SVETOVNO PRVENSTVO

Zmaga na Finskem že oddana?

Objavljeno 29. julij 2016 12.00 | Posodobljeno 30. julij 2016 00.09 | Piše: Gregor Pavšič

Na severu se začenja najhitrejši, najtežji in najspektakularnejši reli svetovnega prvenstva.

Sébastien Ogier in Julien Ingrassia na lanskem reliju po Finski. Foto: Krällingbildagentur.de

FINSKA – Reli po Finski je vsakoletni vrhunec svetovnega prvenstva v reliju. Hitre in valovite ceste v okolici Jyväskyle gostijo pravi avtomobilski balet in enega najzahtevnejših relijev leta. Visoke hitrosti in relativno široke ceste, ki so polne prevojev in skokov, zahtevajo od voznikov filigransko natančno vožnjo in drsenje skozi ovinke. Kdor opravi z odliko, zmaga v velikem slogu in se zapiše med legende, vsaka napaka pa po drugi strani prinaša spektakularne nesreče. Vse to na zadovoljstvo na tisoče domačih in tujih navijačev, ki romajo v meko svetovnega relija. Tudi letos bo eden od vrhunec hitrostna preizkušnja Ouninpohja, ki je s 30 kilometri nenehnih prevojev, skokov in tehničnih odsekov največji preizkus za voznike. Kot vodilni dirkač na Finsko prihaja svetovni prvak Sebastien Ogier (Volkswagen), ki je letos zmagal le na uvodnih dveh relijih, v nadaljevanju sezone pa smo na petih dobili kar pet različnih zmagovalcev. Ogier mora skladno s pravili prvi in drugi tekmovalni dan voziti kot prvi, kar je na makadamskih cestah velika oteževalna okoliščina in Francoz je bil na zadnjih dirkah daleč od boja za zmago. Ker se je vendarle osredotočil na zbiranje točk in ker so tudi njegovi tekmeci nezanesljivi, kljub temu zanesljivo vodi v skupnem seštevku svetovnega prvenstva. »Pravila se bodo prihodnje leto predvidoma spremenila, o tem sem prepričan. Zdajšnji sistem je preveč skrajen in nedvomno tudi ni pošten. Če sprememb ne bi bilo, bi se Sebastien lahko tudi umaknil s svetovnega prvenstva. Dirkanje na tak način nima smisla,« je dejal vodja Volkswagnove tovarniške ekipe Jost Capito. Dodaja, da je zanj na Finskem prvi favorit relija že znan. To ni nihče med vodilnimi v svetovnem prvenstvu, temveč dirkač Citroëna Kris Meeke. Ker letos vozi le na izbranih relijih, bo v petek in soboto startal šele kot osmi. Podobno je letos Meeke že zmagal na Portugalskem. Odgovarja, da gre predvsem za Capitove psihološke igrice in da sam sebe nikakor ne vidi v vlogi nespornega favorita za zmago na najhitrejšem in najbolj spektakularnem reliju leta. »Finske ni mogoče primerjati s Portugalsko ali Sardinijo. Ceste so precej bolj zbite in z manj peska. Pred relijem je padal dež in morda bodo prve startne pozicije tokrat celo ugodnejše,« pravi Meeke. Svetovno prvenstvo se sicer po poletnem premoru nadaljuje v mrtvem teku, saj se tovarniške ekipe resno pripravljajo na nova tehnična pravila v naslednji sezoni. Volkswagen bo tako že kmalu predstavil celotno tehnično specifikacijo dirkalnika za prihodnje leto, Citroën je prav tako že opravil prva asfaltna testiranja novega C3 WRC. Na Finskem bo konec tedna pod drobnogledom tudi nastajanje nove Toyotine ekipe za svetovni reli, za katero je zadolžena domača dirkaška legenda Tommi Makinen. Štirikratni svetovni prvak je sam testiral novega yarisa WRC, a išče še sodelavce in tehnično osebje za odkrit spopad z Volkswagnom, Hyundaijem in Citroënom v prihodnji sezoni. Po vrsti neuspešnih športnih projektov si Toyota kot največji avtomobilski proizvajalec na svetu v reliju blamaže prav gotovo ne sme privoščiti.

Deli s prijatelji