CAGLIARI – Ob koncu letošnjega svetovnega prvenstva, ko sta Sebastien Loeb med vozniki in Citroën med proizvajalci že potrdila naslova svetovnega prvaka, je bolj od razpleta zadnjih dveh relijev zanimivejši pogled v novo sezono. Pred relijem po Sardiniji je namreč WRC dobil dve potrditvi, o katerih se je sicer že dolgo šušljalo. Najprej je umik iz svetovnega prvenstva napovedal Ford, ki je s tovarniško ekipo v WRC med vsemi proizvajalci prisoten najdlje. Od leta 1997 je Ford sodeloval z britanskim M-Sportom, s katerim pa jim ni uspelo priti do vozniškega naslova prvaka. Do tistega med proizvajalci pač, in to kar dvakrat, toda v zadnjih sezonah pravih uspehov zanje ni bilo. Če temu dodamo še aktualni gospodarski položaj med avtomobilskimi proizvajalci, kjer Fordu prodaja vozil v Evropi ne gre najbolje, je bila odločitev o prekinitvi aktivnosti v reliju kajpak pričakovana.
Zato je svojo selitev iz vrst Forda oziroma M-Sporta napovedal tudi njihov prvi voznik Jari-Matti Latvala. Finec ni imel lahke izbire: če bi še najprej zaupal ekipi Malcolma Wilsona, bi naslednje leto sedel v celo najbolj konkurenčnem dirkalniku. Toda zaradi negotove prihodnosti in veliko večjih finančnih ugodnosti je Latvala podpisal triletno pogodbo z novo ekipo Volkswagna. Nemci v svetovno prvenstvo prihajajo s povsem novim polom R WRC, visokim proračunom in zmagovalnimi ambicijami. Latvala bi pri M-Sportu lahko naslednje leto postal svetovni prvak, pri Volkswagnu bo to zanj težje. Tudi če bo dirkalnik že v prvem letu dovolj zanesljiv, bo s svojo psihično labilnostjo težko kos moštvenemu kolegu Sebastienu Ogieru. Ogier je pač tisti dirkač, ki je lani najbolje med vsemi v zadnjem desetletju izzval Sebastiena Loeba. Zaradi hitrosti, nepopustljivosti in občasno tudi arogance je moral zapustiti ekipo Citroëna. Toda z Volkswagnom se zdi Ogier naslednik Loebove ere. Enako velja za Volkswagen. Po odhodu Citroëna, ki bo v reliju prisoten le še naslednje leto, bi si lahko nemški koncern podredil svetovno prvenstvo v reliju.
Pri Volkswagnu bosta torej naslednje leto vozila Ogier in Latvala, pri Citroënu Mikko Hirvonen, občasno Loeb, na preostalih relijih pa najbrž Španec Dani Sordo. Pri M-Sportu, ki bo tudi brez tovarniške podpore ostal v WRC, naj bi bil prvi dirkač veteran Petter Solberg. V ozadju ta čas nase že uspešno opozarjajo mladi vozniki, pri M-Sportu so vroči Mads Ostberg, Ott Tanak in Jevgenij Novikov. Slednji je kot mladi ruski dirkač zanimiv tudi zaradi aktualne privlačnosti ruskega avtomobilskega tržišča, ki naj bi v nekaj letih postalo vodilno v Evropi. Bo zato Novikov kmalu dobil tudi priložnost v kateri izmed tovarniških ekip? Teh v svetovnem reliju ne bo prav veliko. Minijev projekt je bil hitro preklican, Citroën bo nove izzive iskal na dirkališčih in prvenstvu WTCC, Volkswagnu pa se bo čez dve leti v reliju pridružil Hyundai. Med interesenti, ki bi vodili športni program Korejcev, sta tudi Wilson in njegov M-Sport. O športnem programu Hyundaia za zdaj še ni veliko znanega, njihov dirkalnik i20 WRC je pripravljen, in že naslednje leto naj bi ga videli na posameznih relijih.
Medtem se je na Sardiniji končal predzadnji reli letošnje sezone. Na ozkih in kamnitih cestah so favoriti odpadali kot za stavo. Prvi je napako storil svetovni prvak Loeb, sledila sta mu še Fordova dirkača Latvala in Solberg. Že po prvem dnevu je imel zato Hirvonen neulovljivo prednost. Še enkrat je dokazal, da je eden najbolj zanesljivih voznikov v svetovnem prvenstvu. Na Sardiniji je bil edini brez omembe vredne napake. Bi bil lahko zato Hirvonen, ki bo prihodnje leto brezpogojno številka ena pri Citroënu, prvi favorit svetovnega prvenstva 2013? Na stopničkah sta bila že omenjena mladinca Novikov in Tanak. S petim mestom je v neprimerno šibkejši škodi fabii S2000 blestel Ogier, ki je dobil celo eno izmed hitrostnih preizkušenj.