RED BULL AIR RACE

Podlunškove učne ure

Objavljeno 25. april 2016 20.22 | Posodobljeno 25. april 2016 20.24 | Piše: Gregor Pavšič

Peter Podlunšek letos premierno tekmuje v elitnem razredu master na letalskih dirkah Red Bull Air Race. Minuli vikend je navduševal pri severnih sosedih.

Slovenskega pilota Petra Podlunška je v Spielbergu obiskal petkratni svetovni prvak v motociklizmu, Avstralec Mick Doohan. Foto: PP37

SPIELBERG – Svetovno prvenstvo letalskih dirk Red Bull Air Race je letos v elitni razred master prvič sprejelo slovenskega pilota. Za Petra Podlunška, ki je lani ob koncu sezone iz svoje druge učne sezone v pokalu challenger iztisnil kar drugo mesto, se je spremenilo marsikaj. Če je lani le prispel na dirko in letel z enim izmed pokalnih letal organizatorja, sta letos na njegovih plečih organizacija lastne ekipe in tudi skrb za letalo. Tako se je slovensko moštvo z njegovim imenom podalo v osrčje najhitrejše discipline motošporta, kjer hitrost presega 400 kilometrov na uro. »Ekipa je že na prvi dirki v Abu Dabiju delovala zelo dobro, in to je zame precejšnje olajšanje. Veliko drugih ekip je prav na tej gradnji padalo na izpitu in sprva niso imele homogenega moštva. Letenje s tem zmogljivejšim in bolj skrajnim letalom vsekakor še ni rutinsko. Vsak polet je zgodba zase. Ogromno se še moram naučiti, veliko imam rezerv. Vsak let prinaša kamenček v naš mozaik. Upam, da bomo konec leta že konkurenčni za kako vidnejšo uvrstitev,« je možnosti v Spielbergu predstavil Podlunšek.

Njegovo letalo extra 540 V2 ni novo, saj je z njim lani letel japonski pilot Hiroši Muroja. V Murski Soboti so ga pozimi pošteno predelali in obnovili, ga opremili z novimi karbonskimi deli, mu izpilili aerodinamiko in ga tudi shujšali za okrog 15 kilogramov. Podlunška vseeno letos čaka predvsem učno leto tako iskanja rezerv v letenju kakor tudi organizacije in delovanja moštva. Letalo je letos precej zmogljivejše, konkurenca pa še bistveno ostrejša. Podlunšek in Čeh Petr Kopfstein, drugi novinec, sta se v Spielbergu uvrščala na rep razpredelnice 14 pilotov, Španec Juan Velarde – lani kot novinec ni bil boljši kot deseti – pa je presenetljivo ugnal favorite in si priletel najboljši startni položaj v kvalifikacijah. To je dokaz, kako pomemben je stalni razvoj ekipe in da v Red Bull Air Race nikomur ne uspe čez noč.

Po uvodni dirki v Abu Dabiju je karavana Red Bull Air Race prispela na avstrijsko dirkališče formule 1, kjer postavljena letalska proga slovi kot ena najtežjih v sezoni. Petindvajset metrov visoki piloni so postavljeni med gozdičke in hribe, razlika v nadmorski višini proge pa je več kot 60 metrov. Piloti morajo v iskanju idealne linije, na tej jasno ne sme biti napak pri začrtanem načinu poleta skozi vratca ali največji dovoljeni obremenitvi za pilota 10G, upoštevati tudi sunke vetra in po koncu nastopa še varno pristati kar na ciljni ravnini dirkališča.

Dolderer zmagal, Podlunšek osmi

Napeto in razburljivo dirko na izpadanje je v Spielbergu dobil nemški pilot Matthias Dolderer, ki je zmagal prvič v karieri. Nemec je dobesedno v zadnjih metrih proge ugnal domačega favorita Hannesa Archa, tretje mesto pa je osvojil Nigel Lamb iz Velike Britanije. Slovenski pilot Peter Podlunšek je v prvem krogu naletel na najhitrejšega iz kvalifikacij Juana Velardeja. Medtem ko je Podlunšek dosegel svoj najboljši čas tega konca tedna, je Velarde naredil napako in v enem izmed ovinkov presegel najvišjo dovoljeno obremenitev na pilota. Podlunšek je nato zelo dobro letel tudi v četrtfinalu, kjer pa je bil zanj vendarle pretrd oreh predlanski svetovni prvak Lamb.

»Če sem iskren, je med največjimi izzivi te že tako zelo zahtevne proge pristanek na ciljni ravnini dirkališča. Približamo se ji prek gozdička in na koncu se je treba spustiti strmo navzdol. Občutek je podoben pristajanju v predor, saj imam na obeh straneh kril morda le kakšne tri metre rezerve,« pravi Peter Podlunšek, ki ga je v slovenskem hangarju obiskal legendarni motociklistični dirkač Mick Doohan. Podlunšek izpostavlja kopico slovenskega znanja na področju aerodinamike in elektronskih instrumentov, ki so del njegovega letala. Z izjemo mehanika Daxa Wanlessa iz ZDA so vsi drugi člani njegovega moštva Slovenci in Slovenke.

 

 

Deli s prijatelji