Tako številnega zastopstva na vztrajnostnem reliju Dakar Slovenci še nismo imeli. Na letošnji dirki, ki bo imela etape v Argentini, Boliviji in Čilu, bodo v konkurenci nastopili štirje. Na motorju se bo puščavskemu lisjaku Miranu Stanovniku pridružil še 32-letni Simon Marčič, z volkswagen amarokom pa bosta med avtomobilisti poskušala do cilja priti Darij Novak in njegov sovoznik Boštjan Leskovec.
Marčič velja za odličnega slovenskega enduro motorista, ki se bo z dolgo etapno dirko v Južni Ameriki srečal prvič, Stanovnik pa ima toliko izkušenj, ki bi prav prišle tudi glavnim favoritom za zmago v konkurenci motoristov.
»Vsak Dakar je zgodba zase in letošnji bo za motoriste od selitve dirke iz Afrike zagotovo najtežji. Kar 40 odstotkov trase bomo vozili po ločeni progi. Brez podpore spremstva bomo tudi prenočili v Boliviji, kjer nas bo utrudila zelo visoka nadmorska višina. Zaradi nje postaneš na motorju utrujen, kar je lahko zelo nevarno za padec,« je pred odhodom v Argentino razmišljal Stanovnik.
Čeprav je v Tuniziji lahko testiral najnovejši tovarniški motocikel KTM, ki ima že napreden pogonski agregat z elektronskim vbrizgom goriva in ožji predel v področju posode za gorivo, bo vozil poltovarniški motor. Stanovnik bo del 20-članske ekipe KTM. Na progi vse mlajšim in motiviranim tekmecem ne bo mogel slediti z napadalnostjo, temveč pametnim pristopom in spoštovanjem do dvotedenske dirkaške kalvarije. Na reliju Dakar ni zahtevno izpeljati ene etape, temveč ohraniti energijo in zagon, ko krute etape sledijo iz dneva v dan, dirkači pa imajo le tri ali štiri ure spanja na noč.
Zaljubljen v puščavo
Tak ritem čaka tudi Novaka, debitanta na reliju Dakar. Gre za oralnega kirurga iz Nove Gorice, ki je že skoraj deset let zaljubljen v puščavo in vztrajnostne relije. Prvič se je prek noči odločil in odpotoval na cilj ene izmed etap v Mavretanijo, kjer je počakal Stanovnika. Pozneje je za volan sedel tudi sam, vozil Stanovnikovo asistenčno vozilo in se udeležil krajših puščavskih dirk v Afriki.
»V meni je dozorevala želja po startu na največji dirki. Okrog sebe sem sestavil dobro ekipo, amaroka smo počasi pripravljali več kot eno leto. Ne le posadka, tudi avtomobil mora biti kos zelo raznovrstnim razmeram. Čakajo nas tako prelazi na visoki nadmorski višini kot vroča puščava s sipinami in hitri makadamski odseki z ostrim kamenjem,« razlaga Novak. Njegov amarok je dobil dirkaško podvozje z dvojnimi blažilniki na zadnjih kolesih, dvojni turbinski polnilnik v dvolitrskem dizelskem motorju, skrajšan keson in na njem dodatno 200-litrsko posodo za gorivo. V njej mora biti dovolj nafte za vsaj 900 kilometrov.
Oba tekmovalna motorja in novogoriški amarok so z ladjo že prispeli v južno Argentino, kjer Slovence začetek dirke čaka v nedeljo. Prva etapa med Rosariom, rojstnim mestom Lionela Messija, in San Luisom bo dolga 180 kilometrov.