RELI PO POLJSKI

Za sedež v dirkalniku ni denarja

Objavljeno 30. junij 2014 12.32 | Posodobljeno 30. junij 2014 12.33 | Piše: Gregor Pavšič

Sebastien Ogier na reliju po Poljski še petič letos zmagal in utrdil vodstvo v SP.

Ljudsko vozilo je bilo najhitrejše tudi na poljskem reliju. Foto: Volkswagen

VARŠAVA – Po treh dneh silovitega dirkanja po hitrih poljskih makadamskih cestah je Sebastien Ogier (Volkswagen) še petič letos po koncu zadnje hitrostne preizkušnje zmagovito stopil na svoj dirkalnik in slavil še eno pomembno zmago v boju za svoj drugi naslov svetovnega prvaka. Poljski reli se je s hitrostnimi preizkušnjami, ki so večinoma spominjale na tiste znamenite s finskega relija, tretjič v svoji zgodovini umestil v svetovno prvenstvo, od tega drugič v modernem obdobju tega športa. Ogier je bil spet ekspresno hiter v ključnem delu dirke, kjer je ugnal svojega mladega moštvenega kolega Andreasa Mikkelsena. Norvežan je po deveti hitrostni preizkušnji še vodil pred Ogierjem, a nato je francoski as postopoma povečeval svojo prednost. Mikkelsen se je trudil na vso moč in v enem ovinku tako skrajno skrajšal svojo pot čez travo, da se je preveč približal gledalcem in organizatorji so ga kaznovali z globo 5000 evrov. Če bi tako potezo v prihodnje ponovil, bi mu grozila izključitev. Poljski navijači niso videli bleščeče predstave svojega aduta Roberta Kubice; 29-letni dirkač je pred relijem zatrjeval, da hoče predvsem varno pripeljati do cilja in uživati, a nastop pred domačo publiko se mu ni najbolje izšel. Prevrnil se je že na drugi preizkušnji, nato prebil dve gumi, pred zadnjim dnem pa še poškodoval podvozje in izgubil 20 minut.

Slovenski mehaniki

Med številnimi gledalci v okolici Mikolajkija in poljsko-litvovske državne meje je bil slovenski prvak v reliju Aleks Humar. Slovenski državni prvak je do zdaj enkrat nastopil na reliju svetovnega prvenstva. To je bilo že leta 2007 v Nemčiji, kjer je bil s citroënom C2-R2 drugi v razvrstitvi R2. Humar se je v zadnjih letih prebil do vrha slovenskega relija, toda preboj na mednarodno raven je za slovenske dirkače velik finančni zalogaj. Humar je lani na enem od relijev delal kot mehanik, podobno velja za njegovega nekdanjega slovenskega tekmeca Marka Jerama; kot mehanik se je na Poljskem preizkušal nekdanji slovenski prvak v diviziji I Matej Oblak. Tovarniški ekipi Hyundaija se je letos pridružil slovenski mehanik Jure Menard, ograje za servisna moštva Volkswagna, Citroëna in Hyundaija pa izdelujejo v Izoli. Slovenski know-how je v WRC torej prisoten, le med dirkači slovenske zastave že dolgo nismo videli.

»Lep reli, čeprav sta organizacija in skrb za varnost gledalcev na nekaterih mestih prav smešna. Ponekod so nas podili s povsem varnih mest, po drugi strani pa so dovolili dostop do najbolj nevarnih mest takoj po skokih. Preizkušnje so bile zelo hitre, že na prvi pogled pa se je videlo, da Ogier in Mikkelsen izstopata. V zaključku sta tudi nekoliko potaktizirala, saj so bile razlike že precejšnje,« je iz Poljske sporočil Humar, ki je zatrdil, da je bil obisk relija povsem zasebne narave in da (še) ni tipal terena za svoj novi reli svetovnega prvenstva. Če je na Poljskem na skoku spremljal najboljše svetovne voznike, bo že konec tedna v Mariboru tudi sam vrtel volan svojega dirkalnika in skakal prek znamenitega skoka na Gačniku.

 

Deli s prijatelji