LJUBLJANA – Lani je nemška družina Gassner reli Saturnus in Ljubljano zapuščala pošteno slabe volje. Mlajši Hermann je ob cesti razbil dirkalnik, njegov oče pa je zmago po prebiti gumi izgubil v zadnjih kilometrih. Toda ko sta letos pred dvorano v Stožicah združno odprla šampanjec, sta bila bistveno bolj prešerno razpoložena. Na letošnjem Saturnusu sta bila razred zase in njuna dvojna zmaga niti enkrat ni bila resneje ogrožena.
»Odpeljal sem brez napak. Hitrost je bila prava, toda vozil bi lahko še hitreje, če bi bilo treba,« je v cilju povedal 25-letni Nemec, ki ima za seboj že kar dolgo kariero. Pred leti je že zmagoval na slovenskih relijih, vozil pa je tudi relije za svetovno prvenstvo. Njegov oče je smeje poudaril, da ne bo nobene zamere, ker je moral končati na drugem mestu. »Hermann je mlajši in veliko hitrejši, to je nekaj normalnega. Zadovoljen sem tudi z drugim mestom in z zmago v pokalu Mitropa,« je poudaril Hermann Gassner starejši, ki je v Slovenijo prihajal že v devetdesetih letih.
Štirje Slovenci med 10 Končni vrstni red najboljše deseterice na 37. reliju Saturnus: 1. Gassner jr./Mayrhoffer (mitsubishi lancer EVO X R4; +1:32:54,4), 2. Gassner/Thannhauser (mitsubishi lancer EVO X R4; +1:16,1), 3. Štajf/Rajnoha (subaru impreza STI;+ 1:20,3), 4. Humar/Rus (renault clio R3; + 1:48,8), 5. Avci/Gucenmez (mini cooper RRC; + 2:30,9), 6. Turk/Ložnar (peugeot 208 R2; + 4:18,4), 7. Pajk/Cevc (peugeot 208 R2;+ 6:00,8), 8. Puskadi/Godor (škoda fabia S2000; + 6:01,9), 9. Novak/Čar (mitsubishi lancer EVO9;+ 6:13,7), 10. Prodan/Draženovič (renault clio R3;+ 6:48,7). |
Finančne težave organizatorjev
Saturnus je bil letos krajši zaradi finančnih težav organizatorjev iz ljubljanskega društva AŠD SA-I, ki so dva meseca pred startom po 36 letih ostali brez podpore glavnega pokrovitelja in ustanovitelja. Na sporedu je bilo osem hitrostnih preizkušenj, in če odmislimo manj zahteven uvod v Stožicah, je bilo nadaljevanje na razgibanih in drsečih cestah v zaledju Ljubljane dirkaško brezkompromisno. Dirkalniki so odpovedovali poslušnost, napake so delali tudi dirkači.
Eno takih je storil nemški dirkač Manuel Kossler (subaru impreza R4) in zapravil prvo trojno nemško zmago na Saturnusu. Gassnerjevi dvojici se je na stopničkah pridružil češki voznik Vojtech Štajf (subaru impreza STI), tik pod njimi pa je letos končal najhitrejši Slovenec Aleks Humar (renault clio R3). Idrijčan je med Slovenci ponovno vodil od prve do zadnje hitrostne preizkušnje. Izmed osmih ni dobil le ene hitrostne preizkušnje, kar potrjuje prevlado aktualnega slovenskega državnega prvaka. »V prvem delu relija sem imel težave s slabo nastavljenim avtomobilom, pozneje pa mi je veliko skrbi povzročilo delovanje motorja. Na srečo smo vse težave uspešno odpravili in tu je nova zmaga. Stopničke so bile letos z dvokolesno gnanim in podhranjenim vozilom nedosegljive. V dežju je mogoče z več vozniškega tveganja še marsikaj nadoknaditi, v suhem pač ne,« je razmišljal Humar, ki je v razvrstitvi slovenskega državnega prvenstva zmagal že osemnajstič.
Reli Saturnus je letos začelo 64, končalo pa ga je 48 posadk. Med temi je bilo veliko tistih, ki so Saturnus lahko odpeljali predvsem s pomočjo prijateljev in znancev. To še posebno velja za dirkače v najmanjši diviziji I, kjer je bil najhitrejši Martin Mlinar (MG ZR 105) pred Matjažem Mihevcem (škoda fabia) in Janom Mrakom (MG ZR 105). Med tistimi Slovenci, ki niso videli cilja, je bil tudi legendarni Novogoričan Slavko Komel. Prvi Saturnus je z zastavo 101 odpeljal že leta 1982, ko je ta dogodek šele pridobival slavo in sploh še ni imel mednarodnega statusa. Ob koncu letošnje prireditve je v zraku viselo le vprašanje, ali bomo prihodnje leto maja reli sploh še videli ali pa smo ob koncu dirke, ko so za mizo v Stožicah sedeli prvi štirje dirkači, v slogu zadnje večerje videli zadnje dejanje slovenske avtomobilistične pravljice.