektakel na svetu, čeprav različica nogometa onkraj luže ni povsod v splošni športni zavesti. A ker medijske in tržne niti pletejo multiglobalne ameriške korporacije, sta denarni vložek in izplen temu primerna.

Rekordni mraz

A osnova je športna; v 48. finalni tekmi, imenovani Super Bowl, se bosta na stadionu MetLife v predmestju New Yorka udarili ekipi Denver Broncos in Seattle Seahawks. Zmaga bi za 37-letnega legendarnega podajalca divjih konjev iz Kolorada Peytona Manninga pomenila krono na fantastični sezoni, v kateri je postavil rekorda v jardih, doseženih s podajami, in po številu zadetkov po njegovih točnih asistencah. »Je eden najboljših podajalcev vseh časov, če ne najboljši,« ga hvali Russell Wilson, kolega, ki v Seattlu igra na enakem položaju. Morski oziroma ribji orli se bodo v bitki proti Denverju predvsem zanašali na odlično obrambo in pred več kot 110 milijoni samo ameriških televizijskih gledalcev poskušali presenetiti Manninga in tovariše. Podajalec Denverja pa bi lahko postal prvi začetni quarterback, ki bi Super Bowl osvojil z dvema različnima moštvoma, najboljši je bil že leta 2007 z Indianapolisom.

V živo na odprtem stadionu pa ne bo prijetno spremljati finala, po letu 1972 namreč pričakujejo rekordno nizke temperature, predvidoma minus tri stopinje Celzija, prejšnji mejnik so bile štiri. Vroče pa bo pri oglasih med TV-prenosom: ducat velikih podjetij, od Pepsija do proizvajalca jogurta Chobanija, je za polminutni oglas plačalo po štiri milijone dolarjev. Posamezniki pa gredo še dlje. Muzeja iz Denverja in Seattla sta obračun klubov iz njunih mest izrabila za svojevrstno stavo. Vsak od njiju je namreč vanjo vključil eno od umetnin iz zbirk, ki jih hranijo. A ni tako hudo, kot se zdi. Zmagovalec bo predmet v svojih prostorih razstavljal le tri mesece. Denver tvega začasno izgubo kipa kavboja na konju, divji konj je seveda tudi v grbu Broncosov, seattelski muzej upodabljajoče umetnosti pa slike japonskega avtorja, na kateri je orel. Ribji orel pa je simbol moštva iz Seattla.

Legendarni irski rockerji U2 bodo v polčasu finalne tekme zaigrali novo skladbo Invisible, ki je sicer del svetovne akcije boja proti aidsu. Borili pa so se tudi drugi. Vodstvo lige NFL je v sodelovanju s policijo in carino namreč zaseglo za 21,6 milijona dolarjev ponarejenih spominkov s tematiko finalistov in Super Bowla ter ponarejenih vstopnic. 

Deli s prijatelji