RELI

Porazil nepremagljivega

Objavljeno 26. april 2016 13.05 | Posodobljeno 26. april 2016 13.06 | Piše: Gregor Pavšič

Favorit Francoz Sebastien Ogier je klonil v zaključku relija v Argentini.

Hyundaijev dvojec Hayden Paddon in John Kennard je navdušil v Južni ameriki. Foto: AP

Tako prepričljive predstave svetovno prvenstvo v reliju, ki je v zadnjih letih navajeno prevlade Volkswagna in njihovega prvega voznika Sebastiena Ogierja, že dolgo ni videlo. Mladi Hayden Paddon, ki se je kot tretji voznik Hyundaia že lani dokazoval in le za las ostal brez svoje prve zmage, je Ogierja na tehnično zahtevnih argentinskih makadamskih cestah ugnal v dvoboju ena na ena. Pred zadnjo preizkušnjo se mu je Ogier približal le na dve sekundi zaostanka, in ko je večina pričakovala njegov marš do nove zmage, je Paddonu uspel popoln napad, ki mu je sledila zanesljiva zmaga. Kar malo nejeverno je pogledoval v rezultate po zadnji hitrostni preizkušnji, ki se je spustila z znamenitega prelaza El Condor. Paddon je Ogierja v zadnjih kilometrih ugnal za skoraj 12 sekund in reli dobil s prednostjo 14,3 sekunde. »Na zadnji hitrostni preizkušnji sem dal resnično vse od sebe. Ni bilo mogoče peljati še hitreje. Zahvala gre celotni ekipi za stalen razvoj dirkalnika. Prepričan sem, da je ta rezultat le napoved še večjih dosežkov v prihodnje. Vesel sem, da je novi i20 WRC tako hitro napredoval in postal konkurenčen za zmago,« je povedal Paddon, ki mu je na zmagovalnih stopničkah ob Ogierju zmago pomagal proslaviti še Andreas Mikkelsen (Volkswagen) z zaostankom več kot minute.

Finca ustavila skala

Postal je prvi zmagovalec relija svetovnega prvenstva z Nove Zelandije, kjer je reli sicer zelo priljubljen in je vse od leta 1973 z le nekaj izjemami gostil tudi preizkušnjo svetovnega prvenstva. To je obenem druga zmaga v svetovnem prvenstvu za Hyundai. Predlani so v Nemčiji do nje s Theirryjem Neuvillom prišli tudi srečno oziroma po zaslugi napak voznikov Volkswagna, tokrat v Argentini dvoma ni bilo. »Vozila sva v enakih razmerah, lahko mu le čestitam. Zaradi zelo uničene ceste sem nekoliko preveč pazil na dirkalnik,« je v cilju povedal Ogier, ki je kljub veliki prednosti v skupnem seštevku svetovnega prvenstva težko skrival razočaranje. Drugo mesto proti Paddonu bo Francozu na naslednjih relijih zagotovo dalo veliko nove motivacije, ki jo po serijskem zmagovanju tudi potrebuje. Zmage so bili iskreno veseli tudi Paddonovi šefi. Hyundai spada med pet največjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu in zato ima športni boj z Volkswagnom, ki na tej lestvici zaseda drugo mesto, tudi prestižno noto. Namen korejske znamke, da v program WRC vlaga milijone evrov, je prav v gradnji ugleda znamke. Nekoč nizkoproračunski hyundaii že dolgo niso več avtomobili, ki bi se jim v Evropi posmehovali. Hyundai je z zmago v Argentini zaokrožil letošnje uspehe, med temi predvsem Paddonovo drugo mesto na Švedskem in Neuvillovo tretje mesto v Monte Carlu. Večji del argentinskega relija je sicer vodil drugi voznik Volkswagna Jari-Matti Latvala. Toda na štirinajsti hitrostni preizkušnji, ko je imel 14,5 sekunde prednosti pred Paddnom in kar 46 sekund pred Ogierjem, je povozil skalo, poškodoval blažilnik in za nameček po prevračanju še enkrat razbil svojega volkswagna. Finec je kljub zmagi v Mehiki spet veliko razočaranje uvoda v letošnje svetovno prvenstvo, saj možnosti za naslov svetovnega prvaka tako rekoč že zdaj nima več.

 

Deli s prijatelji