RELI DAKAR

Župan uraduje v Južni Ameriki

Objavljeno 06. januar 2015 10.36 | Posodobljeno 06. januar 2015 10.36 | Piše: Gregor Pavšič

Na argentinskih brezpotjih se je začel avanturistični in maratonski reli Dakar.

Miran Stanovnik bo po Latinski Ameriki spet unovčil bogate izkušnje Puščavskega lisjaka. Foto: Facebook

Tradicionalni reli Dakar tudi po selitvi iz nepredvidljive in romantične Afrike v temperamentno Južno Ameriko vsak januar pripravi prvovrstni avtomobilski spektakel. V poletni pripeki je z maratonskim relijem v nedeljo zvečer začela dolga kača nastopajočih voznikov, ki tako kot v Afriki tudi po brezpotjih Argentine, Čila in Bolivije lovijo svoje sanje. Redki profesionalci so startali z željo po zmagi ali zmagovalnih stopničkah, večina jih še vedno sanjari predvsem o uspešnem koncu dvotedenske kalvarije in šampanjcu ugodja na cilju v Buenos Airesu.

Organizatorji so tudi letos pripravili naporno traso z nekaj maratonskimi etapami, tekmovalni del pa bo letos peljal tudi krepko nad tri tisoč metri nadmorske višine. Med favoriti v avtomobilski konkurenci je vsaj na začetku še cela množica imen, ki bi lahko osvojila najvišja mesta. Že na surovo hitri, a kratki in navigacijsko nezahtevni etapi je zaradi tehnične okvare vse možnosti za zmago izgubil lanski zmagovalec, Španec Nani Roma z minijem.

Na startu so največ pozornosti poželi pri Peugeotu. Skoraj trideset let po osvojitvi Dakarja z dirkalnikoma 205 T16 in 405 T16 so se Francozi na najtežji vztrajnostni reli spet vrnili s polno tovarniško ekipo in najvišjimi ambicijami. Prototipni dirkalnik so izdelali na osnovi serijskega peugeota 2008, ki so mu dodali velikanske gume in skrajno dolge hode blažilnikov. S serijskim peugeotom dirkalnik enači le del karoserije, sicer pa je avtomobil tehnološko bližje buggyjem. Peugeotovi inženirji so se zavestno odrekli štirikolesnemu pogonu, saj naj bi pogon le na sprednji kolesi prinašal več prednosti in tudi svobode v izkoristku tehničnega pravilnika. Odprto pa ostaja vprašanje tehnološke dovršenosti in zanesljivosti novega Peugeotovega dirkalnika 2008 DKR. Kljub okvari pri Romi se zdijo na papirju štirikolesno gnani miniji zanesljivejši.

Letos je na Dakar odpotoval le en slovenski tekmovalec. Med motoristi bo spet vozil Miran Stanovnik, ki je v konkurenci bržkone edini župan, in sicer občine Log - Dragomer. Na novem motorju KTM bo stavil na izkušnje, ki jih bo poskušal unovčiti predvsem v najdaljših in navigacijsko najzahtevnejših etapah. »Ob trasi je bilo nenehno ogromno navijačev, kar je sicer za vzdušje na dirki dobrodošlo, a po drugi plati pomeni dodaten stres za dirkača. Ljudje so navijali brez kakršnega koli strahu pred hitrimi motorji,« je otvoritveno etapo komentiral Stanovnik. Slovenec s startno številko 35 je 175-kilometrsko hitrostno preizkušnjo končal na 36. mestu. Dejal je še, da ni povsem zadovoljen z delovanjem popolnoma obnovljenega motocikla: »Menjalnik je precej trd, v nižjem območju vrtljajev pa motor ne razvije prave moči. Ko opravim še s približno 600 kilometri do naslednjega cilja, bomo poizkusili najti rešitev. Potrebna bo tudi nastavitev zadnjega vzmetenja.«

 

Deli s prijatelji