VOLVO OCEAN RACE

Dongfeng piše zgodovino

Objavljeno 13. februar 2015 22.00 | Posodobljeno 13. februar 2015 22.00 | Piše: Jakica Jesih
Ključne besede: Volvo Ocean Race

Na regati okoli sveta Volvo Ocean Race na sporedu četrta etapa od Sanye do Aucklanda.

Regata se je končala s tragedijo

»To je bila najbolj stresna etapa v mojem življenju,« je po vplutju v kitajsko Sanyo na otoku Hainan povedal Charles Caudrelier, skiper Dongfenga, ki je kot prva kitajska jadrnica v 41-letni zgodovini regate Volvo Ocean Race zmagala v kakšni etapi. Po napetem jadranju v tretjem delu tokratne preizkušnje od Abu Dabija do Sanye je v matično luko vplula po dobrih 23 dneh močnih vetrov in neprijetnega brezvetrja, ob sprejemanju zahtevnih taktičnih odločitev ter plovbi skozi eno najbolj živahnih in nevarnih plovnih poti na svetu, 1000 kilometrov dolgo ožino Malacca, ki ločuje Sumatro od Malezije.

Tudi jadralci preostalih šestih jadrnic, ki po odstopu Team Vestas Wind (konec novembra je nasedla na koralnem grebenu severovzhodno od Mauritiusa in je trenutno na popravilu v Italiji, na regato naj bi se vrnila junija v sklepnem, evropskem delu) nadaljujejo regato okoli sveta, se strinjajo, da je bila to najtežja etapa tokratne dirke. Večji del poti so jadrali skupaj, šele vzhodno od Šrilanke se je Dongfengu uspelo nekoliko oddaljiti od zasledovalcev. Dobrih sto navtičnih milj prednosti je skopnelo v zloglasni ožini Malacca, kjer so se jadrnice morale spopasti z gostim prometom tankerjev, ribiških čolnov in nevarnimi plutajočimi odpadki, celo zavrženimi štedilniki in pralnimi stroji. Ti lahko vorovim jadrnicam, ki plujejo s precejšnjo hitrostjo, ob morebitnem trku povzročijo veliko škodo. Ožina slovi tudi po svojih spremenljivih in nezanesljivih vetrovih. Medtem ko je del flote jadral v lepem vetru, so na Dongfengu obtičali v brezvetrju in zaskrbljeno opazovali, kako njihova prednost kopni, zasledovalci so se jim približali na borih 16 milj. Napeto je bilo na jadrnici Abu Dhabi Ocean Racing, ki se je v brezvetrju in močnem toku iz nasprotne smeri celo zasidrala in preprečila, da bi jih tok odnesel nazaj, stran od cilja. Napetost se je nadaljevala v južnem Kitajskem morju, ko se je flota morala izogibati po nekaterih ocenah kar sedem tisoč ribiškim čolnom in ladjam ter njihovim mrežam. Kot da vse to ne bi bilo dovolj, je ekipa Dongfenga le malo pred ciljem imela še tehnične težave, a so jih fantje hitro rešili in se v zgodovino vpisali kot prvi kitajski zmagovalci te epske regate. Le tri ure za Dongfengom je v cilj priplula ekipa Abu Dhabi Ocean Racing in kot tretja ekipa Alvimedice. Zadnja je bila ženska posadka na rožnati jadrnici SCA, ki je na 5400 navtičnih milj (10.000 km) dolgi poti zaostala le 13 ur za zmagovalci.

Ekipa Dongfeng je z zmago v tretji etapi prevzela skupno vodstvo, kar je za mešano posadko izkušenih, pretežno francoskih jadralcev ter veliko manj izkušenih kitajskih odlično izhodišče pred četrto, ki se je začela v nedeljo in se bo končala v novozelandskem Aucklandu. Na skupnem drugem mestu je ekipa Abu Dhabi Ocean Racing z zgolj točko zaostanka, tretji je nizozemski Team Brunel. Da so dobri rezultati morda presenečenje, ne pa naključje, je Dongfeng dokazal še z zmago v priobalni regati, ki jo kot nekakšno ogrevanje odjadrajo dan pred startom. »Dongfeng v kitajščini pomeni vzhodni veter in danes je pihal vzhodnik. Na Kitajskem imamo res srečo,« je po prihodu v cilj ob glasni podpori lokalnih navijačev povedal skiper Caudrelier. Popolno zmagoslavje v domačih vodah je ekipa Dongfenga potrdila še z uspešnim startom nove etape, ko je povedla floto na odprto morje, na vzhod, proti Filipinom. Še ena zahtevna etapa je pred jadralci, morda celo najtežja doslej. Svoj sloves je z močnimi vetrovi in razburkanim morjem utrdila že takoj na začetku. Pet tisoč milj naj bi premagali v dobrih treh tednih in v Auckland pripluli v začetku marca.

Deli s prijatelji