FORMULA 1

Vuvuzela je pretiha

Objavljeno 16. maj 2014 18.51 | Posodobljeno 16. maj 2014 18.51 | Piše: M. U.

V formuli 1 zaradi tišjih dirkalnikov zdaj celo preizkušajo posebne troblje.

Zgodba se ponavlja; lanska sezona v formuli 1 je minila v popolni prevladi Sebastiana Vettla in privrženci boja kolesa ob kolo niso prišli na svoj račun. Sprememba tehničnega pravilnika pa je letos v orbito izstrelila moštvo Mercedesa. Nemška natančnost, disciplina in garanje pri tehnoloških podrobnostih Lewisa Hamiltona in Nica Rosberga ženejo k dvojnim zmagam, formuli pa so pri glasnosti nataknili tudi nagobčnik. Svet formule si sam otežuje življenje, mukotrpna pa so tudi prizadevanja, da bi iztirjeni vlak postavili nazaj na tračnice pravega bencinskega športa. Ko smo že pri rjovenju dirkaških pošasti; moštva so po dirki v Barceloni na katalonskem dirkališču opravila tudi preizkušanje nekaterih podrobnosti. Rosberg je, denimo, navrgel, da se tako imenovana megafonska izpušna cev na mercedesu, z namenom da bi bil dirkalnik glasnejši, ni obnesla. Megafon je videti kot sijoča vuvuzela, tista zloglasna južnoafriška troblja, pritrjena na zadnji del vozila. »To ni najboljša rešitev, stvar ne deluje, nič glasneje ni. Bomo pač morali poiskati drugo rešitev,« je z rameni skomigal finski Nemec. Šestvaljni turbomotorji namreč predejo, osemvaljni pa so rjoveli kot zveri. To skrbi prireditelje dirk; prodaja vstopnic naj bi padla, saj navijači želijo v ušesa dobiti decibele. Drugi pravijo, da formula 1 mora biti zelena; seveda ne zaradi nezrelosti, ampak ekologije.

V Montmelu niso preizkušali le avtomobilskih vuvuzel, treba je bilo kaj odvoziti tudi na trdih, mešanih in mehkih Pirellijevih pnevmatikah, da se je za mehanike moštev izcimil kakšen dobrodošel podatek. V Red Bullu, moštvu štirikratnega svetovnega prvaka Vettla, pa so zanikali govorice, da so Nemčeve težave na začetku sezone povezane z izkrivljeno šasijo dirkalnika. Za špansko veliko nagrado je namreč dobil novo šasijo, in čeprav je začel, tudi zaradi kazni, s petnajstega startnega položaja, se je na koncu prebil na četrto mesto. »Staro šasijo smo pregledali in ni izkrivljena,« pravi tehnični šef Paul Monaghan. »Lani je bil na višku samozavesti. Letos jo je z novim dirkalnikom še iskal in sodeč po zadnji dirki je spet našel svoj pravi občutek,« je psihologa zaigral vodja rdečega bika Christian Horner. Vettel je bil letos na stopničkah le enkrat, na zadnjih treh velikih nagradah pa je bil uvrščen za moštvenim kolegom Danielom Ricciardom. »Mercedesovo moštvo je močno, ima odličen motor, dva zelo dobra voznika, ki upravljata odličen dirkalnik. Narobe bi se bilo zdaj pritoževati in tarnati, kako letos prevladuje. Pozimi so delali bolje kot vsi drugi, zaslužijo si, da so zdaj v takšnem položaju. Kar zadeva nas, upam, da jim bomo prej ali slej tudi dali nekaj vetra. To nas motivira,« je misli razgrnil Sebastian Vettel.

Deli s prijatelji