RELI

Zmaga v spomin na korziški tragediji

Objavljeno 05. oktober 2015 09.19 | Posodobljeno 05. oktober 2015 09.19 | Piše: Gregor Pavšič

Jari-Matti Latvala je reli po Korziki dobil 29 let po smrtni nesreči svojega idola Henrija Toivonena.

Jari-Matti Latvala

Reli po Korziki je ena največjih klasik svetovnega prvenstva, ki ga v koledarju najbolj elitnih relijev ni bilo od leta 2008. Kljub premoru pa dirka po pregovorno zavitih korziških cestah, kjer je težko poiskati ravni odsek v pravem pomenu te besede, ostaja zahtevna kot pred desetletji. Še vedno je to boj voznikov s tisočerimi ovinki, na eni strani grobim asfaltom in drsečimi odseki na drugi strani hriba in spremenljivimi vremenskimi razmerami. To je bila vedno ena najbolj specifičnih in brutalnih asfaltnih dirk, ki je poleg šampionskih zgodb pogumnih voznikov pisala tudi tragične usode največjih zvezdnikov.

Leta 1985 so korziške ceste vzele življenje Italijana Attilia Bettege, leto pozneje sta se ubila še Henri Toivonen in njegov sovoznik Sergio Cresto. Vsi so bili del tovarniške ekipe Lancie, Toivonen pa eden najboljših voznikov v zgodovini relija in leta 1986 nesporni favorit za naslov svetovnega prvaka. Na usodnem levem ovinku, nekaj kilometrov iz mesta Corte, stoji spomenik za Toivonena in Cresta, tam je skoraj vselej tudi sveže cvetje, več reli spominkov, dolgo je bila tam tudi neodprta steklenica martinija, v osemdesetih letih glavnega pokrovitelja dirkaškega moštva Lancie.

Zato je bila letošnja zmaga Jarija-Mattija Latvale (Volkswagen) še posebno čustvena. Ko je prečkal ciljno črto zadnje hitrostne preizkušnje, se je kajpak spomnil svojega prehitro umrlega idola, ki mu je leta 2008 na Švedskem že prevzel status najmlajšega zmagovalca relija za svetovno prvenstvo. Latvalova zmaga je tudi prvo finsko slavje na korziškem reliju po letu 1984, ko je tam drugič zapored zmagal še en znameniti finski dirkač Markku Alen.

Orkan

»To je zmaga na zelo posebnem mestu, vesel sem tudi nove zmage na asfaltni podlagi. Potem ko sem izgubil možnosti za naslov svetovnega prvaka, sem se v zaključku leta osredotočil na posamezne zmage. Lani sem v Franciji prvič zmagal na asfaltu, zdaj pa sem jo uspešno nadgradil,« je v cilju povedal Latvala.

Letošnji reli bi sicer lahko označili za najbolj kaotičnega v zgodovini te prireditve z 59-letno tradicijo. Tik pred startom je namreč otok zajel pravi orkan, zaradi katerega so narasle vode, ob poplavah pa so morali organizatorji odpovedati dve hitrostni preizkušnji. V prvem delu so bile zaradi dežja, kamenja in ostankov dreves razmere na cestah zelo nepredvidljive in to je še dopolnilo posebno naravo letošnjega relija, ki so mu korziški organizatorji namenili le devet hitrostnih preizkušenj, dolgih od 16 do 48 kilometrov.

Kaotične razmere so ujele tudi svetovnega prvaka Sebastiena Ogierja, ki je na prvi hitrostni preizkušnji še postavil do desetinke sekunde enak čas z Robertom Kubico (po 29 kilometrih dirkanja!), na naslednji pa je moral menjati prebito gumo. Ker je Ogier vozil vrhunsko, je kljub menjavi izgubil le minuto in pol, a na možnost za vrhunsko uvrstitev pozabil po okvari menjalnika ob vračanju proti servisni coni.

Vremenske razmere je v petek najbolje izkoristil mladi Valižan Elfyn Evans (M-Sport Ford), ki je zablestel na vremensko najtežji hitrostni preizkušnji in imel pred sobotnim delom že lepo prednost pred tekmeci. Evans je tudi v nadaljevanju vozil zelo pogumno in odločno, a proti Latvali pričakovano ni imel pravih možnosti. V zaključku se je moral pošteno potruditi, da je obdržal prednost pred tretjim voznikom Volkswagna Norvežanom Andreasom Mikkelsenom. Ko je že vse kazalo na dvojno zmago Volkswagna, je Evans v zadnjih kilometrih pritisnil na plin in na veliko navdušenje njegove ekipe osvojil drugo mesto in najboljši rezultat svoje kariere.

Deli s prijatelji